You are currently viewing بهترین روش علمی و م toثر برای کاهش وزن

بهترین روش علمی و م toثر برای کاهش وزن


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. و برای برخی با بزرگتر شدن نوزاد ، این میزان را از دست می دهد. همین را می توان در مورد فردی که سعی در افزایش وزن یا عدم افزایش وزن دارد ، گفت. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای بدن شما برای افزایش سریع وزن سالم ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

ورزش مناسب برای افراد چاق انجام دهید

ما هنوز معنی واقعی کاهش وزن را نمی دانیم. کاهش وزن توسط شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 دنبال می شود. این برآورد به این معنی است که شما برای حفظ سلامت مطلوب وزن کم دارید. با این حال ، این شاخص مشکلات زیادی دارد ، از جمله در نظر گرفتن قد و وزن و نه توده عضلانی. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و این اندازه برای این افراد می تواند کم باشد. اما این دلیل ضعف سلامتی نیست.

به دلایل مختلف کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. مقداری:

  • سوء تغذیهبی اشتهایی عصبی یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • ناهنجاری های تیروئیدپرکاری تیروئید می تواند متابولیسم را افزایش داده ، منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم شود.
  • بیماری از یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است و اکثر افراد مبتلا به این بیماری از وضعیت خود بی اطلاع هستند.
  • دیابتدیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطان هاتومورها کالری زیادی می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها برخی از بیماریهای عفونی در بدن توسط انگل ایجاد می شود ، این می تواند منجر به کاهش شدید وزن از جمله سل و ویروس ایدز شود.

بنابراین ، توصیه می شود علت افزایش وزن را دریابید و در صورت افزایش ناگهانی وزن به پزشک مراجعه کنید.

راههای افزایش وزن سالم

چاقی و فواید آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون سوزاندن کالری بیشتر نمی توانید وزن اضافه کنید.

2- از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که کالری زیادی در رژیم غذایی چاق خود می خورند ، پروتئین کافی در رژیم غذایی خود ندارند ، بنابراین بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای پر پروتئین شامل گوشت ، مرغ و محصولات طیور است. ماهی، تخم مرغ، مقدار زیادی محصولات لبنی. حاوی حبوبات و آجیل است.

3. مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. شما باید حداقل سه بار در روز از این غذاها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اکثر افراد چاق و چاق ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه به تنهایی برای افزایش وزن ایده خوبی نیست. هر ماده غذایی حاوی پروتئین و چربی برای حفظ وزن سالم است. افزودن چربی و کربوهیدرات بهتر است.

غذاهای سرشار از انرژی بخورید و سس ماهی بخورید ، از ادویه جات و ادویه استفاده کنید. خوردن انواع غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما برخی از این غذاها به سرعت معده را پر می کنند و در جلوگیری از پرخوری مشکل دارند. برای رفع این مشکل می توانید از ادویه جات و گیاهان برای افزایش اشتها استفاده کنید. می توانید از سس و سس ترش استفاده کنید.

تغذیه و چاقی

در اینجا برخی از غذاهای پر انرژی که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند ، آورده شده است:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و غیره.
  • میوه های خشک: انگور ، تاریخ با آلو ….
  • لبنیات چرب: شیر ، ماست پرچرب پنیر کرم و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: جو ، آجیل هایی مانند برنج قهوه ای و حبوبات
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو بره و …
  • سیب زمینیها شکلات تلخ آووکادوکره بادام زمینی شیر نارگیل و…

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و معده را سریع پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن باید بیشتر بخورید. مصرف مقدار زیادی سبزی و میوه نیز برای سلامتی مفید است. توصیه می شود استفاده از این گروه از چیزها را فراموش نکنید.

با بلند کردن وزنه های سنگین قدرت خود را افزایش دهید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به این منظور، 2 تا 4 بار در هفته بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام تمرینات هوازی می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. به یاد داشته باشید که تمام کالری دریافتی را می سوزانید.

چاقی بعد از ورزش

نکات بیشتر برای داشتن وزن سالم

ترکیب کالری زیاد با ورزش شدید دو عامل مهم برای افزایش وزن است. برخی نکات برای چاقی عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. هیدراته کننده معده است و فضای کافی برای سوزاندن کالری بیشتر را ندارد.
  • بیشتر بخورید. قبل از خواب هر زمان که دوست داشتید غذاها و میان وعده ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • من شیر می خورم. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین ، می تواند کالری بیشتری برای بدن تأمین کند.
  • از ظروف بزرگ برای غذا استفاده کنید. این مسلم است که یک فرد کالری بیشتری دریافت می کند زیرا سعی می کند وعده غذایی خود را با ریختن غذا در ظروف بزرگ تمام کند.
  • نان را به قهوه اضافه کنید. یک راه ساده برای سوزاندن کالری بیشتر این است که هنگام چشیدن قهوه خود آن را به کرم خود اضافه کنید.
  • خواب کافی خواب مناسب برای رشد عضلات بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
چاقی

دیدگاهتان را بنویسید