نه ایده‌ها درباره برنامه رژیم کتوژنیک که اساسا کار می کند

رژیم کتوژنیک در شیردهی به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست 10 مطمئن روش‌ها برنامه غذایی کتوژنیک شرکت شما به پایین 1402 خواهید داد. در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. رژیم کتو با کاهش سطح کلسترول بد خون و کمک به سلامتی مغز و اعصاب و قلب، از بروز بیماریهای عصبی جلوگیری میکنند. بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است.

رژیم کتوژنیک چطوریه

خرید مواد غذایی کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنیک که به آن رژیم کتونزا یا رژیم پرچربی نیز میگویند، با درصد بالای چربی، پروتئین کافی و قند کم، بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. بنابراین افراد دیابتی نیز با مشورت پزشک خود، میتوانند از رژیم کتو بهره ببرند. به نظر میرسد یکی از دلایل این امر سطح بالای انسولین در بدن باشد. این نوع رژیم غذایی میتواند در کنار کمک به لاغری و تناسب اندام، فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. و بدین ترتیب، وعدههای غذایی پرحجمتر و تنوع غذاها بیشتر شود. در این مقاله همراه ما باشید تا با رژیم لاغری کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. ⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. اگر رژیم را با گرسنگی اولیه آغاز نکنند، زمان رسیدن به بهبودی نسبی در نیمی از بیماران کمی طولانیتر (۲ هفته) است، اما میزان کاهش تشنجها در درازمدت، تفاوتی ندارد.

کربوهیدرات 5 درصد: برخی از انواع مجاز سبزیجات، دانه ها و میوه ها دارای مقدار کمی کربوهیدرات هستند. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است. در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. در یک آزمایش کنترلشده مشاهده شد مردانی که پودر کاکائو مصرف کرده بودند، سطح ال دی ال اکسیدشده (ال دی الی که با رادیکالهای آزاد واکنش نشان داده است) در بدنشان به میزان چشمگیری کاهش یافته بود. مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است. اولین بار در سال 1902 از یک برنامه غذایی برای درمان دیابت و تشنج در کودکان استفاده شد که پس از مدت کوتاهی هم لغو شد، اما مدتی بعد این برنامه، به نام برنامهی کاهش وزن توسط افراد نامعلومی مجدداً احیا شد.

رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند تا بدون تحمل گرسنگی، بسیار بیشتر از رژیمهای غذایی کمچرب وزن کم کنید. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. در رژیم کتوژنیک توجه شایان ما به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات سالم متواند امیدبخش سالم زیستی و سلامت محوری در جامعه را به ارمغان بیاورد در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات فقط 5 درصد از برنامه در رژیم کتوژنیک اهداف مختلفی از جمله کاهش قندخون ،کاهش وزن کاهش عوارض کبدچرب در بر گرفته میشود در رژیم کتو با مصرف چربی میتواند چربیسوزی کنید به دلیل اینکه مصرف کربوهیدرات در بدن به حداقل میرسد بدن از منبع سوخت اولیه که همان کربوهیدرات میباشد نا امید شده و به سوزاندن چربی روی می اورد. بهتر است افرادی که نیاز به دریافت روزانه پروتئین بالا و عضله سازی دارند، سراغ استفاده از این نوع رژیم بروند. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند.

نحوه شروع رژیم کتوژنیک

در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. آیا رژیمهای کتوژنیک واقعا در کاهش وزن مؤثرند؟ آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت. پروتکل بیمارستان جانز هاپکینز برای آغاز این رژیم، امروزه رواج گستردهای یافتهاست.

از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. جالبه بدونید که خانم دکتر آنا کابکا ( متخصص پزشکی Ob-Gyn و احیا کننده و کارشناس دارویی ضد پیری) از رژیم غذایی کتو برای کمک به درمان خانم ها، به ویژه در دوران پیش یائسگی و یا یائسگی استفاده کرده و نتایج مثبتی گرفته. دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. بروز صرع خود به طرق مختلف صورت میپذیرد. تجویز رژیم کتوژنیک یک روش درمانی تغذیهای پزشکی است و نیازمند حضور و همکاری متخصصان گوناگونی از حوزههای مختلف سلامت است. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز از آن محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

This w as creat ed  with GSA Co​nt​ent Ge᠎nera᠎tor DEMO.

در مدلهای حیوانی، اَستواَستات و استون، نقش محافظتکننده در برابر تشنج داشتهاند. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. بعد از اینکه بدن شما با کتو سازگار شد مجاز هستید روزانه تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و با این وجود هم چنان در حالت کتوز بمونید. رژیم Z217 با توجه به میان وعده ها و حجم غذاهایی که در طول روز تنظیم شده، احساس سیری رو در بدن ایجاد میکنه.طبق گفته ی خیلی از افرادی که زیر نظر کارشناس ها و مشاور های زیبیتو از این رژیم استفاده کردن، به خاطر احساس سیری که پیدا کردن نتونستن حجم غذایی که براشون مشخص شده بود رو تا آخر بخورن. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. از گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، مغزها و شکلات تلخ میتوانید به عنوان میانوعدههای مناسب برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. شکلات تلخ می تواند ۵۰٪ خطر ابتلا به حمله قلبی، ۱۰٪ بیماری های قلبی و ۸٪ مرگ زودرس را کاهش دهد.

گوشت گاوی که از علف تغذیه کرده باشد و انواع گوشت های پرچرب مانند بره، بز، گوساله، گوشت گوزن و دیگر جانوران شکار شده. در هند، اعتقادات مذهبی، تغذیه را تحت تأثیر قرار میدهد: برخی افراد گیاهخوارند، یا سبزیجات ریشهای نمیخورند، یا از گوشت گاو حذر میکنند. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است. قرار دادن تکههای خیار، لیمو، برگ نعناع یا برخی میوهها در آب و خوردن آن در طول روز، یکی از بهترین نوشیدنیهایی است که به شما در رژیم کتو کمک میکند. اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد.

اگر بخوایم بهتر بگیم، بیماری اونها با استفاده از دارو قابل کنترل نبود. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. یکی از راه های استفاده از این روغن اینه که اون رو به ماست یا دوغ و یا حتی سالادتون خود اضافه کنید. یک معیار عمومی این است که رژیم غذایی مادر شیرده باید متوازن و سالم باشد. رژیم غذایی کتوژنیک روی بیماری ها و اختلالات سیستم عصبی تاثیر مثبت میزاره. والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. ↑ در این مقاله، kcal بهمعنای کیلوکالری بهعنوان واحد اندازهگیری انرژی (۴٫۱۸۶۸ کیلوژول) و کالری واحد انرژی بدستآمده از غذاهاست. در میتوکندریِ سلولها (اجزاء تولیدکنندهٔ انرژی در سلول) مورد بهرهبرداری قرار میگیرند. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. همچنین در مطالعه دیگری مشخص شد گروهی که دارای رژیم کتوژنیک بودند (۱۱٫۱) کیلوگرم و گروهی که دارای رژیم کربوهیدرات بالا بودند (۶٫۹) کیلوگرم وزن کم کردند.