فقط رژیم نگیرید یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید


توسط کیتلین اچ،

28 نوامبر 2022

سبک زندگی سالم

هر کسی که تا به حال با وزن دست و پنجه نرم کرده است، می داند که یافتن یک رژیم غذایی موثر، به خصوص با گزینه های بسیار، چقدر چالش برانگیز است. آیا باید محدودیت کالری یا کم کربوهیدرات را امتحان کنید؟ مدیترانه ای یا با محدودیت زمانی غذا خوردن؟ کم چرب یا سم زدایی؟ تقریبا غیرممکن است که بدانید چه کاری انجام دهید!

خوب، موضوع اینجاست. در حالی که انتخاب یک رژیم غذایی سالم و کامل که برای شما مفید باشد ضروری است، تغییر طرز فکر شما برای تمرکز بر تغییر سبک زندگی شما بسیار مهم است. با نزدیک شدن به برنامه کاهش وزن خود برای بهبود سلامت و سلامت کلی خود، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما چندین نکته کلیدی مربوط به فرهنگ رژیم غذایی را در مقابل تغییرات سبک زندگی مقایسه کردیم. در زیر، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه تنظیم مثبت ذهن شما برای تمرکز بر عادات روزانه‌تان – به جای رژیم غذایی شما به تنهایی – می‌تواند بر تغییری که به دنبال آن هستید تأثیر بگذارد.

1) محدودیت در مقابل شمول

رژیم گرفتن اغلب در مورد محدودیت است، با بسیاری از رژیم های غذایی بر آنچه که شما نمی توانید داشته باشید. در حالی که در مورد پیروی درست از چیزی مانند رژیم کتو مهم است، نحوه نگاه شما به آن نیز حیاتی است. به جای تمرکز بر چیزهایی که نمی توانید داشته باشید، روی چیزهایی که می توانید تمرکز کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید از رژیم کتو پیروی می کنید. در این صورت، در حالی که نمی توانید غلات حاوی قندهای تصفیه شده یا اقلام پر کربوهیدرات مانند نان سفید یا نان شیرینی را برای صبحانه میل کنید، می توانید یک تخم مرغ آب پز با مقداری آووکادو در کنار آن داشته باشید. و فرض کنید یک رژیم غذایی سالم و با کالری کنترل شده را امتحان می کنید. در این صورت، ممکن است نتوانید هر شب یک تکه کیک شکلاتی غول پیکر بخورید. با این حال، تا زمانی که کالری کافی در بانک کالری خود داشته باشید، می توانید یک یا دو بار در هفته براونی بخورید.

ببینید ما آنجا چه کردیم؟ تغییر طرز فکرتان به سمت درگیری و مثبت اندیشی، رعایت عادات غذایی جدیدتان را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

2) جلسات عرق سنگین در مقابل تناسب اندام که دوست دارید

گنجاندن ورزش در سبک زندگی شما می تواند ترسناک به نظر برسد. به هر حال، احتمالاً تبلیغاتی را دیده اید که نشان می دهد مردان و زنان اسکنه دار در حال ریختن عرق در باشگاه یا هنگام استفاده از تجهیزات خانگی هستند. یا شاید جرأت کرده اید وارد یک باشگاه ورزشی یا مرکز تفریحی محلی شوید، فقط برای اینکه شاهد باشید که مردم کاملاً بدبختی که آن را روی قطعات مختلف تجهیزات نفس می کشند، مشاهده می کنید. با دیدن این سناریوها به سرعت می توانید از خود بپرسید که آیا واقعاً ارزش این همه بدبختی را دارد یا خیر.

خوشبختانه این تنها راه رسیدن به تناسب اندام نیست. تناسب اندام لزوماً به معنای بدبختی یک ساعت در روز، چند روز در هفته نیست. نکته کلیدی این است که چیزی را که دوست دارید پیدا کنید، چه راه رفتن نور در پارک یا یک کلاس گروهی در یک مرکز تناسب اندام محلی. تبدیل آن به بخشی از سبک زندگی شما به تعهد بستگی دارد. و اگر کاری را انجام می دهید که از آن لذت می برید، به احتمال زیاد به تناسب اندام متعهد می شوید.

3) آنچه می خورید در مقابل عادات کلی روزانه شما

فرهنگ رژیم غذایی اغلب بر روی غذایی که در هر وعده غذایی می خورید صفر می کند. تمرکز بیش از حد بر روی آنچه که می‌توانید بخورید و نمی‌توانید بخورید، می‌تواند باعث شود که وعده‌های غذایی مانند یک کار طاقت فرسا باشد. علاوه بر این، از آنچه واقعاً برای دستیابی به تغییر سبک زندگی مهم است منحرف می‌شود: عادت‌های روزانه‌ای که تکرار می‌کنید.

بله، شما باید آگاه باشید و روی چیزی که می خورید تمرکز کنید، اما باید به آن به عنوان تنها یک تکه از پازلی که هر روز برای ایجاد یک سبک زندگی کلی سالم نیاز دارید، بپردازید. این بدان معناست که شما همچنین باید هر کاری که می توانید برای داشتن خواب کافی در هر شب انجام دهید، سعی کنید 3 تا 5 روز در هفته ورزش متوسط ​​تا سبک داشته باشید، استرس را از ابتدا مدیریت کنید و آرامش را در برنامه شبانه خود بگنجانید. تمرکز بر تمام عناصر لازم برای یک سبک زندگی سالم باعث می شود که از آن لذت ببرید و موفق شوید.

4) پوند از دست رفته در مقابل عملکرد بدن

وزن کردن خود و کاهش وزن هفته به هفته می تواند سرگرم کننده و قطعاً غرورآفرین باشد. و در حالی که لذت بردن از آن مطلقاً شرم آور نیست، باید روی کارهایی که بدنتان می تواند انجام دهد که قبل از تغییر عادات غذایی و سبک زندگی شما نمی توانست انجام دهد تمرکز کنید.

به عنوان مثال، آیا می‌توانید روی صندلی‌ای که قبلاً به سختی در آن جا می‌شوید، راحت بنشینید؟ آیا می توانید طولانی تر راه بروید یا شلوارهای سایز کوچکتر بپوشید؟ آیا در تمام مدت بدون احساس باد و بدبختی به پیاده روی رفتید؟ به جای تمرکز روی اعداد روی ترازو، تک تک کارهای جدیدی را که انجام می دهید جشن بگیرید.

5) دوی سرعت در مقابل ماراتن

بسیاری از رژیم های غذایی نوید نتایج رکورد در حداقل زمان را می دهند. و در حالی که درست است که خوردن چیزی جز سوپ کلم برای یک هفته ممکن است باعث کاهش قابل توجهی در تعداد آن هفته در مقیاس شود، حفظ آن نیز غیرممکن است. به احتمال زیاد، در ابتدا متوجه می‌شوید که مقدار زیادی وزن از دست می‌دهید، سپس همه چیز را مرتب می‌بینید، و سپس ناامید می‌شوید و کاملاً تسلیم می‌شوید، فقط می‌بینید که عدد روی ترازو به سطحی بالاتر از آن صعود می‌کند. قبلا بود

در مقابل، رویکرد سبک زندگی شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم و مغذی همراه با تناسب اندام مورد علاقه شما، داشتن خواب مناسب و اولویت دادن به کاهش استرس است. در واقع، پیروی از یک رژیم غذایی با کیفیت و سالم به طور کلی منجر به کاهش 1 تا 2 پوندی در هر هفته می شود. اما احتمال ایجاد نتایج طولانی مدت و پایدار که مادام العمر خواهد بود نیز بیشتر است.

در نهایت، موفقیت ایجاد چیزی است که ماندگار باشد. و این به معنای ایجاد یک زندگی جدید برای خود است که شامل عادات ثابت و سالمی است که در طول زمان بر روی آنها ایجاد می کنید.

———————————————— ———————————


نویسنده: کیتلین اچ
مدیر انجمن رژیم غذایی

کیتلین مدیر انجمن Diet-to-Go و یک دونده مشتاق است. او مشتاق تعامل آنلاین با دیگران و حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال است. او معتقد است که اعتدال امری کلیدی است و افراد در صورت داشتن تغذیه سالم و تناسب اندام، بیشترین موفقیت را در کاهش وزن خواهند داشت.


سبک زندگی/تندرستی