اصول پوکر – بهترین دنیای اطلاعات


پوکر نوعی بازی با ورق کازینو است که شامل شرط بندی است. معمولاً با کارت بازی می شود، اما انواع مختلفی از بازی وجود دارد که از تاس یا اشیاء دیگر استفاده می کند. قوانین مختلفی برای هر نوع وجود دارد، اما اصول اولیه پوکر برای همه بازی‌های این نوع اعمال می‌شود.

هدف اکثر اشکال پوکر برنده شدن در “پات” یا استخر پول است، که مجموع تمام شرط‌هایی است که همه بازیکنان در یک معامله انجام می‌دهند. یک بازیکن می تواند با داشتن دست بالاتر یا با شرط بندی که هیچ بازیکن دیگری آن را نخواند، پات را برنده شود.

قبل از هر دور بازی، فروشنده کارت ها را به هم می زند و به بازیکنان می دهد. فروشنده ممکن است یک شخص معمولی یا کارمند کازینو باشد.

هر بازیکن باید مقدار معینی پول (که اغلب به آن “ante” یا “buy-in” گفته می شود) قبل از پخش شدن کارت ها اضافه کند. این مبلغ معمولاً برابر با تعداد تراشه‌هایی است که بازیکن در صورت تصمیم به بازی دستی با پول خود، یا حداقل مقداری است که توسط نوع خاصی از پوکر در حال بازی تعیین می‌شود.

اگر آنت کمتر از ارزش پات باشد، بازیکن باید با مبلغ مساوی تماس بگیرد. در غیر این صورت، آنها باید دست خود را جمع کنند. با این حال، اگر آنت بیشتر از ارزش پات باشد، تماس گیرنده باید یک شرط اضافی برای پوشش تفاوت انجام دهد و این ممکن است شامل هر تغییری نسبت به دور قبلی باشد.

به‌علاوه، برخی از انواع پوکر از بازیکنان می‌خواهند که قبل از پخش کارت‌ها، شرط‌بندی «کور» بگذارند. این شرط‌های کور دور میز چرخانده می‌شوند تا هر بازیکن شانسی برای شرط‌بندی داشته باشد.

به طور معمول، این شرط‌های کور کوچک هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بازیکنان انگیزه بدهند تا قبل از فلاپ رایز کنند و دست‌های خود را قبل از فلاپ جمع کنند. آنها همچنین به بازیکنانی با پشته‌های کوچک‌تر کمک می‌کنند تا به خود چیزی برای تعقیب بدهند، که به نوبه خود به آنها کمک می‌کند تا شانس خود را برای بردن پات افزایش دهند.

نوع دیگری از شرط بندی کور «شرط مرده» نامیده می شود. این شرطی است که در پات نیست و بازیکن ممکن است دست خود را چک یا تا کند. اگر شرط به برنده منتهی نشد، از پات حذف می شود و پول به بازیکنانی که شرط گذاشته اند برگردانده می شود.

نوع سوم شرط کور «شرط تراشه» است که در پات نیست. اگر بازیکنی با یک تراشه بزرگ شرط بندی کند، به جای آن که به عنوان یک “افزایش دهنده” (raiser) باشد، به آنها “تماس دهنده سرد” گفته می شود. این به دلیل این واقعیت است که تماس سرد اغلب شامل مقدار بیشتری نسبت به افزایش سرد است و بنابراین احتمال خطای بیشتری دارد.

در مرحله قرعه کشی، به هر بازیکن تعدادی کارت داده می شود که سه کارت اول این کارت ها کارت های مشترک هستند. از این کارت ها می توان برای ایجاد بهترین دست 5 کارتی ممکن استفاده کرد.