You are currently viewing رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای یک خواب راحت)

رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای یک خواب راحت)


لیستی از این مقاله تهیه کنید

تاثیر بر خواب

آنچه در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از مواد شیمیایی و آفت کش ها بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی از محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

قند جایگزینی را انتخاب کنید که برای حذف یا کاهش روغن ها و نگهدارنده ها مناسب تر است.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

خواب بر غذا تأثیر می گذارد
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید. ماندن کربوهیدرات های ترکیبی استفاده با گوشت غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
به این منظور، امروزه گزینه های زیادی در بازار وجود دارد: سویا و همبرگر سبزیجات. به دنبال غذاهایی باشید که به آنها حساسیت دارید تا سلامت عمومی بدن شما تضمین شود. پس از تشخیص ، باید به دنبال جایگزینی مناسب باشید تا آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های کم کربوهیدرات ، خوب یا بد

حساسیت به میوه: علائم ؛ علائم و غذاها برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

در صورت داشتن حساسیت غذایی ، استفاده از آن نه تنها بر مشکلات جسمی شما بلکه بر سلامت روانی و احساسی شما نیز تأثیر می گذارد.

موارد فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از آلرژی های غذایی می توانند باعث بی خوابی شوند. شامل گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید حداقل 4 ساعت قبل از خواب غذا بخورید. هنگام شام سبک فکر کنید و غذاهای طبیعی سالم بخورید. به دلیل خواب زیاد ، پرخوری نکنید.

هنگام غروب

پس از یک چرت کوتاه در هنگام غروب آفتاب ، خوابیدن راحت ممکن است دشوار باشد.

بنابراین اگر می خواهید عصرها به دنبال غذاهای شیرین و چرب باشید ، عصرها به اندازه کافی غذا بخورید.

قبل از خواب گرسنه می شوم

اما اگر هنوز قبل از خواب گرسنه هستید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب غذا بخورید.

در این زمان ، شما باید از غذاهایی که سرشار از پروتئین ، قند و چربی هستند خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کرد.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما در وعده شام ​​این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا گرمای شدید گرسنگی را احساس نکنید. شما می توانید هر چیزی بخورید و معده شما سیر نخواهد شد.

هدف شما از بین بردن گرسنگی است. این باعث می شود بدن شما راحت و خوب استراحت کند.

آب کافی برای یک روز

اطمینان حاصل کنید که روزانه آب کافی بنوشید.

طبق این مطالعه ، روزانه 8 لیوان یا 2 لیتر آب بنوشید. اگر در طول روز آب کافی بنوشید ، اگر آب کافی داشته باشید ، بدن شما شب ها بیدار نمی شود.

شب قبل از خواب ادرار کنید

هنگام بیدار شدن از خواب ، سعی کنید حداقل یک ساعت آب ننوشید تا ادرار کنید.

هرچه بیشتر رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، بهتر است. هرچه بیشتر تعادل جسمی و روحی را تجربه کنید.

هدف از این مقاله آموزش تکنیک هایی است که بدون دلیل مشخص به شما کمک می کند بهتر بخوابید.


بیشتر بخوانید:

مقاومت قلبی ریوی و آشنایی با آن

کافئین در زندگی و ورزش

علائم سیروز چیست؟ چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید