۴ فایده مهم استفاده از زیرپایی


یکی از معایب نشستن پشت میز این است که پاها در وضعیت نامناسبی قرار دارند، بنابراین پزشکان برای حفظ سلامت خود استفاده از زیرپایی در محل کار را توصیه می کنند.

با پیشرفت تکنولوژی، سبک زندگی ما تغییر کرده و به سمت بی تحرکی خواهیم رفت. در این بین، کارمندان بیشتر وقت خود را پشت میز و کار با کامپیوتر می گذرانند، اما این نشستن پشت میز یک خطر مطلق برای سلامتی است. جدای از محیط کار، استفاده از عثمانی هم به دردسر نمی خورد اگر مدت زیادی روی کاناپه یا کاناپه خانه بنشینید. در ادامه به بررسی ضرورت استفاده از زیرپایی می پردازیم.

۱- کاهش فشار روی زانو

اگر صندلی اداری بلند است، باید صندلی اداری خود را به گونه ای تنظیم کنید که در پشت میز قرار گیرد. با این کار احتمال بلند شدن پاهای شما از روی زمین بیشتر می شود، اما داشتن زیرپایی از آویزان شدن پاهای شما جلوگیری می کند. اگر هنگام کار پاهای خود را روی زمین قرار ندهید، فشار زیادی به زانوی شما وارد می شود. گاهی همه وسایل شما ارگونومی لازم را دارند اما برای قد شما مناسب نیستند. برای این کار لازم نیست ارتفاع میز و صندلی خود را تغییر دهید، زیرپایی مشکل شما را حل می کند.

۲- جلوگیری از واریس

استفاده صحیح از کفی ها می تواند از ابتلا به واریس جلوگیری کند. این بیماری به دلیل اختلال در گردش خون رخ می دهد. وقتی ساعت های زیادی روی صندلی می نشینید و هیچ فعالیتی ندارید و عضلات پای شما غیرفعال و ثابت هستند، گردش خون به درستی کار نمی کند و این باعث واریس می شود.

۳- کاهش فشار روی گردن و ستون فقرات

ساعت های طولانی کار هر روز پشت میز و نشستن نادرست روی صندلی، به ستون فقرات فشار وارد می کند. با استفاده از زیرپایی می توانید امیدوار باشید که همیشه درست بنشینید و زوایای ارگونومیک صحیح را حفظ کنید و فشار روی گردن و ستون فقرات را کاهش دهید. روش صحیح نشستن این است که در حین کار با کامپیوتر با آزادی حرکت لازم به پشت خم شوید. با استفاده از زیرپایی تماس استاندارد و محکم تری با پشت ایجاد می شود. این نوع نشستن باعث کاهش فعالیت عضلات ستون فقرات و کاهش فشار بر دیسک کمر می شود.

۴- بهبود عملکرد سیستم گردش خون

نشستن یا دراز کشیدن طولانی بدون هیچ گونه فعالیت بدنی منجر به اختلالات گردش خون می شود. یکی از مزایای استفاده از کفی در این شرایط، بهبود گردش خون با بالا بردن پاها است.در طول یک روز کاری و در حین کار، باید سعی کنید کمی ورزش کنید. می توانید یک تغییر کوچک در وضعیت نشستن خود ایجاد کنید، پاهای خود را حرکت دهید و دستان خود را بالا بیاورید.