You are currently viewing انواع غذاهای کاهش وزن

انواع غذاهای کاهش وزن


بهترین درمان برای چاقی و چاقی ، تغذیه مناسب است. این یک درمان است که شامل فعالیت بدنی و رفتار درمانی است. به طور کلی ، تغذیه درمانی چاقی عوامل متعددی را باید در نظر گرفت تا بتوان به موفقیت در کاهش وزن و حفظ وزن سالم و کاهش یافته دست یافت. هدف اول این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی برنامه های غذایی به سه دسته تقسیم می شوند.

  • رژیم کم انرژی (1500 تا 1200 کیلو کالری در روز)
  • رژیم کم انرژی (کمتر از 800 کیلو کالری در روز)
  • غذاهایی که حاوی غذا هستند
  • غذاهایی که ترکیب کننده درشت مغذی های مختلف هستند

غذاهای کم انرژی رایج ترین نوع رژیم غذایی کاهش وزن است. آنها معمولاً به میزان 1000-500 کیلوکالری در روز با انرژی منفی و اغلب 1800-800 کیلوکالری (55٪ کربوهیدرات ، 30٪ چربی و 15٪ پروتئین) کاهش می یابند. این رژیم ها به طور معمول 400 تا 500 گرم در هفته کاهش می دهد. از نظر تغذیه ای ، رژیم غذایی سالم دارای پروتئین و چربی زیاد است. این عناصر درشت مغذی مانند کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب و همچنین نیازهای بدن مانند ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند.

غذاهای کم کالری این غذاها کمتر از 800 کیلوکالری انرژی در روز مصرف می کنند. به طور معمول ، این رژیم حاوی 100-70 گرم پروتئین است. حاوی 80 گرم کربوهیدرات و 15 گرم چربی است. توجه به این نکته ضروری است که این گروه باید زیر نظر دقیق متخصص تغذیه کار کرده و حداکثر 3 ماه تا 6 ماه تا 12 تا 16 هفته تنظیم شوند.

غذاهایی که ترکیبی از انرژی بسیار کم و عناصر هم کالری هستند این اغلب یک فست فود است[1] این رژیم غذایی بسیار کم کالری (کمتر از 800 کیلو کالری در روز در هر فرد) و رژیم ایزو کالری (معادل نیازهای انرژی برآورد شده فرد) به طور روزانه نامیده می شود. نمی تواند این برنامه خطر کاهش وزن و کاهش وزن را در برخی از بیماران در مقایسه با انرژی بسیار کم کاهش می دهد.

جایگزین های غذایی یکی از راه های کنترل اندازه غذا استفاده از غذاهای آماده به جای غذاهای اصلی است. این روش هم برای کاهش وزن و هم برای ثبات وزن بسیار مثر است ، زیرا کالری ها و ترکیبات بدست آمده را به طور دقیق تنظیم می کند.

غذاهایی که درشت مغذی های مختلف را با هم ترکیب می کنند این نوع غذاها معمولاً انرژی منفی 1000 تا 500 کیلوکالری در روز دارند. این غذاها چربی کمی دارند ، گوشت گوشت زیاد حاوی غذاهای دارای شاخص گلیسمی پایین است. از بین تمام غذاهای این گروه ، “رژیم غذایی با پروتئین بالا ، قند خون پایین و کربوهیدرات کم” بیشترین تأثیر را بر مدیریت وزن داشت. طرفداران رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا می گویند یکی از دلایل اصلی چاقی ، رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات است که بسته به نوع کربوهیدرات وجود دارد.

لازم به ذکر است که روشهای فوق با یکدیگر تداخل ندارند. هنگام طراحی رژیم غذایی ، توجه به نیازها و اولویت های هر فرد بسیار مهم است. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای غذاهای قدیمی وجود دارد:

  • شدت چاقی: هرچه خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی بیشتر باشد ، خطر چاقی نیز بیشتر می شود. محدودیت انرژی در غذا هر روز شدیدتر می شود.
  • علائم کاربردی برای کاهش وزن (به عنوان مثال ، نارسایی تنفسی و بیماری های قلبی عروقی)
  • در گذشته ، هرچه بیشتر سعی می کردید وزن خود را کاهش دهید ، احتمال کاهش وزن بیشتر بود. هرچه رژیم متعادل تر باشد و کاهش وزن کمتری داشته باشد.
  • وضعیت تغذیه فعلی
  • وضعیت روانی فرد.

[1]

روز دیگر – روزه گرفتن

دیدگاهتان را بنویسید