You are currently viewing خواص گیلاس و راه های افزایش تغذیه

خواص گیلاس و راه های افزایش تغذیه


گیلاس سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. گیلاس التهاب را کاهش می دهد ؛ شواهدی وجود دارد که از سلامت قلب محافظت می کند و خواب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم بهبود می بخشد.

فواید گیلاس برای سلامتی عبارتند از: این به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله مقدار و دفعات مصرف. این مقاله به مزایای گیلاس برای سلامتی می پردازد. شواهد علمی نشان می دهد که بیشتر و بیشتر گیلاس در ارزش غذایی و رژیم غذایی آن گنجانده شده است.

مهمترین خواص گیلاس

1. برای التهاب مفید است

التهاب یک واکنش طبیعی به یک بیماری یا آسیب در بدن است و ممکن است مزایای کوتاه مدت داشته باشد ، اما التهاب طولانی مدت می تواند منجر به بسیاری از بیماری های مزمن شود. میوه ها اگرچه سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر می توانند التهاب را کاهش دهند ، اما گیلاس به ویژه در مقابله با التهاب مثر است.

بر اساس مطالعه سال 2018 در مورد گیلاس و التهاب ، از هر 16 نفری که گیلاس می خورند ، یک نفر در 11 مورد از آنها التهاب را کاهش می دهد. این مطالعه بر روی گیلاس و گیلاس انجام شد. آب گیلاس و عصاره آن

2. برای نقرس مفید است

خواص ضد التهابی گیلاس برای نقرس نیز مفید است. نقرس می تواند باعث درد ناگهانی و شدید مفصل شود. این وضعیت ناشی از سطوح بالای اسید اوریک در خون است. بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2018 ، خوردن گیلاس می تواند اسید اوریک را در بدن متعادل کند.

این مطالعه نشان داد که خوردن مستقیم گیلاس یا خوردن گیلاس بیماری نقرس را در دو روز تا 35 درصد کاهش می دهد. تأثیر گیلاس ، صرف نظر از جنسیت ، بر وزن بدن است ، مصرف پورین و الکل و داروهای ضد نقرس هنوز تحت تاثیر قرار می گیرند.

3. برای سلامت قلب مفید است

میوه ها و سبزیجات به طور کلی. سبزیجات و رژیم های کم چرب برای سلامت قلب مفید هستند ، اما گیلاس به ویژه برای یک قلب سالم ارزشمند است زیرا می تواند فشار خون را کاهش دهد.

بسیاری از مطالعات محصولات گیلاس را با کاهش فشار خون مرتبط دانسته اند. بر اساس مطالعه زنان مبتلا به دیابت ، مصرف روزانه 40 گرم گیلاس به مدت شش هفته فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

نمی تواند

فشار خون بالا یکی از علل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. به گفته سازمان بهداشت جهانی ، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. گیلاس سرشار از بسیاری از مواد مغذی از جمله پلی فنول ها و پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که از آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.  بر اساس یک مطالعه جامع در سال 2018 ، افزایش مصرف پلی فنول ممکن است فشار خون را کاهش دهد.  100 گرم گیلاس حاوی حدود 5 درصد پتاسیم روزانه فرد است.  مصرف کافی پتاسیم برای فشار خون سالم مهم است.

گیلاس سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

4. برای خواب مفید است

طبق مطالعه ای در سال 2013 ، گیلاس منبع غنی ملاتونین است ، یک انتقال دهنده عصبی طبیعی که می تواند بر خواب و خلق و خو تأثیر بگذارد. ملاتونین باعث بی خوابی می شود زیرا باعث بی خوابی می شود.

در سال 2013 ، مردی بین 20 تا 85 سال در تحقیقی شرکت کرد که بر روی افرادی که از محصولات مرتبط با گیلاس و قرص های خواب استفاده می کردند ، بررسی شد. در میان مصرف کنندگان محصولات مرتبط با گیلاس ، خواب و استراحت در شب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. الگوی خواب سالمندان حتی بیشتر مشخص می شود.

همچنین ، برای خواب راحت چه می خورید؟

5. برای ریکاوری بعد از ورزش مفید است

ورزش منظم بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. با این حال ، ورزش می تواند باعث درد ماهیچه ها شود و باعث شود فرد به گونه ای ورزش کند که باعث درد و آسیب عضلانی شود. در سال 2020 ، 1.5 ساعت قبل از ورزش ، یک مطالعه هفت روزه روی پودر گیلاس یا آب انجام شد.

در نتیجه ، خوردن گیلاس استقامت را در حین ورزش افزایش می دهد. گیلاس ممکن است دارای شاخص گلایسمیک پایین و خواص ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدان ها و افزایش جریان خون باشد. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا گیلاس می تواند بهبود و درد بعد از ورزش را کاهش دهد یا خیر.

حقایق تغذیه گیلاس

  • به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، حاوی یک فنجان گیلاس تازه است.
  • کالری: 95
  • پروتئین: 1.6 گرم
  • چربی: 0.3 گرم
  • کربوهیدرات: 24 گرم
  • فیبر: 3.2 گرم (یک فیبر خوب)
  • شکر: 19.2 گرم
  • کلسیم – 20 میلی گرم
  • آهن – 0.5 میلی گرم
  • منیزیم: 17 میلی گرم
  • پتاسیم: 333 میلی گرم

ویتامین C – 10.5 میلی گرم (منبع خوبی از ویتامین C)

چگونه می توان فهمید که گیلاس خوب است؟

به گفته دانشگاه ایالت اوهایو ، اگر علاقه مند به خرید گیلاس تازه هستید ، باید گیلاس شفاف و گیلاس روشن را انتخاب کنید. از خرید گیلاس نرم خودداری کنید زیرا نشان می دهد که ممکن است کمیاب باشد.

گیلاس ها را تحت فشار نگه دارید تا تازه باشند و گیلاس های ته یخچال را له نکنند. گیلاس های خود را قبل از خوردن با آب سرد بشویید.

چگونه گیلاس بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم

  • چندین روش برای استفاده بیشتر از گیلاس در رژیم غذایی شما وجود دارد. گیلاس در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. در دسترس
  • میوه خام
  • میوه های خشک
  • کمپوت یا آب میوه
  • آب میوه
  • چه چیزی می تواند آن را با آب رقیق کند؟

پودر

  • شما می توانید گیلاس را به رژیم غذایی سالم اضافه کنید.
  • از گیلاس تازه می توان در سالاد میوه استفاده کرد ، اسموتی جو دوسر و ماست را اضافه کنید.
  • میوه های خشک و آجیل ؛ سلسله موسلی و گرانول را اضافه کنید.

از گیلاس می توان در سالاد استفاده کرد ، پنیر با غذاهای خوشمزه مانند غذاهای دریایی یا گوشت ترکیب کنید.

از افزودن شکر حاوی گیلاس و گیلاس خودداری کنید. برخی از محصولات گیلاس حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند.

آیا به گیلاس حساسیت داریم؟

حساسیت به گیلاس مانند هر نوع آلرژی غذایی دیگری است ، اما امکان پذیر است. حساسیت به گیلاس را می توان به اولیه و ثانویه تقسیم کرد. حساسیت اولیه به گیلاس به این معنی است که شما خودتان به میوه حساسیت ندارید. ظرفیت حسی اولیه کمتر از ظرفیت حسی ثانویه است. در حساسیت دوم ، ممکن است متوجه گرده میوه خاصی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید