You are currently viewing 4 راه ساده برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر  رویا خادمیان

4 راه ساده برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 روش ساده برای کنترل چربی شکم در دوران یائسگی

4راهی آسان برای کنترل چربی شکم در دوران یائسگی

با رسیدن به میانسالی افزایش وزن اجتناب ناپذیر است. اما حقیقت می تواند مضر باشد. علائم گرگرفتگی ناشی از تغییرات طبیعی هورمونی ؛ این بدان معناست که ممکن است عرق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید. اما نگران نباشید ، هیچ کاری نمی توانید برای کاهش وزن در دوران یائسگی انجام دهید.

یائسگی نزدیک است. قبل از سطح استروژن کاهش می یابد ، متابولیسم کند می شود و کاهش وزن به ویژه در وسط بدن دشوارتر می شود. در دوران یائسگی ، چربی شکم نه تنها می تواند مزاحم باشد ، بلکه می تواند برای سلامتی فرد نیز مضر باشد. در دوران یائسگی ، چربی شکم می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود. دیابت خطر ابتلا به برخی سرطان ها و مرگ زودرس را افزایش می دهد.

راههای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به طور منظم ورزش کنید. در پایان یائسگی ، با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​و شدید شروع کنید. شنا ، که برنامه روزانه شما است. پیاده روی باید شامل تمرینات مقاومتی و قدرتی مانند دوچرخه سواری و دویدن باشد.

2 یک اسب فقیر بهتر از این است که اصلا اسب نداشته باشد

هر چه بیشتر ورزش کنید ، کالری بیشتری می سوزانید. یک راه آسان برای این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این کار نه تنها کالری می سوزاند بلکه از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری می کند.

نشستن طولانی مدت با افزایش چربی شکمی و تجمع چربی در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای طولانی تر شدن تلفن را قطع کن. بس کن! فاصله کمی تا پارکینگ. اگر تمایل دارید در مقابل تلویزیون بیش از حد غذا بخورید ، دوچرخه خود را جلوی مبل قرار دهید تا بتوانید هنگام حضور در برنامه های مورد علاقه خود فعالیت های مورد نیاز خود را انجام دهید.

3 با وعده های غذایی و میان وعده ها خوب غذا بخورید

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید. وقتی غذا می خورید مهم است. مثلا، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن سیب زمینی سرخ کرده ایده های بدی هستند و در طول روز انتخاب مناسبی نیستند. پیام کلی در مورد زمان ناهار روشن است: دیر شده است. نخور.

غذا خوردن در شب واقعا برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. 12 ساعت پس از اتمام در زمان مناسب ، مانند 7 بعد از ظهر. راه اندازی مجدد ساعت 7 صبح روز بعد.

عادات خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در پایان پریود به روز کنید.

بی خوابی یکی از شایع ترین علائم حرکت بدن زنان به سمت آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از مواردی که واقعاً در مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت بالا است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. بعد از بستن آشپزخانه باید ساعت 7 مسواک بزنید. این امر باعث می شود که شما دیر غذا نخورید و خواب خوبی نداشته باشید. نباید قبل از خواب غذا بخورید. این به این دلیل است که خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید