You are currently viewing 4 مرحله برای کنترل اشتهای خود هنگام خوردن آنچه دوست دارید

4 مرحله برای کنترل اشتهای خود هنگام خوردن آنچه دوست دارید


وقتی گرسنه نیستید ، آیا احساس غذا خوردن دارید؟ آیا اشتیاق زیادی برای خوردن غذاهای خاص دارید؟ عدم توانایی در مدیریت خواسته ها می تواند شکست بهترین تلاش بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا این یک مشکل است؟ برای مدیریت خواسته های خود چه کاری می توانید انجام دهید تا در حالت عادی دچار اضافه وزن یا چاقی نشوید؟

وقتی گرسنه هستید هیچ ربطی به هوس ندارد. وقتی گرسنه نیستید ، ممکن است در خوردن برخی از غذاها به طور منظم مشکل داشته باشید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم حریص هستند صحبت کنیم. دلیل اصلی رژیم محدود است. آره، آیا فکر می کنید حق با شماست؟ بر اساس بسیاری از مطالعات ، برای اکثر افراد ، تلاش برای محدود کردن یا محدود کردن یک نوع غذا باعث می شود که بیشتر بخواهید.

نه تنها که. ممنوعیت برخی غذاها می تواند باعث ایجاد یک احساس نادر شود که احتمالاً هنگام خوردن آنها بیش از حد غذا می خورید یا وزن کم می کنید. این ایده نادر به این دلیل است که 97 of از رژیم گیرندگان وزن خود را کاهش می دهند و آن را متوقف می کنند.

من سعی می کنم آن را محدود کنم. زیرا بیشتر آنها شیرینی هستند. دسرها سرخ شده در روغن غذا هرچه باشد ، آخرین چیزی است که می خواهید بخورید. چون بیشتر خوردم.

شما (امیدوارید دیگر این کار را نکنید) ، و نمی توانید شکر بخورید زیرا نمی توانید غذا بخورید. افکار نادر ناشی از روزه داری و خویشتن داری باعث می شود که بخواهی شیرین تر از حد معمول باشی. سپس به یک گردهمایی می روید و تعداد زیادی کوکی های خانگی خوشمزه وجود دارد. شما واقعاً می خواهید غذا بخورید زیرا خودتان را از خوردن هر غذایی منع می کنید.

شما نمی توانید چشم خود را بر روی آنها ببندید. شما تصمیم می گیرید که تنها نیستید. سپس افکار نادر به وجود آمد. “من نمی دانم چه زمانی باید کلوچه بخورم ، بنابراین بهتر است تا آنجا که می توانم آنها را بخورم!” بنابراین شما حدود پنج عدد از آنها را امتحان کرده و یک جفت دیگر را به کیف خود وارد کنید.

آن را با فردی که رژیم غذایی خود را محدود نمی کند مقایسه کنید. اما او با توجه به علائم گرسنگی و سیری غذا خورد. او همچنین در تجمع حضور دارد. او نگرش کمیابی دارد زیرا می داند که می تواند هر زمان که بخواهد می تواند کوکی دریافت کند.

او بشقاب شیرینی را دید و از خود پرسید آیا امشب واقعاً به این کوکی علاقه دارد و تصمیم گرفت یک ماکارون نارگیل بخرد. او ماکارون می خورد ؛ با هر لقمه خود را راضی کنید. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک خیابان سرکش در شما باشد یا چیزی که من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشتی غنی از همه چیز هستید ، اما چیزی را می خواهید که نمی توانید داشته باشید. این طبیعت انسان است.

اما چیزهای بیشتری از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا نیاز دارند. اما از آنجا که غذا به راحتی در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، آنها در تلاش برای رفع ناامنی غذایی ، غذا مصرف می کنند.

مثلا، حتی اگر تمام وقت کار می کنید ، مراقبت از مادر مبتلا به زوال عقل در اوقات فراغت شما می تواند ناامید کننده باشد. شما برای از بین بردن گناه خود شکلات می خورید.

یا پرنسسی که دوستش ندارید و دوست دخترش؟ مدتی با شما هستم. نه خانه داری و نه وقت. غیرممکن است که منتظر خانه خود باشید. ممکن است عصبانی باشید. این می تواند استرس زا باشد. به عنوان پاداشی برای تحمل آن ، هر شب با یک تکه بستنی دوست شوید.

یا مادر شوهر شما ، که همیشه سعی می کند شما را در نبرد قدرت برانگیزد ، آنقدر از مادرشوهر شما عصبانی است که یک بسته چیپس را قاپ می زند.

دلایل خوردن در واقع در مورد غذا نیست. اغلب ، پرخوری ربطی به غذا ندارد. ممکن است از غذا برای برآوردن یک نیاز سیری ناپذیر استفاده کنید و حتی متوجه آن نشوید.

بنابراین ، اگر می خواهید خواسته های خود را متوقف کنید ، در اعماق آنها ، می توانید بفهمید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. پشت هر خواسته ای یک نیاز ذهنی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

اگر گرسنگی مشکلی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. می تواند در چند دقیقه حال شما را بهتر کند ؛ اما وقتی غذای شما تمام می شود ، ممکن است با همان مشکلاتی روبرو شوید که ابتدا به شما یادآوری می کرد که باید غذا بخورید و با ادامه افزایش وزن ، وزن شما تشدید می شود.

س questionsالاتی از این قبیل را از خود بپرسید تا به شما کمک کند بفهمید به چه چیزی واقعاً نیاز دارید.

  • شما می خواهید غذا بخورید ، اما وقتی گرسنه هستید ، به طور منظم غذا نمی خورید.
  • دلیل اینکه شما آن را می خواهید چیست؟ از گفتن “دوست دارم” یا “نمی دانم” دست بر ندارید.
  • این غذاها برای نیازهای شما چه معنایی دارند؟ آیا به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را روی کیف چیپ تخلیه می کنید؟

مثلا وقتی نوجوان بودم ، مادرم به من می گفت که چه چیزی بخورم. اغلب به من می گفتند غذا نخور. من از این موضوع ناراضی بودم و او سعی کرد آنچه را که در بدنم قرار می دهم کنترل کند. وقتی در بزرگسالی از مادرم دیدن می کردم ، مخفیانه غذا می خوردم تا بتوانم از او استفاده کنم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم. واضح است که من به خودم آسیب رساندم. اما من سعی می کنم به آنچه در گذشته اتفاق افتاده است پاسخ دهم. وقتی متوجه این موضوع شدم ، توانستم سرقت لباس های مادرم را متوقف کنم. آیا والدین شما غذاهایی می خورند که در دوران کودکی شما مجاز نبوده است؟

برخی از افراد به دلیل تنگ شدن غذاهای خاص هوس می کنند. شاید دلتان برای کیک سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است چون دلتان برایش تنگ شده است. خوردن کیک او را به شما نزدیک می کند.

یک مورد بزرگ در اینجا وجود دارد. از آنجا که شما شادی کافی در زندگی خود ندارید ، به غذا به عنوان منبع اصلی شادی خود تکیه می کنید. یکی از شادترین چیزهای زندگی شما این است: «گرسنگی من چیست؟ شادی بیشتری در زندگی شما وجود دارد. غذا؟ ”

گاهی اوقات ممکن است بخواهید این غذاها را بخورید زیرا احساس می کنید دچار سوءتغذیه مزمن هستید ، اما چیزی زیر آن اشتیاق عمیق تر وجود دارد.

از لیست غذاهای ممنوعه حذف کنید

این کار را شروع کنید تا چیزی که من آن را افکار فراوان می نامم توسعه دهید. می دانم ترسناک است وقتی به هر غذایی که دوست دارید بدون استثنا اجازه دهید. ممکن است در حال حاضر در برخی از غذاها احساس ضعف کنید. با شروع کار ، ممکن است احساس کنید که خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

دریافت کردم. من هم همین احساس را داشتم. اما این به این دلیل است که شما قبلاً این غذاها را محدود می کردید. شما آنها را بیشتر می خواهید زیرا فکر می کنید نادر هستند. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما گفته می شود که تمام روز براونی بخورید زیرا ترسناک است.

ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اما وقتی نگرشی غنی ایجاد کنید ، جذب آن غذاها نخواهید شد. شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید بدون رفتن به ریل راه آهن بخورید. مقاله من درباره ایجاد نگرش مثبت در شانزده سالگی و مقاله من ، “چگونه از تعطیلات خود بدون افزایش وزن لذت ببرید” را ببینید.

با دقت غذا بخورید. هنگام غذا خوردن زیاد کار نکنید

چرا وقتی این غذاها را که واقعاً دوست دارید می خورید ، دندان های خود را گاز می گیرید؟ آنها را کاهش داده و رضایت بیشتری خواهید داشت. خواسته های شما کاهش می یابد. در وب سایت من می توانید یک تقویم هشدار 30 روزه رایگان را بارگیری کنید که به شما کمک می کند یک قدم جلوتر به عنوان یک فرد ناخودآگاه قدم بردارید.

چیزی را پیدا کنید که منجر به انگیزه شما شود

وقتی گرسنه نیستید ، چیزی را در زیر اشتهای خود پیدا کنید و به خودتان بیاموزید که به جای غذا به چه چیزی واقعاً نیاز دارید. برای انجام این، به این سوالات فکر کنید.

  • قبل از احساس گرسنگی چه می شود؟
  • چه افکار یا احساساتی داشتید؟
  • چه چیزی می تواند شما را در مورد اشتهای شما آزار دهد؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر چاره ای نداشتید چه می کردید؟

سپس به این فکر کنید که اگر این غذا را می خورید چه احساسی خواهید داشت و احساس خود را در صورت عدم خوردن آن مقایسه کنید. عاقلانه انتخاب کنید.

تشويق كردن

آخرین راه برای کنترل خواسته های شما تمرین ذهن آگاهی به نام Urge Surfing است. وقتی گرسنه نیستید ، اصرار به خوردن یا خوردن زیاد یا زیاد شکر مانند موج های اقیانوس است. آنها شدید هستند ؛ به بالا صعود می کند و سپس ناپدید می شود.

اگر تا به حال در اقیانوس بوده اید ، می دانید که هیچ راهی برای غلبه بر آنها وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید. من نمی توانم با آنها مبارزه کنم. یا ممکن است غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج ضربه از ضربه آگاه است. سپس اجازه داده می شود که به آرامی و بدون ضربه زدن به عقب برش دهید.

مثلا، وقتی استرس دارید و می خواهید برای یک پروژه بهتر در محل کار غذا بخورید ، به خودتان بگویید. “متشکرم. اما خوردن هنگام گرسنگی به این پروژه کمک نمی کند. ”تشویق را نادیده بگیرید. چند دقیقه دیگر از بین می رود.

موج سواری چیزی است که ما واقعاً در زندگی می خواهیم. این یک راه خوب برای انتخاب رفتارهایی است که منجر به خوشبختی طولانی مدت ما می شود. به قسمت 66 پادکست کاهش وزن برای Foodies گوش دهید. بخش 67 شما را به خوردن غذا تشویق می کند ، اما یک دستورالعمل وجود دارد که می گوید هنگام گرسنگی می توانید از آن استفاده کنید.

راهی که می توانید اشتهای خود را به گذشته تبدیل کنید این است که بدانید غذای شما سوخت بدن شماست اما منبع خوشبختی است. سالها روزه گرفتن و فکر کردن در مورد غذا باعث می شود بسیاری از مردم نتوانند آنچه را که می خواهند بخورند و آنچه را که بدنشان واقعاً می خواهد بخورند. بنابراین وقتی مردم می گویند غذاهای خاصی “گناهکار” هستند ، شما در واقع آنها را می خورید.

هنگامی که اشتها دارید ، استفاده از این چهار استراتژی به شما کمک می کند تا عادات مثبتی را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد از غذاهای مورد علاقه خود بدون پرخوری لذت ببرید.

آیا هوس غذاهای ممنوعه می کنید؟ چه کسی اولین بار این غذاها را ممنوع کرد؟ اگر واقعاً به غذاهای مورد علاقه خود چسبیده باشید چه؟ فکر می کنید نگرش کمیابی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا تا به حال سعی کرده اید وقتی گرسنه نیستید اشتهای خود را کنترل کنید؟