You are currently viewing 11 خاک و مواد مغذی ||  11 ماده مغذی موجود در جهان کدامند؟

11 خاک و مواد مغذی || 11 ماده مغذی موجود در جهان کدامند؟


بهترین راه برای تکمیل رژیم غذایی ، خوردن با کیفیت ترین و مغذی ترین غذاها است. 11 ماده مغذی و مغذی وجود دارد که می توانید در جهان بخورید ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید. در این مقاله سعی کرده ایم 11 ماده مغذی موجود در جهان را شناسایی کنیم.

سلیمان حاوی 11 ماده مغذی و مغذی از سراسر جهان است

ماهی قزل آلا و ماهی های چرب دیگر دارای بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا 3 برای عملکرد مناسب بدن بسیار مهم است. امگا 3 خطر بسیاری از بیماری های جدی را کاهش می دهد. ماهی قزل آلا به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید بسیار مورد توجه است ، اما حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

هر 100 گرم ماهی قزل آلا حاوی 2.8 گرم امگا 3 است. پروتئین حیوانی و منیزیم با کیفیت بالا ؛ پتاسیم حاوی مقدار زیادی سلنیوم و ویتامین B است. خوب است حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی چرب بخورید تا امگا 3 مورد نیاز بدن شما تامین شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که ماهی چرب می خورند بیشتر در معرض بیماری های قلبی و سکته مغزی هستند. ضعف مغز و اعصاب. احتمال بروز افسردگی و سایر بیماریهای شایع کمتر است. سلیمان طعم خوبی دارد و تهیه آن بسیار آسان است. چند کالری به شما می دهد.

همین حالا با پزشک خود مشاوره آنلاین بگیرید

کلم یکی از 11 ماده مغذی موجود در جهان است

از بین همه سبزیجات سالم ، کلم پیچ بهترین است. کلم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. مواد معدنی ؛ فیبر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال بیولوژیکی است.

حاوی بخشی از 100 گرم گشنیز است.

  • ویتامین C: 20 درصد RDI
  • ویتامین A: 30 درصد RDI
  • ویتامین K1 حدود 100٪ RDI است
  • مقدار زیادی ویتامین B6. پتاسیم کلسیم منیزیم مس و منگنز

100 گرم گشنیز حاوی 2 گرم فیبر است. حاوی 3 گرم پروتئین و 50 کالری است. کلم حتی سالم تر از اسفناج است. هر دو بسیار مغذی هستند اما اگزالات کمی دارند. اگزالات به روده شما کمک می کند تا مواد معدنی مانند کلسیم را جذب کرده و از جذب آنها جلوگیری کند. کلم و سایر سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ایزوتیوسیانات ها و ایندول-3-کاربینول هستند. کلم یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که می توانید بخورید. حاوی بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات ضد سرطان است.

آب دریااین یکی از 11 ماده مغذی موجود در جهان است

فقط ماهی در دریا وجود دارد. حاوی سبزیجات زیادی است. هزاران گونه مختلف گیاه در اقیانوس وجود دارد. برخی مغذی هستند. آنها اغلب جلبک دریایی نامیده می شوند. غذاهای دریایی در غذاهایی مانند سوشی محبوب هستند. بسیاری از غذاهای سوشی حاوی نوعی قارچ دریایی هستند که به عنوان سبک شناخته می شوند.

در بسیاری از موارد ، جلبک دریایی از سبزیجات خشک شده بیشتر مغذی است. به ویژه سرشار از کلسیم و آهن است. اهن، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و منگنز است. جلبک دریایی حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی از جمله فیکوسیانین ها و کاروتنوئیدها است. برخی از اینها آنتی اکسیدان های قوی هستند. با این حال ، جلبک دریایی دارای مقدار زیادی ید است.

خوردن جلبک دریایی که سرشار از ید است ، مانند لپه ، بدن شما را چندین ید در ماه چندین بار تامین می کند. اگر طعم قارچ های دریایی را دوست ندارید ، می توانید آن را به عنوان غذای اضافی مصرف کنید. لپه های خشک بسیار ارزان هستند و حاوی ید هستند. غذاهای دریایی بسیار مغذی هستند اما در غرب به ندرت مصرف می شوند. غذاهای دریایی سرشار از ید هستند و برای عملکرد تیروئید ضروری هستندنمی تواند

سیراین یکی از 11 ماده مغذی موجود در جهان است

دکترای تغذیه و تغذیه در جهان

سیر واقعا یک ماده شگفت انگیز است. سیر نه تنها خوشمزه است بلکه برای انواع غذاهای نرم نیز مفید است. سیر سرشار از ویتامین C ، B1 و B6 است. کلسیم پتاسیم مس حاوی منگنز و سلنیوم است. سیر حاوی ترکیبات مفید گوگرد مانند آلیسین است. بر اساس بسیاری از مطالعات ، آلیسین سیر می تواند فشار خون را کاهش داده و کلسترول LDL کلی را کاهش دهد. کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سیر دارای خواص ضد سرطانی مختلفی است.

مطالعات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی سیر مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. خطر سرطان روده بزرگ و سرطان معده بسیار کمتر است. سیر سبز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. سیر خوشمزه و سالم است. این ماده مغذی بسیار مغذی است و ترکیبات بیولوژیکی آن برای مبارزه با بیماری ثابت شده است.

پوسته

اگرچه بسیاری از حیوانات دریایی بسیار مغذی هستند ، اما کانو ممکن است مغذی ترین حیوان دریایی باشد. از آنجا که 100 گرم صدف 16 برابر بیشتر از RDI تأمین می کند ، صدف ها منبع عالی ویتامین B12 هستند. اینها شامل ویتامین C ، انواع ویتامین B. پتاسیم حاوی سلنیوم و آهن است.

حلزون ها بسیار مغذی هستند. 100٪ RDI 100 گرم روی ؛ مقدار زیادی مس 200٪ RDI و مقدار زیادی ویتامین B12 ؛ ویتامین ها D و بسیاری از مواد مغذی دیگر را تأمین می کند. کامار یکی از مغذی ترین غذاهای جهان است ، اما اکثر مردم به ندرت آن را می خورند.

سیب زمینیها

سیب زمینی سرشار از پتاسیم است ، منیزیم اهن مس و منگنز. حاوی بیشتر ویتامین C و ویتامین B است. سیب زمینی حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز شما است. سیب زمینی نیز یکی از رضایت بخش ترین غذاها است. محققان دریافته اند که هنگام مقایسه غذاهای مختلف ، سیب زمینی آب پز بیشتر از غذاهای دیگر سیر کننده است. وقتی سیب زمینی پخته و در یخچال قرار می گیرد ، کلسیم مقاوم فیبر شبه فیبر ایجاد می کند که دارای مزایای زیادی برای سلامتی است.

کبد

دکترای تغذیه و تغذیه در جهان

انسان ها و اجداد اطراف ما میلیون ها سال است که حیوانات را می خورند. با این حال ، رژیم غذایی مدرن غربی ماهیچه ها را بر گوشت اولویت می دهد. ماهیچه ها در مقایسه با اندام ها دچار سوء تغذیه هستند. از بین همه اندام ها ، کبد مغذی ترین است. کبد یک اندام منحصر به فرد است که شامل صدها عملکرد بیولوژیکی است. یکی از وظایف آن ذخیره مواد مغذی ضروری برای بقیه بدن است. کبد این یک گوشت بسیار مغذی و سرشار از ویتامین است B و سایر مواد سالم در جگر گاو 3.5 گرم (100 گرم).

  • ویتامین B12 1.176 of DV است
  • ویتامین B5 ، ویتامین B6 ، نیاسین و فولات: بالای 50٪ DV
  • ویتامین B2 حدود 20 درصد DV را تشکیل می دهد
  • ویتامین A در 63 درصد DV A وجود دارد.
  • مس: 714٪ DV
  • اهن، فسفر روی و سلنیوم – 30 DV DV
  • گوشت حیوانات با کیفیت: 29 گرم

خوردن جگر یک بار در هفته یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن مقدار مناسب این مواد مغذی ضروری است.

ساردینیا

ساردین کوچک است. می توانید ماهی های روغنی را به طور کامل بخورید. ماهی های چرب مانند جعبه ماهی معمولاً به طور کامل مصرف می شوند و برای اندام های داخلی مفید هستند. استخوان ها؛ مغز و سایر مواد مغذی را تأمین می کند. آنها تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز شما هستندنمی تواند از آنجا که اندام ها معمولاً مغذی ترین قسمت حیوان هستند ، تعجبی ندارد که ساردین بسیار مغذی است. ساردین تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد و تقریباً به همان اندازه مغذی است. مانند دیگر ماهی های چرب ، آنها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

زغال اخته

وقتی صحبت از ارزش غذایی میوه ها به میان می آید ، سحابی ها اولین میوه ارزشمند هستند. برخلاف سبزیجات ، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی نیست ، اما حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله آنتوسیانین ها و سایر گیاهان است. برخی از آنها می توانند انسداد عروق خونی را دور زده و بر مغز شما تأثیر بگذارند.

بسیاری از مطالعات تأثیر زغال اخته بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار داده اند. طبق یک مطالعه ، بلوبری حافظه را در افراد مسن بهبود می بخشد. مطالعه دیگری نشان داد که مردان و زنان چاق هنگام اضافه کردن بلوبری به رژیم غذایی خود ، فشار خون پایین و سطح پایین تری از کلسترول LDL اکسید شده داشتند. این یافته با مطالعاتی که نشان می دهد زغال اخته ارزش آنتی اکسیدانی خون شما را افزایش می دهد ، مطابقت دارد. در بسیاری از آزمایشات روی حیوانات ، نشان داده شده است که زغال اخته با سرطان مبارزه می کند. زغال اخته در مقایسه با سایر میوه ها بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است.

سال

دکترای تغذیه و تغذیه در جهان

زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا دور ریخته می شود. اما مطالعات نشان می دهد که چربی چیزی نیست که به طور معمول باید نگران آن باشید. خوردن مقدار متوسط ​​زرده تخم مرغ بد باعث افزایش کلسترول LDL در خون شما نمی شود. بنابراین ، زرده تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی در جهان است.

تخم مرغ کامل آنقدر مغذی است که گاهی از آن به عنوان “ویتامین های طبیعی” یاد می شود. زرده تخم مرغ حاوی انواع ویتامین ها از جمله کولین است. سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی قوی است. زرده تخم مرغ سرشار از لوتئین و زاگزانتین است که از چشم شما محافظت می کند و خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. تخم مرغ همچنین دارای پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. زرده تخم مرغ ارزان است و به راحتی قابل تهیه است. خوشمزه و راحت آماده می شود. در صورت امکان ممکن است از تخم مرغ و / یا امگا 3 غنی باشید. آنها از بیشتر تخم مرغ های معمولی سوپر مارکت سالم تر و مغذی تر هستند.

شکلات تلخ (کاکائو)

شکلات با مقدار زیادی کاکائو یکی از مغذی ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. حاوی فیبر ، اهن منیزیم سرشار از مس و منگنز است. اما بزرگترین مزیت آن آنتی اکسیدان های شگفت انگیز آن است. در واقع ، یک مطالعه نشان داد که کاکائو و شکلات تلخ آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر غذاهای آزمایش شده ، مانند زغال اخته دارند. مطالعات متعدد بر روی انسان نشان داده است که شکلات تلخ جریان خون را بهبود می بخشد و گردش خون را بهبود می بخشد. کاهش فشار خون ؛ فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله کاهش LDL اکسید شده و بهبود عملکرد مغز. یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از پنج بار در هفته شکلات می خورند ، 57 درصد کمتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

از آنجا که بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ در سراسر جهان است ، این یافته می تواند میلیون ها پیامد داشته باشد. مطمئن شوید که شکلات تلخ را با حداقل 70 درصد شکلات درست کرده اید. بهترین آنها 85 درصد کاکائو یا بیشتر است. خوردن یک شکلات تلخ با کیفیت خوب هر روز می تواند راهی عالی برای تکمیل رژیم غذایی شما با آنتی اکسیدان ها باشد.

یک حرف آخر

اگر می خواهید مواد مغذی زیادی بدون کالری زیاد دریافت کنید ، واضح ترین راه این است که مکمل مصرف کنید. با این حال ، جایگزینی مکمل ها به عنوان یک رژیم غذایی دشوار است. یک راه بهتر برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز این است که رژیم غذایی خود را با غذاهای مغذی تکمیل کنید.

غذاهای مغذی مغذی تر از کالری هستند. اینها شامل سبزیجات ، میوه ها و آجیل است. میوه ها ကို ကိုး، غذای دریایی حاوی انواع غذاهای سالم مانند تخم مرغ و جگر. غذاهای فوق را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مزایای امروز خود لذت ببرید.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/11-most-nutrient-dense-foods-on-the-planet

دیدگاهتان را بنویسید