You are currently viewing 5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کند – دکتر  رویا خادمیان

5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کند – دکتر رویا خادمیان


5e16c23de9617 - 5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

۵ غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. اگر مفاصل آسیب ببینند ، می توانند باعث درد و تورم شوند. التهاب این می تواند باعث محدودیت تحرک و سفتی شود. غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند بسیار دور هستند. عجیب نیست. در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. آسیب به مفاصل می تواند باعث درد ، بی حسی و سوزن سوزن شدن شود. التهاب این حرکت و سفتی را محدود می کند و منجر به پوکی استخوان (OA) می شود که می تواند منجر به آرتروز (OA) شود. علاوه بر مراقبت از تغذیه ، باعث از بین رفتن استخوان می شود. غذاهایی که به بازسازی غضروف کمک می کنند دور نیستند. عجیب.

لوبیا

حبوبات یک غذای سالم است که به بازسازی غضروف کمک می کند. برای عملکرد مناسب مفصل ، کنترل التهاب تا حد امکان و جلوگیری از فرآیند ایجاد آسیب غضروف مهم است. حبوبات به دلیل خواص ضد التهابی که دارند یک غذای مثر هستند. علاوه بر این ، از آنجا که کلاژن یک پروتئین است ، محتوای پروتئین حبوبات در پر کردن کلاژن مورد نیاز برای ترمیم غضروف مفید است. حبوبات حاوی سطوح بالایی از لیزین هستند ، یک اسید آمینه مهم برای بازسازی غضروف. حبوبات حبوبات و بادام زمینی همه حبوبات محسوب می شوند. گزینه های بیشماری در رژیم غذایی شما وجود دارد که از آنها بیشترین استفاده را ببرید.

نارنجی

کلاژن پروتئینی است که بدن شما برای ویتامین C ، اصلی ترین عنصر غضروف در بدن شما نیاز دارد. پرتقال کلاژن برای ویتامین C ایجاد می کند و باعث رشد سلول ها می شود. ویتامین C در غذاهای دیگر مانند کیوی ، فلفل قرمز، به مقدار زیاد مانند کلم پیچ و توت فرنگی یافت می شود. خوشحال خواهید شد بدانید که کلاژن برای حفظ جوانی پوست مهم است. بنابراین رژیم غذایی سرشار از ویتامین C به شما کمک می کند تا جوانتر به نظر برسید.

؟

انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است. بر اساس تحقیقات مستمر دانشگاه کیس وسترن رزرو ، نشان داده شده است که انار در مقابله با پوکی استخوان مثر است. به طور خلاصه ، انار به بدن شما کمک می کند چیزهایی تولید کند که از غضروف محافظت می کند.

چای سبز

به نظر می رسد چای سبز در هر لیستی از غذاهایی که باید برای مبارزه با مشکلات سلامتی مصرف شود ، وجود دارد. با کشف مزایای چای سبز برای سلامتی ، تعجبی ندارد که چای سبز باعث ترمیم استخوان ها و تسکین علائم آرتروز می شود. بسیار مفید.

مطالعات متعدد نشان داده است که مواد مغذی موجود در چای سبز مانند کاتچین ها و پلی فنول ها برای محافظت و بازسازی غضروف مهم هستند.

جوانه بروکسل

ویتامین K برای سلامت استخوان ها و مفاصل ضروری است. خوشبختانه ، این ویتامین در بسیاری از غذاها مانند جوانه بروکسل یافت می شود. اگر جوانه بروکسل را با کمی روغن زیتون بپزید ، خواص ضدالتهابی و ویتامین K بیشتری در این دو ماده غذایی به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید