You are currently viewing افزایش باروری زنان با ریز مغذی ها

افزایش باروری زنان با ریز مغذی ها


افزایش باروری زنان برای افرادی که دارای مشکلات زنان هستند بسیار مهم است. هنگامی که با ناباروری روبرو می شوید ، استعداد ژنتیکی دارید. سن عوامل غیرقابل پیش بینی زیادی وجود دارد ، مانند چرخه های فصلی غیرقابل پیش بینی. اما کاملاً ساده و غیرقابل دسترسی است. این می تواند در درمان ناباروری از طریق رژیم غذایی و به ویژه مواد مغذی یا مکمل هایی که دریافت می کنید موثر باشد.

نقش مواد مغذی در افزایش باروری زنان

تولد یک معادله پیچیده است و بدن هر فرد متفاوت است ، بنابراین علم تغذیه و معنای آنها هنوز جوان است. با این حال ، برخی از مطالعات بالقوه برای توضیح نقش ویتامین ها در زایمان شروع شده است. ویتامین ها نقش مهمی در سلامت زنان دارند. این شامل قاعدگی و تخمک گذاری است. عملکرد تیروئید ؛ تولید انرژی؛ برای بسیاری از عملکردها از جمله ایمنی و کیفیت و بلوغ تخم مرغ ضروری است. بنابراین ، دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی هنگام تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای بارداری بسیار مهم است. برخی از مواد مغذی حتی می توانند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را که باعث ناباروری می شود ، کاهش دهند.

فولاد ال کارنیتین

این مکمل نوعی اسید آمینه L-carnitine است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و چربی را به انرژی تبدیل می کند. ALC و LC گاهی اوقات به صورت ترکیبی برای افزایش باروری زنان مورد استفاده قرار می گیرند. حاوی آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم تولید مثل زنان طبق نظرسنجی سال 2018 ، LC ممکن است اثرات مفیدی بر باروری زنان داشته باشد ، اما ALC حاوی آنتی اکسیدان های قوی تری است. استیل ال کارنیتین تغییرات مربوط به سن را در دستگاه تناسلی زنان کند می کند. نشان داده شده است که مکمل LC و ALC علائم PCOS ، اندومتریوز و آمنوره را بهبود می بخشد.

ویتامین B غیر از اسید فولیک

آنها سلامت تخمک را ارتقا می دهند و از ناباروری به دلیل ناهنجاری های تخمک گذاری جلوگیری می کنند. شاید شنیده باشید که اسید فولیک قبل و در دوران بارداری مهم است. اما سایر ویتامین های گروه B نیز در زایمان نقش دارند. در یک مطالعه ، ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 خطر ناباروری را به دلیل تخمک گذاری غیر طبیعی کاهش داد. برخی مطالعات ویتامین B12 را با ناباروری زنان مرتبط دانسته اند. علاوه بر این ، بر اساس یک مطالعه در سال 2015 ، سطوح بالای B12 و فولات ممکن است باروری را در زنانی که تحت درمان زنان قرار دارند افزایش دهد.

افزایش باروری زنان

کلسیم

کلسیم اضافی شانس بچه دار شدن را افزایش نمی دهد. اما برای مردان و زنان دریافت مقدار کافی از این ماده معدنی برای جلوگیری از کمبودها بسیار مهم است. RDA کلسیم برای زنان بالغ 1000 میلی گرم در روز است. اگر دریافت کلسیم مورد نیاز از منابع غذایی مانند ماست یا سایر محصولات لبنی بهتر نیست ، از مکمل ها کمک بگیرید.

کوآنزیم Q10

بدن کوآنزیم Q10 تولید می کند ، اما می تواند برای زایمان مفید باشد ، به خصوص اگر از IVF استفاده می کنید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2018 تأیید شد ، مصرف مکمل CoQ10 ممکن است واکنش رحم را در زنانی که تحت IVF قرار دارند ، بهبود بخشد. اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین دی

برخی مطالعات کمبود ویتامین D را با ناباروری زنان مرتبط دانسته اند. بر اساس یک مطالعه در سال 2019 ، PCOS ممکن است در زنان نابارور کمبود ویتامین D داشته باشد. ویتامین D نقش مهمی در تولد زنان و مردان دارد. مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین D در مردان و زنان با ناباروری ارتباط دارد. بنابراین ، بررسی کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

اسید فولیک

یکی از راه های افزایش نرخ باروری زنان ، مصرف مکمل های اسید فولیک است. دریافت اسید فولیک کافی در دوران بارداری تنها گزینه نیست. مکمل فولات قبل از بارداری خطر نوروپاتی جنین و شانس بیشتری برای باردار شدن را کاهش می دهد. RDA برای اسید فولیک برای زنان باردار 600 میکروگرم است. علاوه بر این ، به زنانی که قصد باردار شدن دارند یا قصد بارداری دارند توصیه می شود روزانه حداقل 400 تا 800 میکروگرم اسید فولیک قبل از بارداری مصرف کنند.

اهن

تخمک گذاری ممکن است به دلیل کمبود آهن (یکی از موانع احتمالی تولد) باشد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2006 روی بیش از 18000 زن انجام شد ، مکمل های آهن خطر ناباروری را کاهش می دهد. اگر می دانید که نقص تخمک گذاری دارید ، با پزشک خود در مورد نحوه استفاده از مکمل های آهن یا آهن مناسب در رژیم غذایی خود مشورت کنید.

با تبلت Iron Plus Health Brest آشنا شوید

امگا 3

از سلامت زنان باردار بالای 35 سال حمایت می کند. وقتی صحبت از رژیم گرفتن می شود ، خوردن غذاهای دریایی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم با رشد همراه است. اگر به طور مرتب غذاهای دریایی غنی از امگا 3 نمی خورید ، مکمل ممکن است برای باردار شدن مفید باشد.

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی مهم برای سیستم تولید مثل است ، اگرچه می تواند بسیار غلیظ باشد. طبق مطالعه ای در سال 2015 ، کمبود سلنیوم ممکن است یکی از دلایل اصلی سقط جنین باشد. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2019 ، این می تواند به حفظ سلامت مایع فولیکولار در اطراف تخمدان زنان کمک کند. RDA برای سلنیوم 55 میکروگرم در روز برای بزرگسالان است.

آیا می توانم مولتی ویتامین مصرف کنم؟

بسیاری از مواد مغذی برای زایمان مضر هستند ، بنابراین ممکن است مصرف مولتی ویتامین با کیفیت بالا به جای مکمل آسان تر باشد. برای زنان توصیه می شود به دنبال محصولاتی باشند که شامل موارد زیر است:
حداقل 400 میکروگرم فولات
حداقل 300 میلی گرم کولین
150 میکروگرم ید
آهن 18 میلی گرم
حداقل 600 واحد ویتامین D

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید