You are currently viewing رابطه بین تغذیه و خلق و خو

رابطه بین تغذیه و خلق و خو


تغذیه و روحیه با هم چه می کنند؟

رابطه بین تغذیه و خلق و خو یکی از جذاب ترین و پیچیده ترین موضوعات در علم تغذیه است که تا کنون در مورد آن بحث نشده است. رابطه بین خلق و خو و عملکرد مغز و رژیم غذایی همیشه مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ، اکثر یافته های این منطقه در مدت زمان کوتاهی از تحقیقات تجربی روی حیوانات آزمایشگاهی محدود شده است.

ما شخصیت را در تمرین خود قرار می دهیم. و حال و هوای مردم را ایجاد می کند. برخلاف برخی مسائل روانشناختی ، معنای روشنی ندارد. احساسات ، مانند دانش و دانش واضح و بی معنی ، محصول ارتباط هستند. هرکسی می تواند خود را بیان کند. به عنوان مثال ، افرادی که استرس دارند بیشتر پرخاشگر هستند. نگرش خصمانه برخی از کودکان و بزرگسالان نشان دهنده تغییرات چشمگیری است که ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود ، همانطور که توضیح داده شد.

از جمله موضوعات مورد بحث عبارت بودند از: در عین جذابیت و پیچیدگی ؛ رابطه بین تغذیه و خلق و خوی کمترین هزینه است. بحث و ارزیابی کمتری وجود دارد. این اساس این نظریه روابط است. انتقال شیمیایی انتقال دهنده های عصبی یا انتقال دهنده های عصبی در مغز توسط مواد مغذی ایجاد می شود. تغییرات تغذیه ای و تغییرات در غذا. این می تواند سطح مغزی این حامل های شیمیایی ، از جمله سروتونین و استیل کولین را تغییر دهد.

برخی سوء تغذیه در عملکرد مغز

از سوی دیگر ، برخی از اجزای غیر مغذی عملکرد مغز ، مانند تمرکز و حافظه کوتاه مدت ، مورد توجه قرار می گیرند. اینها شامل قهوه ، کافئین موجود در چای و کاکائو ؛ حاوی متیل گزانتین حاوی تئوفیلین و تئوبرومین است. باعث افزایش تمرکز و هوشیاری می شود. بستگی به نوع ماده مغذی دارد. بر نحوه خوردن و آشامیدن ما تأثیر می گذارد. نمی تواند
تحقیقات زیادی در مورد حیوانات در این منطقه انجام شده است و تنها چند مورد در مورد مسائل اخلاقی و پیچیدگی انسان به دست آمده است. به همین دلیل ، نتایج مطالعات حیوانی را می توان به طور کلی به انسان نشان داد. و نمی توان به طور قطعی گفت. همزمان سیستم عصبی انسان پیچیده تر می شود. این شامل بخشهای مختلف است.

رابطه تغذیه و احساسات متخصص تغذیه اصفهان

تأثیر کربوهیدرات ها به رفتار انسان بستگی دارد

کربوهیدراتها سروتونین عصبی را در مغز تولید می کنند. وظیفه آن تنظیم خواب است. این می تواند با افزایش روحیه و رفع افسردگی و خوردن کربوهیدرات یا شیرینی ، آرامش و رضایت را برای افراد به ارمغان آورد. این احساسات گاهی اوقات تشدید می شود. این امر به ویژه هنگامی صدق می کند که غذاهای شیرین دارای چربی زیادی باشند.
خوردن رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا نشان می دهد که مغز ناقل شیمیایی سروتونین را در مغز آزاد می کند. سپس آن مرد خوشش آمد. از طرف دیگر ، سروتونین کیفیت و عمق خواب را بهبود می بخشد.

علیرغم تاثیرات مثبت شیرینی بر انسان ، چرا بسیاری از مردم از شیرینی شرمنده هستند؟ چند بار شور و ترش است؟

بسیاری از مردم غذا می خورند ؛ برخی از این غذاها به طور داوطلبانه حذف می شوند. این به این دلیل است که آنها معتقدند خوردن شیرینی می تواند منجر به چاقی شود ، همانطور که تاریخ تکامل انسان نشان داده است. مردم آب نبات را دوست دارند. مردم عاشق خوردن شیرینی هستند. احساس بدی نداشته باشید و مریض نشوید. در مقابل ، هنگامی که با یک گیاه ترش یا تلخ که نامی از آن نیست مواجه می شوند ، احساس ناراحتی و ناراحتی می کنند.

