هرچه در مورد رژیم کتوژنیک به شما گفته اند، اشتباه است…و در اینجا دلیل آن است

دیابت: مطالعات انجامشده بر بیماران دیابتی و پیشدیابتی نشان میدهد که این رژیم با کاهش تودهی چربی شانس ابتلا به دیابت را آیا شامپاین در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ کاهش میدهد. با وجود این حدود 30 درصد از بیماران با صرعِ مقاوم به درمان به پزشک مراجعه میکنند. این مطالعه نشان داد که اکثر افراد پس از پایان تحقیقات رژیم کتو را متوقف میکنند. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند.  Con tent has  been cre​at ed by G᠎SA C᠎ontent Generat᠎or D emov᠎ersi​on!

افرادی که کمتر از سه مورد از موارد بالا در آنها ظاهر میشود احتمال تشخیص این ناراحتی به عنوان میگرن ۱۷٪ است. داده ها نشان می دهد که یک مرد آمریکایی 20 ساله یا بالاتر، 46.4 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند و یک زن آمریکایی بالای 20 سال، به طور متوسط 48.2 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند. حداقل در ابتدا، مهم است که تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. تا عوارض جانبی گوارشی مانند گرفتگی معده یا اسهال به حداقل برسد. در رژیم کتوژنیک چه عوارض جانبی باید انتظار داشته باشید؟ شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید. Th is was gener at᠎ed with G SA Con tent  Gen erat or D᠎em᠎ov er si​on!

اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید. دکتر شیوام جوشی، استادیار بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: علاوه بر کلسترول بد بالاتر، افرادی که در فاز کتو بودند، تیامین، ویتامینهای B۶، C، D و E و فسفر و همچنین فیبر بسیار کمی دریافت کردند. از آنجایی یک صبحانه رژیم کتو مناسب دارای میزان بالایی چربی، پروتئین و فیبر است؛ باعث ایجاد حس سیری برای مدت طولانی تری در فرد می شود. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید از میان وعدههایی قبل از خواب استفاده کنید که دارای کربوهیدرات و پروتئین باشد.

در این مرحله باید غذاهای چرب و سرشار از پروتئین در کنار آماده سازی وعده غذایی کم کربوهیدرات برای هفته های پرمشغله سبزیجات مصرف کنید. باید مراقب باشید که علاوه بر کنار گذاشتن شیرینیجات و مواد نشاستهای، سبزیها و میوههای کمقند و کمکالری هم بخورید. به دقت مراقب آنچه می خورید باشید. آنچه که این مطالعه نشان داد این بود شرکتکنندگانی که در گروه رژیم غذایی کتو-مدیترانهای دچار اختلال شناختی خفیف بودند، سطوح پایینتری از میکروبهای تولیدکننده گابا و سطوح بالاتری از میکروبهای تنظیمکننده گابا داشتند. 6. درصورت خستگی و ضعف مداوم چه کاری باید انجام داد؟ مطالعه جدید نشان داد که ترکیب رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به عملکرد شناختی کمک کند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. کتواسیدوز دیابتی یک عارضه بالقوهٔ دیابت نوع ۱ است و زمانی رخ میدهد که فرد نمیتواند انسولین کافی را در زمان مناسب دریافت کند. این مسئله میتواند در افراد مبتلا به میگرن همراه با علائم پیشدرآمدی یا بدون این علائم بروز کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک : رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که این امر میتواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارای نقش کلیدی باشد .

رژیم Keto استاندارد (SKD): این رژیم لاغری دارای ۷۰ درصد چربی، ۱۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین است. یک فنجان برنج پخته شده حدود ۵۰ گرم است و خوردن کربوهیدرات اضافی شما را از حالت کتوز خارج میکند. آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافی اضافه کنید. اما با پیشرفت رژیم می توانید برخی از اینها را به رژیم خود اضافه کنید. اینها فراتر از شیرین کنندههای «مصنوعی» آشنا هستند و شامل شیرین کنندههای «طبیعی» جدید، پلی الهای برتر، دکسترینهای بهتر، الیگو/پلی ساکاریدهای بهبود یافته، پروتئینهای شیرین، تقویت کنندههای طعم، اصلاح کنندههای گیرندههای طعم و حتی اشکال جدید خود قند میشوند.

اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم می کند. در این رژیم اصرار زیادی بر ورزش سبک روزانه و مصرف آب، سبوس و جو دوسر میشود و ادعا میشود سرعت کاهش در آن نسبت به رژیمهای کالری شماری بیشتر است. علائم آن شامل افزایش احساس گرسنگی، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهنی و جسمی در هنگام ورزش است. علائم پیشدرآمدی (آئورا)، که بلافاصله قبل از بروز سردرد ظاهر میشوند. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

در مکانیز رژیم کتوژنیک، بدن برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی مصرف می کند. کالری باقیمانده باید از 20 تا 30 درصد پروتئین و 60 تا 80 درصد چربی باشد. از تخفیفات و پیشنهادات ویژه ما بهرهمند شوید و روزی پرانرژی را با شروعی شیرین و سالم آغاز کنید. شما میتوانید یک رژیم غذایی مدیترانیهای یا رژیم غذایی معتدل با کربوهیدارت کم و با یک رژیم غذائی گیاهی سالم را انتخاب کنید؛ گزینههای مختلفی برای افراد با ترجیحات غذایی متفاوت وجود دارد. گزینههای زیادی وجود دارد که میتوان از قبل آماده کرد، اما ساخت اکثر آنها کمتر از پنج دقیقه زمان میبرد.

هو گفت: رژیم غذایی روزانه آمریکاییها شامل ۵۰ درصد کربوهیدرات است؛ بنابراین کاهش مصرف آن به کمتر از ۵۰ گرم کاهش بسیار زیادی دارد و حفظ آن برای مردم دشوار است. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند. درد بهطور کلی با بالا رفتن فعالیت ارتباط بین رژیم کتوژنیک و افسردگی بدنی افزایش مییابد. مصرف مستمر دارو ممکن است به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو منجر شود که درد آن شدیدتر و بسامد بروز آن بیشتر است. کمبود مواد معدنی: رژیم کتوژنیک میتواند سطح الکترولیتها در بدن را تغییر دهد و ممکن است باعث کمبود مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و سدیم شود.

متعادل کردن GABA میتواند پتانسیل تنظیم فعالیت مغز را داشته باشد. رژیم کتوژنیک میتواند ابزار مؤثری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع باشد. چند نمونه از فیزیولوژیهای بیمارگونه عبارتند از: ارتباطات تحریکیِ نامعمول در درون شبکهٔ عصبی مغز، ساختار غیرطبیعی یاختهٔ عصبی که منجر به تغییر جریان یونی-عصبی میشود، کاهش ساخت پیامرسانهای مهاری، گیرندههای ناکارآمد پیامرسانهای مهاری، تجزیهٔ ناکافی پیامرسانهای تحریکی، تشکیل و تکامل ناتمام و ناقص سیناپسها، و اختلال در عملکرد مجراهای یونی. با این حال، گنجاندن دستورالعملهایی مانند کاسه شیر و غلات کلاسیک در یک صبحانه کتوژنیک توصیه نمیشود، زیرا دومی تقریباً به طور کامل از کربوهیدرات تشکیل شده است. رژیم غذایی مدیترانه ای نیز یک رژیم کم کربوهیدرات، اما با چربی متوسط است که بر مصرف غلات کامل، روغن زیتون، ماهی، میوهها و حبوبات تاکید دارد. ᠎Data was c reated ᠎by G​SA Con tent Ge​nera tor DEMO᠎!

نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، به شما این امکان را می دهد که پروتئین را آزادانه تر مصرف کنید، با 20 تا 30 درصد کل کالری، با همان محدودیت کربوهیدرات، این رایج ترین نسخه رژیم غذایی امروزی است. این کیک برانیز مناسب رژیم های کم کربوهیدرات، کتوژنیک، پالئو، کم کالری و افراد دیابتی است. کاهش کربوهیدرات های زیاد، باعث کاهش شدید کالری می شود. حواستان باشد که میزان کالری رو خیلی پایین نیارید. برای تهیه این صبحانه کتو فر رو با دمای 300 درجه فارنهایت گرم کنید. رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی در بدن را تغییر دهد از همین رو افزودن نمک بیشتر به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند مفید و سودمند باشد.

در چنین حالتی برای تامین انرژی چربی های بدن سوزانده می شود و منبع انرژی از کربوهیدرات به کتون تغییر می کند. اگر می دانید که تا مدت ها نمی توانید از چنین محدودیت های شدید کربوهیدرات پیروی کنید، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد انتخاب مناسبی برای شما نیست. گلوکزی که فورا مورد نیاز نیست به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود. حالتی که در آن بدن شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده به عنوان سوخت میکند؛ اما برای رسیدن به کتوز، کربوهیدراتها به شدت به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش مییابد. پیروی از یک رژیم غذایی که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند، مستلزم نظارت دقیق بر انتخاب های غذایی خود است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای غذایی خود را برآورده می کنید.