You are currently viewing 5 بهترین غذا برای توانبخشی

5 بهترین غذا برای توانبخشی


5 بهترین غذا برای توانبخشی

آیا تغذیه مهمترین غذای بعد از ورزش است؟ انتخاب بهترین غذاها برای بهبودی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر کاری که بعد از ورزش انجام می دهید مستقیماً بر تناسب اندام شما تأثیر می گذارد. اگر به دنبال ایجاد عضله برای افزایش حجم یا سوزاندن چربی هستید ، تمرین به تنهایی مهم نیست.

جوجه کوینو آووکادو و سبزیجات برگ دار غذاهای خوبی بعد از تمرین هستند و برخی از آنها برای بازیابی مفید هستند. در مورد بهترین راهنمای رژیم بیشتر بدانید بهبود فیزیکی با یکدیگر تنورها با من باش

اهمیت تغذیه بعد از ورزش برای بهبودی

بهبودی بعد از ورزش یکی از مزایای ورزش است. در پایان تمرین ، سعی کنید عضلات را تقویت کنید تا بهبود یابند. بنابراین ، مهم است که از بهترین مواد مغذی برای بهبود استفاده کنید. بیشتر احتمال دارد که ورزشکارانی که تمرینات خود را با مشکل مواجه می کنند از نظر پروتئین بالا باشند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات مصرف کنید.

غذا خوردن بعد از ورزش باید ظرف یک ساعت پس از ورزش انجام شود. پروتئین به ساخت و ساخت ماهیچه کمک می کند. کربوهیدرات ها قند خون را تثبیت می کنند. همچنین از از دست دادن ماهیچه های چربی سوز جلوگیری می کند. ورزش بعد از تمرین به شما قدرت می دهد و ماهیچه های شما را ترمیم می کند. این امر در ساختن وزن و عضله بدن نیز اهمیت دارد.

مقاله ای در مجله تغذیه ورزشی بین المللی 2017 یک بررسی جالب انجام داد. در نتیجه ، خوردن پروتئین بعد از ورزش سنتز پروتئین عضلات را بهبود می بخشد. در این فرایند ، آنها بعد از ورزش بهبود می یابند و ماهیچه های خود را ترمیم می کنند. بر اساس مطالعه دیگری در سال 2018 ، خوردن رژیم غذایی سالم مانند میوه و سبزیجات برای بهبود خوب است. تخم مرغ و اقلام غیر گوشتی در این لیست وجود دارد.

این را می توان با خوردن رژیم غذایی متعادل و ورزش بدون مکمل انجام داد. با این حال ، در زمینه آموزش چنین ورزشکاران حرفه ای ، مربیان ترجیح می دهند از مکمل های هوازی برای حجم استفاده کنند. یکی از نکات برای بازیابی عضلات تکان دادن پروتئین است.

نکات و ترفندهایی را برای آموزش آنلاین تناسب اندام بارگیری کنید برنامه مکمل آنلاین از تیم تنورها کلیک

اینها بهترین غذاهای غنی از پروتئین برای بهبود هستند.

بهترین غذا برای ریکاوری و بهترین غذا بعد از ورزش

  1. ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ بدون چربی پروتئین مورد نیاز برای ماهیچه ها را تأمین می کند. این پروتئین باید جزء ضروری هر رژیم غذایی یا میان وعده بعد از ورزش باشد. ماهی بدون گوشت و استخوان ؛ شامل لوبیا و مرغ. آنها کالری و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

ماهی و طیور حاوی تمام پروتئین های ضروری مانند لوسین ، ایزولوسین و والین هستند. غذای خود را قبل و بعد از تمرین آماده کنید. به عنوان مثال ، می توانید شب قبل از تمرین ماهی یا مرغ دودی یا آب پز تهیه کنید.

  1. کنوآ

کینوا یکی دیگر از رژیم های بعد از تمرین است. کینوا حاوی غلات کامل ، کربوهیدرات و پروتئین است. اگر به غلات علاقه دارید ، کینوا بهترین انتخاب است. فاقد گلوتن است. در نتیجه ، ممکن است برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند مناسب باشد.

اگر بدنبال کاهش وزن شدید ، کینوا را فراموش نکنید. بعد از ورزش ، ماهی یا مرغ را به عنوان غذایی غنی از پروتئین بخورید. اگر انحصاری میوه ها و سبزیجات زیر را به کینوا اضافه کنید:

پذیرفتن برنامه تمرینی از روی لباس کلیک

  1. آووکادو

آووکادو احتمالاً یکی از بهترین غذاها است بهبود به دلیل سیری شناخته شده است. این میوه سالم است و بعد از ورزش بهبود می یابد. ورزشکارانی که سالم هستند و می خواهند وزن خود را کاهش دهند نباید این میوه شگفت انگیز را از دست بدهند.

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. بنابراین ، برای کسانی که کربوهیدرات کمی دارند یا کتوژنیک هستند ، انتخاب خوبی است. تخم مرغ آب پز یا لوبیا و آووکادو بخورید.

  1. سبزیجات با برگ سبز

این سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند. بنابراین ، آنها بخشی سالم از رژیم متعادل برای ورزشکاران هستند. سبزیجات برگ سبز تیره مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و آهن را تأمین می کنند. کلسیم باعث تقویت عضله و استحکام استخوان می شود. آهن متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. بعد از تمرین سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • از
  • شعبانک (اروگوئه)
  • کلم یا برگ کلم
  • بوک چوی یا کلم سفید چینی

اسفناج را به آب پروتئین خود اضافه کنید. یا با مقداری کلم سرخ کرده و با کینوا سرو کنید.

غذای بعد از ورزش بهترین راه برای بازیابی است

  1. شیک پروتئینی یا شیر کاکائو

شیک های پروتئینی آنها در برنامه های تناسب اندام و تناسب اندام بسیار محبوب هستند. این نوشابه ها راهی آسان برای دریافت پروتئین پس از ورزش ارائه می دهند. توجه داشته باشید که فرمولاسیون با کیفیت و بدون قند باید اصلاح شود. با توجه به اندازه صنعت تناسب اندام ، بهتر است پروتئین خود را تکان دهید. این نوشابه ها معمولاً حاوی 30 گرم پروتئین هستند. حاوی 3 تا 4 گرم اسید آمینه لوسین است که باعث تحریک رشد ماهیچه ها می شود.

برخی معتقدند که شیر کاکائو جایگزین خوبی برای غذا بعد از ورزش است. اما کاکائو فواید خاصی ندارد. این آب میوه حاوی پروتئین و کربوهیدرات است. بنابراین ، بازیابی توصیه می شود. اما در حقیقت ، این مواد مغذی مانند غذاهای دیگر نیستند.

بهترین زمان برای ورزش و غذا خوردن

در حال حاضر شما بهترین غذاها را برای بازیابی می شناسید. اما بهترین زمان برای ارائه این قول چه زمانی است؟ مطالعه ای در سال 2013 انجام شد. طبق نتایج ، تفاوت بین وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش نباید از 4 ساعت بیشتر باشد. اگر این دو غذا بیش از 4 ساعت دوام داشته باشند ، خسته می شوید. در نتیجه انرژی کافی برای ورزش و عضله سازی را از دست خواهید داد.

بیشتر مردم قبل از غذا ضربان قلب پایینی دارند. معمولاً 10 تا 20 دقیقه پس از پایان تمرین طول می کشد. غذا خوردن بعد از دوش یک روش م effectiveثر و متداول است. غذای دریایی تخم مرغ و ماست اولویت اول بعد از ورزش هستند.

نتیجه

انتخاب بهترین غذاها برای بهبود به عضله سازی و افزایش انرژی بعد از ورزش کمک می کند. به طور کلی ، ترکیب کربوهیدرات ها و پروتئین ها انتخاب خوبی است. مرغ یا ماهی منبع خوبی از چربی و روغن بعد از تمرین هستند. تخم مرغ و کینوا گنجانده نشده است. آووکادو ، همچنین از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و پروتئین استفاده کنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای)
در حال بارگذاری …


نویسنده

تان ورز (برگرفته از مقاله insider.com)

اگر از این مقاله استفاده می کنید ، نام و آدرس مستاجران را به عنوان منبع ذکر کنید.

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام شد. برای ثبت نام روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1703

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های تخصصی سوختگی برای تناسب اندام و تناسب اندام استفاده کنید.

این یک برنامه ویژه تحت نظارت مربی است

برنامه غذایی

برنامه تناسب اندام اختصاصی برای ورزش

ورزش شکم را در 6 هفته انجام دهید

برنامه فشرده عضلات سینه به مدت 4 هفته

برنامه 4 هفته ای سفت کننده عضلات

آرایش شدید عضلات شکم و افقی در عرض 4 هفته رابطه جنسی داشته باشید

برنامه فشرده برای افزایش اندازه بازو در عرض 4 هفته

برنامه بدنسازی تابستانی شدید در 6 هفته

برنامه تمرینات خانگی عمومی

آشنایی با برنامه تمرینات خانگی

برنامه نیمه حرفه ای ورزش خانگی

برنامه تمرینات خانگی حرفه ای

برنامه آموزشی حین کار

طرح توده مفصل ران



دیدگاهتان را بنویسید