۷ موقعیتی که با تشکر می توانید همه چیز را تغییر دهید


با تشکر از همه شما

اکنون چیزی وجود دارد که می دانم بسیاری از ما اغلب به آن فکر نمی کنیم.

چقدر انجام می دهیم و نمی گوییم؟ “با تشکر از همه شما”.

همه ما اصول اولیه را می دانیم – اگر می خواهید برای کاری که کسی با شما یا شما انجام داده است قدردانی کنید، او می گوید: “با تشکر از همه شما”.

اما واقعاً چند نفر از ما در صورت لزوم این کار را انجام می دهیم؟

دوست دارم این سوال را بپرسم، “در این مرحله خاص از زندگی خود، چه چیزی را به طور قطع می دانید؟” هر بار که با یک نامزد برای شغل مصاحبه می کنم، همیشه این سوال را می پرسم.

در اواسط دهه بیستم، پاسخ من به این سوال این بود: “ممنونم راه طولانی رفتی.”

گاهی اوقات شرایط به کارگیری این دو کلمه چندان واضح نیست، اما اگر بتوانید لحظه را تشخیص دهید و آنها را به درستی به کار ببرید، نتیجه و نتیجه می تواند کاملاً مطلوب باشد.

وقتی به مقاله ای از جیمز کلیر برخوردم که در مورد موقعیت های یک فایل بحث می کند، بسیار خوشحال شدم “با تشکر از همه شما” می تواند زندگی شما را بهتر کند. اعتراف می کنم، گاهی می گویم “با تشکر از همه شما” ذهن من هم می توانست غرق شود، اما فقط این نبود. مواردی در لیست وجود داشت که واضح نبود “با تشکر از همه شما” لحظه ای برای من

این مرا به فکر فرو برد

اگر برخی از آنها را در زندگی خود به کار ببریم چقدر خوشحال می شویم؟ آیا می تواند ما را وادار کند از منظری متفاوت به یک موقعیت نگاه کنیم، و بنابراین، نتیجه ای متفاوت از آنچه در ابتدا تصور می کردیم، تجربه کنیم؟

این می تواند چیزی باشد بهتر از آنچه در ابتدا تصور می کردیم؟

من هم اینچنین فکر میکنم.

از آنجایی که برخی از این موقعیت‌هایی که جیمز به آن‌ها اشاره می‌کند، موقعیت‌هایی هستند که می‌توان گفت، معمولاً باعث می‌شوند بیشتر ما احساس ناامیدی، مضطرب یا ناراحتی کنیم.

این مرا به فکر واداشت، بنابراین آن را عملی کردم و چیزی که یافتم کاملاً شگفت انگیز بود.

یاد گرفتم صبورتر، بردبارتر، همدل تر و کمتر قضاوت کننده باشم. همچنین عشق به خود و قدردانی، اعتماد به نفس بیشتر و فروتنی بیشتر را آموختم.

سپس متوجه شدم که باید شروع به دیدن موقعیت ها از دریچه ای متفاوت کنم تا بتوانم به راحتی این موقعیت ها را “کشف” کنم. “با تشکر از همه شما” لحظه ها. اما پس از آن، در نتیجه تمرین نکات زیر، آن را یاد گرفتم بطور خودکار از همان ابتدا دیدن چیزها از منظری متفاوت و سپس تشکر کردن از من به یک امر طبیعی تبدیل شد زیرا من واقعاً در آن لحظه این سپاسگزاری را احساس کردم.

این نتیجه به نوبه خود رضایت بخش شد.

من آن را در زندگی شخصی خود به کار برده ام و در محل کار نیز از آن استفاده کرده ام. روابط من در حال تغییر بوده است و در نتیجه، برای هر کاری که در دست دارم، نتایج عالی به ارمغان آورده است. در همه نوع تعاملات ارزش وجود داشت.

البته روزهایی هست که انجام این کار آسان نیست. اما پس از آن البته، این دقیقا زمانی است که ما باید آن را اعمال کنیم!

ما نمی‌توانیم بگوییم که آیا واقعاً چیزی یاد گرفته‌ایم تا زمانی که بتوانیم آن را اعمال کنیم تا ببینیم آیا کار می‌کند یا خیر.

بنابراین از لیست زیر لذت ببرید و ببینید آیا شما هم همین تجربه را دارید. من مطمئن هستم که در نهایت احساس خوبی خواهید داشت و می توانید روابط خود را شادتر و تجربیات خود را مثبت تر ببینید.

من هفت موضع و مثال او را نیز در هنگام استفاده از آنها آورده ام. برای خواندن مقاله کامل به اینجا بروید.

مورد ۱: زمانی که یک تعریف و تمجید دریافت می کنید

دلیل: با نادیده گرفتن تعریف و تمجیدهای واقعی، کسی را که به اندازه کافی مهربان بوده و چیزی گفته است را تایید نمی کنید. گفتن “با تشکر از همه شما” این به طور کامل فردی را که تعریف کرده است تأیید می کند و به شما اجازه می دهد از لحظه لذت ببرید.

مثال: “لباس شما عالی به نظر می رسد.”
بجای: “اوه، آن چیز قدیمی؟ من سالهاست که مالک آن هستم.”
سعی کنید بگویید: “ممنون. خوشحالم که دوستش داشتی.”

مثال: “شما امروز ارائه خود را کشته اید!”
بجای: “من هستم؟ من آنجا خیلی عصبی بودم. خوشحالم که او خیلی خوب به نظر می رسید.”
سعی کنید بگویید: “ممنون. خوشحالم که خوب پیش رفت.”

درباره The Magic In Compliments بیشتر بخوانید.

مورد دوم: وقتی دیر کردی

چرا: بگو “ببخشید دیر اومدم” این باعث ایجاد نگرش در مورد شما می شود. متاسف، من دیر گفتن “با تشکر از همه شما” فداکاری طرف مقابل را در زمان انتظار تصدیق می کند. برای تشکر شما هستید منتظر ماندن

مثال: شما با ۱۴ دقیقه تاخیر وارد در می شوید.
بجای: “بسیار متاسفم که دیر آمدم. ترافیک آنجا دیوانه کننده بود.”
سعی کنید بگویید: “ممنون که صبر کردید.”

مورد سوم: وقتی کسی را دلداری می دهید

دلیل: بیشتر ما وقتی کسی خبر بدی می آورد احساس خجالت می کنیم. مهم این نیست که می دانید چه بگویید یا نه – تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید این است که حضور داشته باشید و از اعتماد آنها به شما تشکر کنید.

مثال: مادر همکار شما اخیرا درگذشت.
بجای: “حداقل خاطرات زیبای زیادی برای حفظ کردن دارید.»
سعی کنید بگویید: “از شما برای این پست متشکرم. می دانم که این زمان برای شما سخت است.”

مثال: برادر شما شغل خود را از دست داده است.
بجای: “حداقل سلامتی داری.”
سعی کنید بگویید: “ممنون که این را به اشتراک گذاشتید. من اینجا هستم تا از شما حمایت کنم.”

مثال: حیوان خانگی دوست شما به تازگی مرده است.
بجای: حداقل آنها عمر طولانی و شادی داشتند.
سعی کنید بگویید: “از شما برای این پست متشکرم. من برای شما اینجا هستم.”

مورد ۴: هنگامی که بازخورد مفید دریافت می کنید

چرا: اکثر نظرات می توانند بسیار مفید باشند، اما اغلب اوقات ما آن را اینطور نمی بینیم. واکنش استاندارد اتخاذ موضع تدافعی است. پاسخ صحیح این است که بگوییم “با تشکر از همه شما” و از اطلاعات برای بهبود استفاده کنید.

مثال: “این تجارت به اندازه کافی خوب نیست. فکر می کردم شما بهتر عمل کنید.”
بجای: “تو نمی فهمی. این چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده است.”
سعی کنید بگویید: “ممنون که از من انتظار بیشتری دارید.”

مثال: “من هفته گذشته محصول شما را خریدم و قبلاً آسیب دیده بود. من از این تجربه راضی نیستم.”
بجای: “چطور به کارش می بری؟” ما در شرایط و ضوابط خود تصریح کرده‌ایم که محصول برای کار در شرایط خاصی طراحی نشده است.
سعی کنید بگویید: “از اینکه نظرات خود را به اشتراک گذاشتید متشکرم. لطفاً بدانید که ما متعهد به بهتر شدن هستیم. آیا می توانید جزئیات بیشتری در مورد این موضوع به اشتراک بگذارید؟”

مورد ۵: وقتی کسی به ناعادلانه از شما انتقاد می کند

چرا: وقتی کسی از شما انتقاد می کند، بهترین راه این است که تشکر کنید و ادامه دهید. قدرت اظهارات آنها را خنثی می کند. اگر برای شما مشکل بزرگی نیست، نمی تواند به یک بحث بزرگتر تبدیل شود. رهایی از نیاز به پیروزی در هر بحثی نشانه بلوغ است.

مثال: “گفته شما احمقانه ترین چیزی است که در تمام این هفته خوانده ام.”
بجای: “ای احمق. بذار بهت بگم چرا…”
سعی کنید بگویید: “از بازخورد شما متشکرم. من هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم.”

مورد ششم: وقتی کسی به شما توصیه ناخواسته می کند

هر کسی در مورد چیزی نظری دارد. و گاهی اوقات، در حالی که فکر می کنند مفید هستند، متوجه نمی شوند که توصیه های ناخواسته آنها می تواند ناراحت کننده باشد. اما نیازی به هیچ واکنش غیرضروری یا تدافعی نیست – اشاره به عیوب دیگران نقص شما را برطرف نمی کند. از مردم برای بالا بردن خودآگاهی شما تشکر کنید، حتی اگر لازم نباشد.

مثال: می دانید، هنگام انجام این تمرین واقعاً باید باسن خود را عقب نگه دارید.
بجای: “اوه واقعا؟ آیا ویدئویی از انجام این کار دارید تا بتوانم آن را به درستی ببینم؟”
سعی کنید بگویید: “با تشکر برای کمک.”

مورد هفتم: وقتی مطمئن نیستید که باید از کسی تشکر کنید یا خیر

وقتی شک دارید، همیشه بگویید “متشکرم”. هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد.

اخلاق داستان؟ قدردانی بیشتری نشان دهید. می گوید “با تشکر از همه شما” اغلب اوقات – واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

این مقاله را دوست داشتید؟ همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که چرا باید قدردانی خود را دریافت کنید. همین الان.




نظرات

نظرات



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/