You are currently viewing بهترین مکمل ها برای افزایش متابولیسم – دکتر  رویا خادمیان

بهترین مکمل ها برای افزایش متابولیسم – دکتر رویا خادمیان


خرما و بادام - بهترین میان وعده برای بهبود متابولیسم بدن

بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

محققان می گویند خوردن چند میان وعده می تواند متابولیسم بدن شما را در صبح افزایش دهد. داشتن یک رژیم غذایی مغذی و سالم همواره یکی از دغدغه های انسان بوده است. متخصصان تغذیه می گویند وقتی افراد بعد از یک شب استراحت از خواب بیدار می شوند ، بدن آنها به نور و مواد مغذی نیاز دارد.

به گزارش ایندین اکسپرس ، توصیه می شود برای شروع متابولیسم ، روز خود را با یک میان وعده گرم ، کم کالری و کم انرژی آغاز کنید. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام و خرما است. به دلیل خواص فراوان ، مصرف این دو ماده مغذی در صبح زود باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

بادام را خیس کنید

بادام خیس شده ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را در صبح زود تأمین می کند. در حقیقت، خیساندن بادام یک شبه خواص آن را افزایش می دهد. توصیه می شود بعد از بیدار شدن 5 تا 10 عدد بادام خیس خورده بخورید. مواد مغذی را به بدن می رساند ؛ به شما احساس سلامتی و روزهای پر می دهد.

دلیل اینکه متخصصان تغذیه همیشه بر نخوردن بادام اصرار دارند این است که بادام قهوه ای حاوی گوشت است که مانع جذب مواد مغذی آنها می شود. وقتی بادام را یک شب خیس می کنید ، گوشت قهوه ای آن به راحتی جدا می شود و فرآیند جذب مواد مغذی آن از معده به راحتی انجام می شود.

تاریخ

خرما یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که می تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را در صبح زود تأمین کند. خرما حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است. این مقدار آب را در روده ها افزایش می دهد و معده و روده ها را سالم نگه می دارد.

خوردن خرما یبوست و سوء هاضمه را برطرف می کند. خرما حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم است که می تواند به درمان سوء هاضمه و اسهال کمک کند.

توصیه می شود شب گذشته بادام هایی را که می خواهید بخورید خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده بهترین تنقلات برای خوردن صبح زود است. خوردن این دو مورد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و انرژی مورد نیاز بدن را در اوایل روز تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید