You are currently viewing 5 راه برای تقویت هورمون های شادی و رطوبت آنها در بدن

5 راه برای تقویت هورمون های شادی و رطوبت آنها در بدن


هورمون شادی هورمون های شاد یک ترشح شیمیایی در مغز است که تأثیرات زیادی بر بهبود کیفیت زندگی افراد دارد.

فواید هورمون شادی

برخی از افراد و تجربیات به ما آرامش می دهند. آیا تا به حال فکر کرده اید که این کار شما را خوشحال و خوشحال می کند؟ یکی از نکات کلیدی در این مورد این است که تعاملات مثبت و تجربیات ما از ترس و شادی در واقع باعث واکنش شیمیایی در مغز ما می شود.

این واکنش توسط پیام رسان های شیمیایی در مغز ما به نام هورمون ها ایجاد می شود. چهار هورمون اصلی وجود دارد که مسئول ایجاد این احساسات هستند.

این هورمون ها به تثبیت ذهن ما کمک می کنند. ترشح این هورمون ها باعث ایجاد سطح استرس می شود ، تحت تأثیر انتخاب هایی مانند مراقبت از خود و شیوه زندگی است.

در این مقاله ، مهم ترین هورمون های شادی در بدن و نحوه افزایش این هورمون ها در بدن را خواهید یافت.

اندورفین کلید کاهش استرس و درد در فرد است.

تثبیت کننده سروتونین شما را خوشحال می کند.

دوپامین یک هورمون شادی است که در سیستم پاداش مغز نقش دارد.

هورمون اکسی توسین را برای عشق و اعتماد آزاد می کند.

دوپامین

این هورمون نشان دهنده یک ماده شیمیایی پاداش دهنده در مغز شما است. وقتی کاری را انجام می دهید که دوست دارید ، آن را مخفی نگه دارید. هنگام خوردن وعده های غذایی بزرگ. گوش دادن به موسیقی سرگرم کننده ؛ این هورمون می تواند بعد از ماساژ یا ورزش ترشح شود.

یک فرد از ترشح دوپامین احساس خوشحالی می کند و این باعث شد او به دنبال چیزهایی باشد که دوست دارد.

انتشار هورمون های شادی

سروتونین

سروتونین برای رفاه و خلق و خوی ما ضروری است. شادی و نشاط ما را تثبیت می کند. همچنین اضطراب و استرس ما را کاهش می دهد و با یادگیری و حافظه ارتباط دارد.

سروتونین از عملکردهای طبیعی تولید می شود که می توانیم روزانه انجام دهیم

اندورفین ها

اندورفین ها توسط سیستم عصبی مرکزی تولید می شوند تا به دردها و دردهای بدن کمک کنند. آنها در پاسخ به درد یا استرس آزاد می شوند ، اما از طریق غذا یا ورزش آزاد نمی شوند. ورزش؛

اندورفین ها هورمون های موقتی باعث درد می شوند. ورزشکاران در مورد “اندورفین بالا” صحبت می کنند که هنگام ناراحتی یا درد احساس می کنند.

اکسی توسین

اکسی توسین اغلب “هورمون عشق” نامیده می شود. تحقیقات گسترده نشان داده است که انتشار اکسی توسین با رضایت از زندگی ارتباط دارد.

این هورمون نقش بیشتری در فیزیولوژی و شادی زنان نسبت به مردان دارد. اکسی توسین در درجه اول با صمیمیت و صمیمیت مرتبط است. این هورمون سروتونین و دوپامین را تحریک می کند و اضطراب را کاهش می دهد. اکسی توسین یکی از قوی ترین هورمون های شادی است و عوارض جانبی زیادی دارد.

هورمون های شادی را تقویت می کند

5 راه برای تقویت هورمون شادی

عملکرد مغز به تجربه مربوط می شود. با افزایش انتقال دهنده های عصبی در بدن ، اعصاب مرتبط با موضوع مسیرهای عصبی را ایجاد می کنند.

تجربه به مغز می آموزد که مواد شیمیایی خود را به همان روش قبلی تجزیه کند. مغز در جوانی به راحتی می تواند اعصاب جدید بسازد ، اما با افزایش سن ساختن اعصاب جدید کار آسانی نیست.

ساخت مدارهای جدید نیاز به تکرار زیاد دارد. بنابراین یک عادت شاد جدید انتخاب کنید و آن را تکرار کنید تا زمانی که عادت جدید شما مانند عادت قبلی شما طبیعی شود و احساس خوشبختی کنید.

نحوه افزایش دوپامین

ما می دانیم که وقتی کاری انجام می دهید ، دوپامین را تحریک می کند. کارهایی را انجام دهید که از انجام آنها در زندگی لذت می برید. مطمئن شوید

به مغز خود می گویید که رسیدن به یک هدف یا انجام کاری مهم باعث آزادسازی دوپامین می شود و این کار را به خوبی انجام داده اید.

راه دیگر این است که برای کسی کاری مهربانانه انجام دهید. ورزش منظم همچنین دوپامین منظم را آزاد می کند که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.

تثبیت هورمون شادی

نحوه افزایش سروتونین

راه های زیادی برای افزایش سطح سروتونین به طور طبیعی وجود دارد. پیاده روی در زیر نور آفتاب یک راه م effectiveثر است. در یک روز آفتابی ، همه بهتر هستند.

ایمان خود را به ارزش های زندگی خود تقویت کنید. این درست است که همه می توانند موفقیت و شکست را در زندگی خود تجربه کنند.

تمرکز بر ضررهای شما باعث کاهش سطح سروتونین بدن شما می شود. ကြီးသော ဖြစ်စေ، با تمرکز بر موفقیت های خود ، پیر یا جوان ، عادت داشته باشید که نگرش مثبت داشته باشید.

ورزش راه دیگری برای افزایش سطح سروتونین و هورمون های شادی است. پیاده روی سریع 10 دقیقه ای حواس شما را شگفت زده می کند. پس چرا پیاده روی طولانی نمی کنید؟ بیست تا چهل دقیقه مزایای باورنکردنی برای سلامت قلب و جسم به همراه خواهد داشت.

مطالعات نشان می دهد خوردن غذاهای حاوی تریپتوفان باعث افزایش سروتونین می شود. غذاهای غنی از تریپتوفان شامل مرغ ، تخم مرغ، پنیر ماهی، بادام زمینی اسکواش . شامل شیر و بوقلمون

روش تقویت اندورفین

ورزش راهی بسیار م toثر برای تولید اندورفین است. اما راههای دیگری برای ترشح اندورفین وجود دارد: تمرینات خنده یا کشش باعث ترشح اندورفین می شود.

هورمون های شادی افزایش می یابد

نحوه افزایش اکسی توسین

اکسی توسین با دادن و دریافت عشق توزیع می شود. یک کلاس کامل یوگا ماساژ میزان این هورمون را در بدن خود با مراقبه یا گوش دادن به موسیقی بررسی کنید.

یکی دیگر از عوامل افزایش تولید اکسی توسین ، خانواده است ، مکالمات معناداری با دوستان داشته باشید یا برای کسانی که به آنها اهمیت می دهید آشپزی کنید. می توانید حیوان خانگی خود را در آغوش بگیرید یا شخص خاصی را بشناسید.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود روحیه و شادی زندگی خود انجام دهید.

شادی درونی برای بهبود زندگی ما بسیار مهم است. وقتی در زندگی خود احساس خوشبختی کمتری می کنید ، می توانید انتخاب هایی را انجام دهید که به شما احساس شادابی و شادابی بیشتری می بخشد.

اولین مرکز پرستاری سلامت با سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت از منزل و پرستاری با مجوز رسمی از وزارت بهداشت ، آماده ارائه کادر مجرب و متخصص خود به شهروندان مجرب خود می باشد.

پرستاران سالمند ؛ پرستاران و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین خدمات مراقبت و پرستاری به کارکنان مجرب مرکز خدمات ارائه می دهند.

کافی است برای مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید