You are currently viewing 5 اختلال خواب اصلی

5 اختلال خواب اصلی


داشتن یک خواب خوب برای یک فرد سالم و شاد مهم است. همه این را می دانند ، اما اکثر آنها دقیقاً می دانند که کم خوابی چه کاری می تواند با خواب ما انجام دهد.

مزایای اصلی خواب خوب افزایش بهره وری است. اینها شامل عملکرد خوب ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریها و بیماریها است. حتی کم خوابی یکی از دلایل اصلی نگرانی است ، زیرا محرومیت طولانی مدت از خواب می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما تأثیر بگذارد و مشکلات زیادی از جمله بیماری خود ایمنی ایجاد کند.

اوه!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند. برای بسیاری ، کیفیت خواب کمتر از ایده آل است.

چقدر باید بخوابیم؟

قرار است افراد بزرگسال 7 تا 9 ساعت در شب دریافت کنند ، اما بسیاری از آنها این کار را کمتر می کنند. ما هیچ کس را سرزنش نمی کنیم ؛ اما به من اعتماد کن من به ویژه سعی می کنم خواب با کیفیتی داشته باشم. از جمله کارهایی که برای بهبود خواب انجام می دهیم ، عینک های آبی رنگ هستند ، کامپیوتر ما دارای F-lux است ، سولفات منیزیم ؛ شامل برش های پارافین و سایر مواد است.

پیدا کردن مشکلات خواب

دلایل زیادی برای مشکلات خواب وجود دارد که ما در این مقاله به همه آنها نمی پردازیم. به عنوان مثال ، برای کسانی که روی شکم می خوابند ، نداشتن تشک مناسب می تواند شما را از خواب بیدار کند و باعث بی خوابی شود.

سایر ویژگی ها عبارتند از:

  • خیلی گرم است. سرما (دمای ایده آل خواب 65 درجه است)
  • نور زیاد
  • صدای ساده یک محیط (ما از این دو هدفون برای کمک به خواب استفاده می کنیم ، گوش گوش و سیلیکون شکل XXX (مورد علاقه مایکلز).

اما نکته دیگری که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی است که می خورید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بسزایی داشته باشد. بعضی چیزها کاملاً خوب هستند و حتی می توانند به خوابیدن شما کمک کنند ، اما برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

چرا خوابیدی؟ یکی از دلایلی که ممکن است نتوانید خوب بخوابید رژیم غذایی است. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله پنج غذا و / یا مواد تشکیل دهنده را بررسی می کند که اگر می خواهید از خواب بیشترین بهره را ببرید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

از طریق (https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/) از طریق

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از مردم برای گرم شدن یا چشیدن آن به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز فنجان زیادی می خورند ، که بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه ، اختلالات خواب ناشی از کافئین شناخته شده است.

اکثر ما می دانیم که چگونه از نوشیدن قهوه در بعدازظهر اجتناب کنیم ، اما کافئین در بسیاری از محصولات دیگر نیز یافت می شود. می توان آن را چای کرد ، جوش شیرین حتی می توان آن را در شکلات و برخی داروها یافت. می توانید روزانه قبل از خواب کافئین بنوشید. حتی اگر تحقیقات خود را انجام نداده اید ، نمی دانید.

مثلا، اکسدرین یک داروی محبوب برای سردردهای شما است ، اما حاوی کافئین نیز می باشد. داروهای دیگر شامل قرص های کاهش وزن است. همچنین ممکن است حاوی کافئین باشد ، مانند دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست مواد غذایی که قبل از خواب می خورید را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز برای خوردن 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین تلاش می کنند.

کافئین یک دلیل ترسناک برای خواب ما است و می تواند یک انگیزه قوی باشد. همونطور که می تونی تصور کنی. این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل می کند و مواد شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود می کند. شما را بیدار و هوشیار نگه می دارد. این باعث تمرکز و بهره وری می شود. اما اینطور نیست که بخواهید بخوابید.

علاوه بر این ، کافئین مدتی در بدن می ماند و در صورت عدم آگاهی خواب شما را بدتر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از قهوه هر بار بعد از ظهر به طور کلی تماس درستی نیست و ممکن است بدن شما بعداً نتواند آن را تحمل کند.

غذاهای ادویه دار

کمی یا کمی رضایت بخش به عنوان غذای جانبی. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر و قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند می توانند شما را گرم کنند.

درد و ناراحتی ناشی از سوختگی می تواند خواب راحت را برای شما دشوار کند و شما را چندین بار در نیمه شب بیدار کند. احساس سوزش و رفلاکس اسید هنگام خواب اغلب می تواند بدتر از زمانی باشد که شما نشسته یا ایستاده اید.

باید از غذاهای تند دیگر اجتناب کرد که برخی از آنها در واقع می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم برای خوابیدن در هوای گرم بسیار مشکل دارند ، بنابراین می توانید ببینید چگونه این می تواند به مشکلات پایان دهد. علاوه بر این ، هضم ادویه جات ترشی جات انرژی بیشتری از بدن می گیرد. این می تواند مانع از توانایی خوب خوابیدن شما شود.

این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند رویاهای عجیب و غریب ایجاد کنند. اما حقیقت دارد. نه ، او برای کشف حقیقت عمیق نكرد.

به طور مشابه ، غذاهایی که بیش از حد اسیدی هستند ، باید صبح زود قبل از خواب مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا هندوانه ای که قبل از خواب می خوردید ممکن است بهترین انتخاب برای ادامه کار باشد.

غذاهای چرب

چه کسی یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو را دوست ندارد؟ این غذاها طعم فوق العاده ای دارند ، اما تمایل دارند توانایی خوب خوابیدن ما را مختل کنند. مهم نیست که این غذاهای چرب را بخورید. اما اگر بیش از حد در رژیم غذایی خود گنجانیده باشید ، خواب راحت برای شما دشوار است. این به شما صبحانه و ناهار می دهد. ناهار چه برای شام و چه برای خوردن.

این نوع غذاها بسیار سیر کننده هستند و ناراحتی معده می تواند خوابیدن را برای شما دشوار کند. نفخ و سایر اختلالات ناشی از گاز می تواند به دلیل انسداد ایجاد شده توسط رشد سرطانی باشد.

رژیم های پرچرب به تنظیم خواب آنها بدون آسیب رساندن به مغز در برابر مواد شیمیایی کمک می کند. تشخیص بدن هنگام خواب یا بیداری را برای بدن شما دشوار می کند. علاوه بر این ، داشتن رژیم غذایی پرچرب می تواند به شما کمک کند بیشتر بخوابید و در طول روز احساس خستگی بیشتری کنید.

خوردن غذاهای چرب بیش از حد برای بدن شما مضر است ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. در اینجا یک درمان عجیب خوب است. اما خوردن روزانه یک تن غذاهای چرب می تواند مشکل ساز باشد.

غذاهای غنی از پروتئین

گوشت به طور کلی چیزی است که می توان از رژیم غذایی شما به دست آورد. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به ما در بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان ها نیز کمک می کند. اما قبل از خواب باید از غذاهایی که سرشار از یک تن پروتئین هستند اجتناب کنید.

دلیل این امر این است که ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. علاوه بر این ، هنگامی که هضم شما به نصف کاهش می یابد ، بدن شما ممکن است هضم غذاهای غنی از پروتئین را قبل از خواب با مشکل مواجه کند.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که این غذاها مانند دیگر اسیدهای آمینه از تریپتوفان پشتیبانی نمی کنند. این یک اسید آمینه است که پیش ساز سروتونین است و در ثبات ذهن ما مهم است.

اگر به اندازه کافی تریپتوفان دریافت نکنید ، می تواند سروتونین موجود در بدن را بدون احساس خستگی یا بیقراری قبل از خواب دریافت کنید. مشابه رژیم غذایی پرچرب ؛ غذاهای غنی از پروتئین بسیار سنگین هستند ، معده بسیار پر است و تلاش برای خوابیدن راحت نیست.

پنیر

در سراسر جهان چند غذا مانند پنیر دوست دارند. مردم در سراسر جهان آن را با انواع غذاها می خورند. به اشکال مختلف می آید. اما به هر حال ، می توانید تصور کنید که پنیر بهترین غذا قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (مخصوصاً افراد قوی یا افراد مسن) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین را که بدن ما تولید می کند افزایش می دهد و به آن هورمون ضربه یا پرواز مکرر می گویند.

سطح هوشیاری ما را بالا می برد. این می تواند برای شما غیرممکن باشد که سعی کنید در کنار او بخوابید. اگر بتوانید به خواب بروید ، خواب کافی بسیار دشوار است.

برخی از پنیرها ممکن است برای برخی مناسب باشد ، اما نه برای همه. اگر کمی شیر را تحمل نمی کنید ، مخصوصاً قبل از خواب. باد می کنند ، ممکن است باعث التهاب گاز و ناراحتی عمومی شود.

در نتیجه، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها که. آنها همچنین می توانند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارند. اگر می خواهید یک شب خوب بخوابید ، بهتر است حداقل چند ساعت قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

سبک به عنوان *****. اگر به چیزی نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، معمولاً رژیم غذایی ضد التهابی سالم (پیوند به سایت ما) بهترین است. غذاهای قابل هضم و غذاهای حاوی ملاتونین که سروتونین آزاد می کنند ، به طور کلی خوب هستند.



دیدگاهتان را بنویسید