You are currently viewing آیا علم ورزش سالم تر است؟

آیا علم ورزش سالم تر است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین چربی ها و کربوهیدرات ها سه عنصر درشت مغذی هستند که بدن شما برای بهترین انرژی و سلامت به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها منبع انرژی هستند ، اما به جز در شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی ، انرژی را تأمین می کنند. گوشت یک ماده مغذی ضروری برای سلامتی است. برای ساختن بافت ماهیچه ای ؛ آنتی بادی های ویروس ؛ ساخت آنزیم هایی که واکنش های شیمیایی را فعال می کند. بازسازی بافت ماهیچه ای و ساخت پروتئین هایی که تعادل مایعات را در بافت ها و عروق خونی حفظ می کنند ، ضروری است. در واقع ، پروتئین و اسیدهای آمینه آن یکی از مهمترین قسمت های بدن شما هستند. بنابراین در این مقاله در مورد عصاره گیاه توضیح خواهیم داد.

یک فرد فعال به ازای هر کیلوگرم وزن بدن روزانه 0.8 گرم پروتئین نیاز دارد. شما ممکن است ورزشکاری باشید که دو برابر پروتئین نیاز دارد. گزینه های زیادی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن وجود دارد. پروتئین را می توان از منابع حیوانی و گیاهی به دست آورد.

امروزه بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی افراد رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و شیک پروتئین تکمیل می کنند. به خصوص کسانی که با ورزش و یا ورزش شدید ، هنگام مشاهده قفسه های فروشگاه های محصولات خشک یا داروخانه ها ، می توان انواع پودرها را مشاهده کرد که این سوال را مطرح می کند که آیا آنها سالم تر یا مثرتر هستند.

پروتئین ژرم چیست؟

تولیدکنندگان دانه های جوانه زده و پودر پروتئین جوانه زده را از دانه ها می سازند. غلات و دانه ها سرشار از پروتئین و چربی هستند. کربوهیدرات ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. هنگام خرید پروتئین جوانه زده ، اکنون می توانید از پروتئین غلات کامل و غلات که به صورت پودر تهیه کرده اید استفاده کنید. می توان از آنها برای ارتعاش پروتئین ها استفاده کرد.

آیا پودر گوشت جوانه زده بهتر از پودر گوشت معمولی است؟

تولیدکنندگان از دانه ها برای تهیه تفاله استفاده می کنند و این دانه ها جوانه می زنند. در طی فرآیند جوانه زنی و رشد ، برخی از کربوهیدرات های موجود در غلات و غلات تجزیه می شود و نسبت کربوهیدرات به مواد مغذی افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی باعث کاهش تراکم فیتات ها می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و بذرهای جوانه زده حاوی مواد معدنی بیشتری هستند. این نمکها شامل آهن ، حاوی منیزیم و روی است جوانه زدن باعث هضم بیشتر دانه ها و دانه ها می شود که این امر تورم و گاز را کاهش می دهد.

اگر شیک های پروتئینی ساخته شده از پودر را دوست ندارید ، می توانید انواع شیک های پروتئینی تهیه شده از غلات کامل پیدا کنید. هر گوشتی شما باید به اطلاعات تغذیه ای و اجزای محصول خود نگاه کنید و ببینید چه مقدار قند و اضافی دارد.

ضعف پروتئین های گیاهی

با انتخاب پودر پروتئین ، می توانید مواد معدنی بیشتری دریافت کنید. با این حال ، مصرف این نوع پودر گوشت معایبی دارد. ممکن است تعجب کنید که همیشه مبلغی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید. محصول Clean Label 134 پودر پروتئینی را آزمایش کرد که تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین بودند. بیش از نیمی از آنها حاوی بیس فنول A (PABPA) هستند.

برخی از این فلزات سنگین حاوی آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که برای بدن انسان مضر است. از بین پودرهای پروتئینی که توسط Clean Label Product آزمایش شده است ، عصاره های گیاهی آلاینده ترین محصولات لبنی هستند. تولیدکنندگان می توانند این اشتباهات را انجام دهند زیرا FDA نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد

هنگام خرید پودر پروتئین ، محصولات تصفیه شده بسیار پیشرفته ای دارید. بنابراین می توانید چیزی بیشتر از حبوبات و دانه ها دریافت کنید. بیشتر گوشت های تجاری حاوی شیرین کننده ها و مواد نگهدارنده هستند. حاوی طعم دهنده ها و شیرین کننده ها. ممکن است محصولاتی که خریداری می کنید حاوی مقادیر قابل توجهی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولیدکنندگان پودرهای پروتئینی را با الکل هایی مانند اریتریتول شیرین می کنند. الکل به طور کلی بی ضرر است اما شما آن را جذب نمی کنید. بنابراین ، اسهال و نفخ شکم غیر معمول نیست. پودرهای پروتئینی نیز دارای مقدار زیادی سدیم هستند. سدیم طعم محصول نهایی را بهتر می کند.

غذاهای پروتئینی بهترین انتخاب هستند

آب پروتئین می تواند یک میان وعده عالی قبل از تمرین خوب یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب ، قند و چربی اضافی جذب بدن شما می شود. نوشابه های تقلبی ؛ قطعات یدکی یا سم موجود نیست.

افزودن پروتئین کافی به هر وعده غذایی می تواند بدن را برای دریافت پروتئین مورد نیاز مشکل کند. روز خود را با تخم مرغ به عنوان میان وعده بخورید. برای شام مرغ یا سینه مرغ مصرف کنید. اگر گیاه خوار هستید ، کوینو دانههای چیا؛ آجیل و دانه ها؛ حبوبات و حبوبات منابع عالی پروتئین برای گیاهان هستند. حتی سبزیجات برگ سبز دارای پروتئین زیادی هستند. به عنوان مثال ، یک گل کلم خام حاوی حدود 4 گرم پروتئین است. خوردن کلم بروکلی نیز منبع خوبی از فیبر است.

یک حرف آخر

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای زیادی نسبت به انواع دیگر پودرهای پروتئینی است. خوردن دانه ها و دانه های بیشتر نمک بیشتری را جذب می کند. این پودرهای پروتئینی فیتات کمی دارند. اما تفاوت چندان آشکار نیست. در واقع ، من غذاهای طبیعی با منابع پروتئین را در این پودرها ترجیح می دهم. گاهی اوقات بهتر است فقط از پودر استفاده کنید.

هوشمند خرید کنید هنگام خرید پودر گوشت جوانه زده ، به سادگی فرض نکنید که جوانه ها سالم هستند. برچسب محصول را بخوانید. چقدر قند در آن وجود دارد؟ ببینید آیا حاوی شیرین کننده های مصنوعی است یا خیر. برای کاهش آلودگی محصولی از یک برند معتبر خریداری کنید. قبل از انتخاب ، تحقیقات خود را با دقت انجام دهید. تبلیغات را فریب ندهید ، مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید