You are currently viewing 14 دلیل برای خوردن انبه – دکتر  رویا خادمیان

14 دلیل برای خوردن انبه – دکتر رویا خادمیان


anbe - 14 دلیل برای خوردن انبه

14 دلیل برای خوردن انبه

درک فواید بیشمار انبه میل شما به خوردن این میوه را افزایش می دهد. این میوه نه تنها خوشمزه است بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد. در اینجا 14 دلیل برای خوردن انبه آورده شده است.

انبه و با سرطان مبارزه می کند

انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین ، پسته ، ایزوکستیرین ، استراگالین ، گالیک اسید و متیل گالات است. همه این موارد می تواند بر بدن ما در سرطان سینه ، بیماری های قلبی و سکته تاثیر بگذارد. سرطان روده بزرگ از سرطان پروستات و سرطان خون جلوگیری می کند.

انبه سطح کلسترول خون را حفظ کنید

انبه حاوی ویتامین C است ، سرشار از فیبر و پکتین ، یکی از بهترین میوه ها برای کنترل سطح کلسترول است.

انبه و پاک کننده پوست

یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما را زیر پوست پاک می کند. منافذ پوست را تمیز کرده و پوست شما را روشن می کند.

انبه به کنترل دیابت کمک می کند

خوردن برگ انبه برای کنترل دیابت بسیار مفید است. بنابراین ، بیماران دیابتی باید 5-6 برگ انبه را در یک کاسه بجوشانند. آن را یک شب خیس کرده ، با آب گرم صاف کرده و بنوشید. ابتدا صبح آن را تمیز کنید. انبه از نظر شاخص قند خون پایین است. خوردن متوسط ​​انبه می تواند قند خون شما را بالا ببرد.

انبه و قلیایی شدن بدن

انبه با اسید تارتاریک و مالیک غنی شده و حاوی اسید سیتریک است که به حفظ خواص قلیایی بدن کمک می کند.

انبه راهی عالی برای کاهش وزن است

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری است ، بنابراین خوردن آنها شما را سیرتر می کند. سرشار از فیبر است که هضم را بهبود می بخشد و به بدن کمک می کند تا کالری های غیر ضروری را بسوزاند. به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

انبه میوه ای است که عملکرد جنسی را افزایش می دهد

همچنین به عنوان “میوه عشق” شناخته می شود. انبه همچنین دارای خواص تقویت کننده جنسی برای مردان است که مردانگی را تقویت می کند.

انبه برای سلامت چشم

انبه همچنین منبع خوبی از ویتامین A است که برای بینایی مفید است. از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند.

انبه برای هضم غذا مفید است

آنزیم های موجود در انبه چربی های بدن را تجزیه می کند. انبه سرشار از فیبر است که به بدن در هضم درست غذا و جلوگیری از بسیاری از بیماری های معده کمک می کند.

با انبه بس کن بر اثر گرما

این میوه تابستانی از گرم شدن بیش از حد محافظت می کند. خوردن آن فوراً شما را خنک کرده و ذهن شما را تازه می کند.

انبه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

انبه حاوی ویتامین C ، A و کاروتنوئیدهای مختلف است. همه این مواد مغذی برای حفظ سیستم ایمنی قوی و سالم ضروری هستند.

از انبه به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید

مالیدن انبه بر بدن علاوه بر مصرف آن ، پوستی نرم و صاف می بخشد. انبه را می توان با افزودن عسل و شیر به شکل خمیر درآورد. به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند ، سپس بشویید

تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد

اگر در تمرکز مشکل دارید و حافظه ضعیفی دارید ، انبه بیشتر بخورید. آنها نه تنها تمرکز شما را افزایش می دهند بلکه حافظه شما را نیز تقویت می کنند.

انبه سرشار از آهن است

مقدار بالای آهن انبه یک درمان طبیعی برای کم خونی است. زنان همچنین باید انبه بخورند تا سطح آهن و کلسیم خود را افزایش دهند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید