You are currently viewing بخش اول تغذیه در دوران نوجوانی

بخش اول تغذیه در دوران نوجوانی


اهمیت تغذیه در نوجوانی

نوجوانی آسیب پذیرترین مرحله رشد انسان است. این یکی از آن زمانهای مضحک بود که در آن او به تنهایی با خود وارد گفتگو می شد. عوامل زیادی از جمله تغییرات جسمی و رفتاری بر وضعیت تغذیه نوجوان تأثیر می گذارد. قابل توجه ترین تغییر در این دوره نرخ رشد بدن است. بنابراین ، یک فرد در این دوره 20 درصد قد و 50 درصد وزن اضافه می کند. این میزان رشد 5 تا 7 سال طول می کشد و بلوغ معمولاً بین سنین 16 تا 14 سالگی رخ می دهد. شروع این دوره را می توان در دختران 9 تا 13 ساله مشاهده کرد. دکتر تغذیه اصفهان در این قسمت از رضا اطمینانانی ، می خواهیم در مورد تغذیه در نوجوانی بحث کنیم.

آره، چاقی دوران کودکی یا محرک های محیطی و مشکلات بینایی می تواند منجر به بلوغ زودرس در نوجوانان شود. علاوه بر فرآیند بلوغ که در این دوره رخ می دهد. تغییرات زیادی در ترکیب بدن وجود دارد. در نتیجه ، چربی بدن دختران قبل و بعد از بلوغ به تدریج 19 درصد افزایش یافت و در بزرگسالی به 25-30 درصد رسید.

با این حال ، مردان در این دوران چربی بدن خود را زیاد افزایش نمی دهند. در عوض ، بافت ماهیچه ای به طور چشمگیری افزایش می یابد ، بیش از دو برابر میزان قابل مشاهده در زنان.

تغییرات در نوجوانان

و برای برخی با بزرگتر شدن نوزاد ، این میزان را از دست می دهد. اینها شامل تغییر شیوه زندگی است ؛ عادات غذایی ؛ انرژی مورد نیاز: حاوی پروتئین و سایر مواد مغذی است. متأسفانه تغییر عمده در رفتار و رفتار نوجوانان به دلیل رای گیری و تصمیم گیری در همه جنبه های زندگی است. نیازهای واقعی این سن را به نوجوانان نشان می دهد. این آخرین فرصت را برای دستیابی به حداکثر رشد فیزیکی و گسترش افکار متوقف کنید.

به طور طبیعی. عدم رعایت الزامات برای برخی مواد مغذی کلیدی می تواند منجر به از دست دادن رشد شود. اثرات این رویداد برعکس خواهد شد و یک عمر باقی خواهد ماند.
نوجوانان اغلب سعی می کنند کارهایی انجام دهند که بر ظاهر آنها تأثیر می گذارد و به وزن ایده آل خود نزدیک می شوند. آنها همیشه به دنبال راهی هستند تا سریع ترین نتایج را به دست آورند. این تفاوت زیادی در رژیم غذایی آنها ایجاد می کند. این تغییر برای نوجوانان بسیار خطرناک است زیرا آنها در مرحله مهمی از رشد جسمانی خود قرار دارند.

علاوه بر این ، میل نوجوانان به استقلال بیشتر اغلب باعث سوء تغذیه و سوء تغذیه آنها می شود.

با توجه به موارد فوق ، واضح است که پیروی از رژیم غذایی متناسب با این تغییرات بسیار مهم است و تأثیر بسزایی در سلامت و اثربخشی نوجوانان امروزی خواهد داشت.

انرژی

در سن اختلاف دختران و پسران اختلاف وجود دارد. میزان انرژی مورد نیاز آنها نیز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این ، فعالیت بدنی عامل دیگری است که بر میزان انرژی مورد نیاز در این سن تأثیر می گذارد.

بنابراین ، در این دوره ، غذا باید نه تنها انرژی مورد نیاز برای رشد بلکه برای فعالیت بدنی را نیز تأمین کند. رشد و کمبود انرژی و فعالیت بدنی بیش از هر چیز می تواند بر رشد مناسب نوجوانان تأثیر بگذارد. جدول زیر ارتفاع را نشان می دهد ، وزن و سن و میزان انرژی را نشان می دهد. می توانید به میزان انرژی مورد نیاز خود توجه کنید.

گوشت

میزان پروتئین مورد نیاز در دوران نوجوانی مانند انرژی ، تابعی از الگوی رشد نوجوانان است.
بدن نوجوان در مرحله آنابولیک قرار دارد. مصرف کافی پروتئین برای حداکثر رشد ضروری است.
این منبع 15-20 درصد از کل انرژی را از منابع پروتئین تأمین می کند. آره، رابطه ی جنسی لازم به ذکر است که عواملی مانند سن و وضعیت تغذیه بر تعیین نیاز پروتئین تأثیر می گذارد. بنابراین ، بسته به شرایط توصیف شده در این مدت ، 75-45 گرم پروتئین مورد نیاز است.

آره، تامین پروتئین قبل از هر چیز مهم است. در نظر بگیرید که گوشت یا گوشت دارای ارزش بیولوژیکی بالایی هستند. از سوی دیگر ، تمام انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. زیرا پروتئین به عنوان انرژی توسط بدن مصرف می شود. این امر بافت مورد نیاز برای رشد و تکامل بافت جدید را تأمین نمی کند. در واقع ، برای نوجوانان است. این امر به ویژه در مورد نوجوانان و دختران صادق است.

این امر به ویژه در مورد نوجوانانی که از ورزش لذت می برند و پروتئین زیادی مصرف می کنند صادق است. این بدان معناست که عدم مصرف پروتئین کافی می تواند رشد را کند کند. از سوی دیگر ، خوردن بیش از حد پروتئین می تواند منجر به اختلالات متابولیک شود و نیاز بدن به کلسیم و آب را افزایش دهد.

متخصص تغذیه اصفهان در نوجوانی

حیوانات و گیاهان پروتئین مورد نیاز خود را از بدن دریافت می کنند.

الف) منابع حیوانی

100 گرم گوشت قرمز ، مانند گوشت گاو گوشت خوک گوشت بره 22-16 گرم گوشت و مرغ ؛ 19.5 گرم کبد ؛ 20 تا 16 گرم سوسیس ؛ 20-14 گرم ماهی ؛ شیر و فرآورده های شیر 3.5 گرم ؛ حاوی 30 گرم پنیر و 12 قطعه است. تخم مرغ حاوی 7.7 گرم پروتئین است.

(ب) منابع پروتئینی گیاهی

به ازای هر 100 گرم ، میزان نان قابل ترکیب با جو و گندم 6.4 گرم است. 6.7 گرم نان گندم خالص ؛ 6.7 گرم نان بدون تخم مرغ ؛ تخم مرغ 2.9 گرم 3.12 گرم رشته فرنگی ؛ 2.7 گرم برنج ؛ 3.8 گرم نشاسته ذرت ؛ 21 گرم لوبیا سفید ؛ 23 گرم عدس و نخود فرنگی ؛ 37 گرم سویا ، 2 گرم سیب زمینی ؛ 12 گرم فندق ؛ 14 گرم گیلاس و 24 گرم کنجد و حبوبات منابع خوبی از پروتئین هستند. با این حال ، به دلیل کمبود برخی اسیدهای آمینه ، این منابع تمام پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند.

بنابراین ، توصیه می شود منابع پروتئینی حیوانی و گیاهی را با نیازهای روزانه ترکیب کنید. نسبت مطلوب این است که این منابع را به نصف برسانید. یک درخت یا حداقل یک سوم حیوانات و دو سوم گیاهان. بدن باید این نیاز حیاتی به مواد مغذی را برآورده کند.

بدون دسترسی تجاری به منابع پروتئین یا اعتقادات و شیوه های خاص. نخود فرنگی نخود فرنگی جوانه لوبیا نخود فرنگی نخود فرنگی لوبیا و نان می توانند نیازهای شما را برطرف کنند. به آرامی روی نمودار رژیم غذایی تمرکز کنید که اکنون ارزش بیولوژیکی پروتئین را در ترکیب خود به حداکثر می رساند.

علاوه بر این، می توانید ریشه گیاه را حداکثر ترکیب کنید. در اینجا چند نمونه از این ترکیبات ارزشمند آورده شده است:

گندم کامل + لوبیا + بادام زمینی (البته مراقب مصرف انرژی و چاقی باشید)
گندم + لوبیا + کنجد
ذرت + لوبیا
لوبیا + ذرت + گندم
سویا + گندم + کنجد
کنجد + خاک
بادام زمینی + گندم + برنج + کنجد
کنجد + سویا + گندم


مطالب پیشنهادی:

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر


آره، وقتی بادام زمینی سبز می خورید ، سایر آجیل ها شیرینی وقتی با شکلات حاوی بادام زمینی مخلوط می شود باید حساسیت را در نظر گرفت. این امر به ویژه در مورد افراد مبتلا به آلرژی ارثی خانوادگی صادق است.

ویتامین ها و مواد معدنی یا ریز مغذی ها نقش حیاتی در سلامت و رشد نوجوانان دارند. تحقیقات نشان می دهد که سوء تغذیه و گرسنگی خطر بسیاری از بیماری های مزمن را در بزرگسالی افزایش می دهد.

بنابراین ، توصیه می شود در دوران نوجوانی میزان کافی سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنید. در این سن ، خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کند. مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را تأمین می کند. متأسفانه ، نوجوانان میوه و سبزیجات بسیار کمی مصرف می کنند.

تمام مواد معدنی قبل و در دوران بلوغ مورد نیاز است. اما در این میان ، بسیاری از مواد معدنی نقش مهمی در فرآیندهای این دوره ایفا می کنند. کلسیم اهن، روی و منیزیم در درجه اول اهمیت دارند. و ید. فسفر مس کروم کبالت و فلوراید بسیار مهم هستند. بعد

ادامه هید…


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

از شاخص قند خون چه می دانید؟

گوشت نخورید

هشدار برای استفاده از آکریل آمید

اهمیت خوردن آجیل



دیدگاهتان را بنویسید