You are currently viewing یک رژیم غذایی کوچک برای افراد مبتلا به آسم

یک رژیم غذایی کوچک برای افراد مبتلا به آسم


اگرچه توصیه های غذایی کمی برای افراد مبتلا به آسم وجود دارد ، تحقیقات نشان می دهد که غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد ریه و سیستم ایمنی را تقویت کرده و علائم را کاهش دهد. برخی از غذاها علائم آسم را بدتر یا بدتر می کنند.

آسم یک بیماری مزمن شایع است. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، حدود 25 میلیون نفر در ایالات متحده به آسم مبتلا هستند.

بر اساس مقاله ای در Nutrition Reviews ، آسم بیشتر در آفریقایی-آمریکایی ها و افرادی که وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین تری دارند شایع است.

مقاله ای که می خوانید درباره غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کرد و آسم می تواند به بهبود علائم و کمک به افراد مبتلا به بیماری مزمن کمک کند.

غذاهای مفید

غذاهای زیر ممکن است برای افراد مبتلا به آسم مفید باشد:

غذاها یا مکمل های حاوی ویتامین D

شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به آسم را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D تا حد زیادی خطر ابتلا به آسم شدید و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد.

ویتامین D عملکرد ریه را بهبود می بخشد و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

منابع غنی ویتامین D

  • ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی
  • قارچ
  • سال
  • کبد
  • پنیر

میوه ها و سبزیجات تازه

رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

بر اساس تعدادی از تحقیقات ، خوردن میوه ها و سبزیجات در مقاله ای که در سال 2020 منتشر شد ، خطر آسم را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد.

مطالعه بیش از 80 مطالعه در سال 2017 علائم آسم مانند افزایش مصرف میوه و سبزیجات و تنگی نفس را کاهش داد.

با این نکات میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

ویتامین ها

میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین C هستند ، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و بتاکاروتن است.

علاوه بر این ، خوردن میوه و سبزیجات می تواند عملکرد ریه را بهبود بخشد و علائم آسم را کنترل کند.

در زیر لیستی از منابع غنی ویتامین A آمده است.

  • مرکبات مانند پرتقال و هندوانه
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • عسل
  • فلفل قرمز و سبز
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی را بجوشانید
  • گوجه فرنگی

منابع غنی ویتامین E

  • بادام ها؛ آجیل هایی مانند بادام زمینی و فندق
  • دانه های آفتابگردان
  • کلم بروکلی

بتاکاروتن

پرتقال و میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی بتاکاروتن هستند. مثلا:

  • هویج
  • تخم مرغ
  • اسکواش
  • فلفل قرمز و زرد
  • عسل
  • زردآلو
  • برگهای سبز تیره مانند کاهو و اسفناج

فلاونوئیدها و سلنیوم

میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئیدها و سلنیوم هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند.

بسیاری از میوه ها حاوی فلاونوئیدها هستند. مانند:

  • سیب
  • انواع توت ها
  • عصبانیت
  • چای سیاه و سبز

غذاهای زیر حاوی سلنیوم هستند:

  • غذای دریایی
  • گوشت
  • جوجه
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • نان
  • غلات صبحانه

دانه

آجیل همچنین علائم آسم را تسکین می دهد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2017 ، خوردن غلات بیشتر در رژیم غذایی علائم را کاهش می دهد و کنترل بیماری را بهبود می بخشد.

غلات کامل ، جو دوسر ، رشته فرنگی دانه کامل ؛ حاوی گندم سیاه و جو دوسر

همچنین بخوانید: چاقی بر بیماری انسدادی مزمن ریوی یا COPD تأثیر دارد

غذاهای مفید برای آسم

از چه غذاهایی باید پرهیز کنم؟

انجمن ریه آمریکا غذاها و نوشیدنی هایی را که ممکن است علائم آسم را بدتر کنند ، شناسایی کرده است.

مواد غذایی حاوی سولفیت

سولفیت یک الکل است. ترش آب لیمو کارخانه ای ؛ در غذاها و نوشیدنی های کنسرو شده مانند آب لیمو و میوه های خشک یافت می شود.

سولفیت زیاد در رژیم آسم می تواند علائم را بدتر کند. انجمن ریه آمریکا غذاهای حاوی سولفیت را توصیه می کند. شراب به ویژه هشدار می دهد که حتی می تواند باعث آسم شود. طبق مطالعه انجام شده در سال 2018 ، شراب سفید می تواند در افراد مبتلا به این بیماری حساسیت ایجاد کند.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها را می توان چای کرد ، قهوه، این را می توان در غذاهای تند یا تند یافت. در موارد نادر ، برخی از مبتلایان به آسم ممکن است به این ترکیبات واکنش های آلرژیک نشان دهند و علائم مکرر ایجاد کنند.

بر اساس دو مطالعه در سال 2014 ، آسپرین که حاوی سالیسیلات است ، آسم را در برخی افراد بدتر می کند.

فست فود

مطالعه ای در سال 2013 میزان مصرف فست فود را در کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار داد. افرادی که این غذاها را سه بار یا بیشتر در هفته می خورند بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری های دیگر هستند.

باید از محرک های دیگر اجتناب کرد

مبتلایان به آسم باید محرک هایی را که ممکن است علائم آنها را تشدید یا مورد حمله قرار دهند ، شناسایی کرده و از آنها اجتناب کنند. انجمن ریه آمریکا توصیه ها و اطلاعاتی در مورد محرک های منظم ارائه کرد.

  • داروهایی که می توان بدون تجویز پزشک خریداری کرد. مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • آلرژی غذایی رایج به بادام زمینی و حلزون
  • دود؛ دود سیگار؛ مثل اجاق های دود و هیزم.
  • طوفان ؛ လေ သန် ခြင်း، هوای ناخوشایند ، مانند هوای سرد یا مرطوب
  • آلودگی هوا؛ بخار ؛ اگزوز خودرو و آلاینده های شیمیایی
  • کلاه یا بزاق حیوانات خزدار و خزدار
  • ذرات غبار؛ قارچ تماس با دانه ها و میکروب های قارچی

سایر روشهای مفید برای کنترل علائم آسم

انجمن ریه آمریکا به بیماران توصیه می کند که به طور فعال بیماری را مدیریت کنند. مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در برنامه ریزی برای اجتناب از محرک ها و مصرف به موقع داروهای م helpثر کمک کند.

مشاهده و ثبت علائم می تواند از غذاهای مرتبط با آسم جلوگیری کند ، این به درک اقدامات و محیط و نحوه اجتناب از آنها کمک می کند.

چاقی می تواند علائم آسم را بدتر کند. افراد سالم و سرشار از میوه و سبزیجات غنی از میوه و سبزیجات به حفظ وزن سالم کمک می کنند.

مقاله ای که در سال 2019 منتشر شد نشان می دهد که عفونت ویروسی می تواند علائم آسم را ایجاد کند. اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس مانند شستن دست ها و واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

စိတ် တ ဇ

هیچ رژیم غذایی خاصی برای کاهش یا جلوگیری از آسم وجود ندارد ، اما غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند علائم آن را کاهش داده یا بدتر کند.

غذاهای غنی از میوه و سبزیجات ؛ رژیم های غذایی کم چرب و تنقلات می توانند به علائم شما کمک کنند.

علائم و پیگیری آسم و مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به مدیریت موثرتر این بیماری کمک کند.

همچنین ، رژیم غذایی را بخوانید تا تا آخر عمر سالم بمانید

دیدگاهتان را بنویسید