در نیمه دوم چرخه قاعدگی زنان ، افراد مبتلا به پرخوری و یائسگی تمایل زیادی به خوردن شیرینی دارند. چربی علاوه بر شیرینی ، در بهبود خلق و خو و رفتار نقش دارد. اما روند آنها شبیه شیرین نیست. خانواده مواد مخدر حامل مواد شیمیایی هستند که پس از خوردن چربی وارد مغز می شوند. عملکرد این مواد شیمیایی در مغز شبیه عمل تریاک است و همچنین در کاهش درد نقش دارند. در مورد شکلات ، پس از خوردن شکلات ، مغز ترکیبی به نام فنیل اتیل آمین تولید می کند. چیزی که باعث خوشحالی یک مرد می شود در زنان به دلیل ترشح هورمون های جنسی (به ویژه پروژسترون) در نیمه دوم چرخه قاعدگی بیشتر مشهود است.

گیاهخواری و گیاه خواری بر رفتار انسان تأثیر می گذارد

گوشت اندروژن ها را جمع می کند و گوشت خوک حاوی مقداری استروژن و برخی ترکیبات شیمیایی در خوراک دام است. این غذاها حاوی هورمون در بدن هستند. مطالعات نشان داده است افرادی که از غذاهای گیاهی استفاده می کنند نرمتر هستند. یکی از دلایل آن مواد شیمیایی موجود در خوراک و بسته بندی حیوانات است. نمی تواند
مطالعات نشان می دهد سطوح روی خون افراد مبتلا به افسردگی با افراد سالم برابر است. از سوی دیگر ، مطالعه ای روی دانشجویان دختر دانشگاه اهواز نشان داد که روی در رژیم غذایی افراد افسرده تقریباً نصف افراد سالم است.

متأسفانه جوانان و نوجوانان امروزی تمایل زیادی به خوردن فست فود دارند. شما نمی توانید به سیاه و سفید نگاه کنید. مطلقا یک موضوع را رد یا تأیید کنید. بعید است که آموزش های این حوزه نیز مثر واقع شود. زیرا این غذاها جذاب هستند. و تجارت از آن حمایت می کند. اما از نظر علمی نیز ایده ای دوستانه است. این فست فودها را در حد اعتدال بخورید. مثلا ماهانه یا هفتگی ؛ غیر معمول هر روز جوانان به سراغ مواد طبیعی میوه و سبزیجات رفته و مایعات زیادی مصرف می کنند. ما ایرانی ها در گذشته عادت های خوبی داشتیم و با لیموناد با مهمانانمان رفتار می کردیم. متأسفانه ، در حال حاضر با نوشابه ها و آب میوه های مضر تجاری جایگزین شده است.


بیشتر بهم خبر بده: چگونه با آنتی اکسیدان ها کار می کند؟


عادلانه تر متناسب و از نظر تغذیه متنوع است. از نظر طبیعت ، خدا یکی از شگفت انگیزترین و پیچیده ترین دستاوردهای بدن انسان است.
وی به پیشرفت های انجام شده در صنایع غذایی اشاره کرد و مردم ایران را از سنت های ما دور کرد. پیشرفت در صنایع غذایی ؛ گسترش ارتباطات بین ملتها و توسعه ارتباطات برون مرزی ، نحوه تغذیه افراد در جامعه را تغییر داده است. متاسفانه ما ، ایرانیان سنتی ، سنت های زیادی داریم. دیگر هیچ سفره ای به یاد ماندنی و سنتی وجود ندارد. سرشار از چربی های اشباع شده و غذاهای سوءتغذیه است. من سیب زمینی سرخ کرده و چیپس و پنیر را دوست دارم. معده را تقویت کرده و طعم را جذب می کند. در حال افزایش است.

کمبود ویتامین B برخی فیزیکی هستند ؛ سوخت مغز و اعصاب را تامین می کند. اگر توجه نکنید ، تکانه های عصبی به طور طبیعی رخ می دهند. به عنوان مثال ، ویتامین B نمی تواند وارد بدن شود. در نتیجه ، سنتز پروتئین متوقف می شود و کمبود پروتئین می تواند وارد بدن شود. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن به خوبی به ویروس ها پاسخ نمی دهد و باید از مزایای سلامتی فرد محافظت کند. او گیج شد و به جای حمله به دشمن ، بدن خود را مورد حمله قرار داد.

عدم مصرف غذاهای غنی از آهن و کم خونی می تواند منجر به کسالت ، حالت تهوع و استفراغ شود. باعث خصومت و عدم تحمل می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

منابع آنتی اکسیدان ها



دیدگاهتان را بنویسید