You are currently viewing دانههای چیا  آیا آنها باید کامل خورده شوند یا به طور کامل؟

دانههای چیا آیا آنها باید کامل خورده شوند یا به طور کامل؟


دانه های چیا بسیار مغذی هستند و برای غذاهای گیاهی بسیار مفید هستند. آیا آنها باید کامل خورده شوند یا روی زمین؟ آیا فرقی می کند؟ بیایید دریابیم.

آیا می گویم به خاطر دارم که تبلیغات حیوان خانگی چیا را در تلویزیون دیدم؟ در حالی که تمرکز بر چیا دانه امروز ، آنها کار خود را به عنوان گیاهان منحصر به فرد شروع کردند که می توانید در QVC خریداری کنید. اما منصرف شدم.

امروزه دانه های چیا بیشتر به دلیل ارزش غذایی شناخته شده اند. دانه های چیا خوراکی هستند ، دانه ها خاکستری و سیاه هستند حکیم گل ها آنها بیضی شکل ، کوچک و حدود 2 میلی متر طول دارند.

بسیاری از مردم ، از جمله من ، مایل به استفاده منظم از چیا هستند. چه بر اساس گیاهان باشد و چه نباشد. با یا بدون این دانه ها ، چیزهای زیادی برای ارائه وجود دارد.

فواید دانه های چیا

اگرچه دانه های چیا کوچک هستند ، اما دارای پروتئین و چربی زیادی هستند. اسیدهای چرب امگا 3 فیبر ویتامین B منبع عالی کلسیم و آهن.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که دانه های چیا مزایای زیر را برای سلامتی ارائه می دهند:

چیا در مقابل برنج لوله

اعضای باشگاه دانه چیا دانه های برنج را دوست دارند. شخصاً ، من همیشه هر دو را در آشپزخانه ام در هر زمان نگه می دارم. اما شاید تعجب کنید. آیا یکی از دیگری مغذی تر است؟

هر دو منبع خوبی از فیبر هستند ، اما دانه های چیا تقریباً دو برابر دانه های کتان دارند. هر دو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند ، اما کمی در دانه های چیا وجود دارد. کتان و چیا به ترتیب 1.6 و 1.8 گرم در قاشق غذاخوری می دهند.

علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی پروتئین و آهن بیشتری در یک زمان هستند. در مقایسه با روغن کنجد ، آنها حدود 60 میلی گرم کلسیم در هر قاشق غذاخوری دارند.

اما برگردیم به دانه های چیا. چگونه باید آنها را خورد؟

آلبالو را باید کامل خورد یا در زمین؟

به دلیل بافت خشن آنها ، شاید شنیده باشید که بهتر است قبل از خوردن برنج آن را آسیاب یا آسیاب کنید. آنها را قابل هضم می کند ؛ آنها مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند. دانه های کنجد از معده عبور کرده و از معده عبور می کنند.

آیا برای چیا هم همین قانون وجود دارد؟

بستگی به مواد مغذی دارد که از آنها انتظار دارید. به طور کلی ، دانه های چیا قابل هضم تر از مغز ذرت هستند. اگرچه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است ، اما برخی از مواد مغذی مانند ALA ممکن است در خاک زیستی بیشتری داشته باشند.

در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2012 ، 62 زن بزرگسال چاق با سطوح مختلف بیماری تشخیص داده شدند. به بیست و دو زن بزرگسال چاق 25 گرم به مدت 10 هفته برای آزمایش داده شد. چای آسیاب شده سطح خون شرکت کنندگان ALA و EPA را در مقایسه با چیا یا دارونما به طور کلی افزایش داد. به عبارت دیگر ، آماده سازی چیا نحوه تأثیر آنها بر التهاب یا عوامل خطر بیماری را به طور قابل توجهی متفاوت نمی کند. یک مطالعه مشابه دیگر نتایج مشابهی پیدا کرد.

در تحقیقی در سال 2020 ، محققان اثرات گوارشی دانه های چیا را مورد بررسی قرار دادند. مشخص شده است که آسیاب کردن باعث افزایش هضم و افزایش آنتی اکسیدان ها در مقایسه با غلات در کل معده می شود.

نکته اصلی اینجا چیست؟ دانه های چیا ALA و EPA بیشتری در خاک فراهم می کنند. اما آنها کاملاً سوء تغذیه هستند. توجه داشته باشید که ALA مهم است ، اما میزان تبدیل آن اسید چرب امگا 3 است که یکی دیگر از عناصر ضروری DHA است. بیشتر سوء تغذیه گیاهی: ممکن است نتوانید به دانه های چیا برای تامین تمام نیازهای امگا 3 خود تکیه کنید زیرا هنوز کمبود دارید.

اگر تصمیم دارید دانه های چیا را آسیاب کنید ، از آسیاب قهوه استفاده کنید. این کار را می توان به راحتی با مخلوط کن یا غذاساز با سرعت بالا انجام داد. آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا امگا 3 را حفظ کرده و عمر مفید آنها را افزایش دهید.

چگونه چیزکیک بخوریم؟

من دوست دارم از دانه های چیا استفاده کنم. در اینجا برخی از روشهای مورد علاقه من برای گنجاندن موارد زیر در رژیم غذایی من آمده است:

طرز تهیه تخم مرغ چیا

می توانید از تخم مرغ های گیاهی کامل یا دانه های چیا آسیاب شده برای پخت ، مانند ذرت آسیاب شده استفاده کنید. دانه های چیا توانایی مشابهی برای غلیظ شدن مایعات و نگه داشتن درپوش ها در هنگام پخت دارند.

دانه های چیا می توانند تا 12 برابر وزن خود در آب جذب کنند.

به آرامی 1 قاشق غذاخوری چیا را با 2.5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا یک “تخم مرغ” چیا درست شود. ژل را به مدت 5 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس آن را به نان خود اضافه کنید. این ورقه را دو برابر کنید تا دو تخم مرغ درست شود.

دانه های چیا بدون توجه به آنچه برای خوردن انتخاب می کنید بسیار مغذی هستند. چه آنها بخواهند آنها را کامل بخورند و چه در خاک ، شما می توانید از مزایای بسیاری که آنها ارائه می دهند ، لذت ببرید.

وزن: دانه های چیا را چگونه دوست دارید؟ آیا معمولاً آنها را کامل یا روی زمین می خورید؟

برای اطلاع بیشتر از توصیه های تغذیه ای و اصول گیاهی ، بیشتر این پست ها را بخوانید.

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، یک عکس بگیرید و حتما #WhitSKITCH را تایپ کنید. می خواهم ببینم

دیدگاهتان را بنویسید