You are currently viewing گوشت نخورید

گوشت نخورید


گوشت نخورید

یکی از موضوعات پرطرفدار این روزهای بازار گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت تصمیمات بسیار قوی می گیرند و برخی نیز محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد هنگام تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، با اخبار مخالف گیج می شوند. هدف از این انجمن بحث در مورد آنچه ما می توانیم و باید از طرف دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان انجام دهیم ، است. من گوشت نمی خورم.

پاسخ دقیق چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که به حفظ سلامتی و جلوگیری از سوء تغذیه کمک می کند؟

این بخش مروری کلی خواهد داشت. برای پاسخ به این س theال ، مزایا و معایب گوشت را بسته به دلایل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که رنگ گوشت قرمز است. کبد قلب مغز مغز و سایر اندام ها ؛ جوجه، مرغ و سایر پرندگان ؛ اینها شامل ماهیان دریایی و آبزی پروری است.

بنابراین وقتی صحبت از گوشت می شود ، می بینیم ما باید به طور واضح منظورمان از نوع گوشت باشد.

این به این دلیل است که خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مفید هستند ، اما انواع آنها دارای ویژگی هایی هستند که ارزش غذایی آنها را متمایز می کند. در برخی موارد حتی خطرناک است. مفید و مفید برای دیگران

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، به خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت گاو نگاه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا خیر. بهتر است مطالعه کنید که آیا ارزش غذایی مناسبی وجود دارد یا خیر. گوشت منبع عالی پروتئین است. گوشت موجود در آنها یک پروتئین حیوانی بسیار قابل هضم و قابل جذب است. در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود. این بدان معنی است که سلول ها از درصد بالایی از پروتئین در گوشت استفاده می کنند.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که حاوی پروتئین هستند ، بدون تجمع در بدن نمی توانند توسط بدن انسان تولید شوند. بنابراین شما باید آنها را از طریق غذا بپذیرید. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کنند و به رشد و نمو کمک می کنند. ترمیم سلولهای آسیب دیده ؛ هورمون ها آنزیم ها ؛ م inثر در تولید و اثربخشی اندام هایی که در برابر میکروب های بدن مقاوم هستند. نمی تواند

بدون اسیدهای آمینه ضروری ، سنتز پروتئین متوقف می شود و عملکردهای فوق نمی توانند به درستی عمل کنند. در نتیجه ، سلامت انسان در خطر جدی است. علاوه بر این ، پروتئین ها در ساختار سلول ها نقش دارند و فراوان ترین پروتئین سلول ساز بعد از آب گوشت است که منبع غنی از پروتئین مغذی است. بنابراین گوشت بافت خوبی دارد. از نظر کمی ، این گروه غذایی دارای پروتئین بالایی هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و در صورت مصرف متعادل می تواند جزء حیاتی این ویتامین باشد.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارد. یکی از مشکلات اصلی افرادی که امروزه در شهرهای صنعتی زندگی می کنند مشکلات صنعتی و عصبی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر ماده مغذی که به حفظ سلامت روانی و ثبات کمک می کند ، می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت انسان باشد. موفق باشید.

ویتامین B برای سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی که برای پوست مفید است و کیفیت خوبی دارد آهن است. آهن عمدتا در خون سازی استفاده می شود و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی و عوارض جانبی زیادی شود. آهن موجود در گوشت بیشتر از آهن به دست آمده از گیاهان است ، از کم خونی جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را حفظ می کند.

کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن ممکن است مهارت های یادگیری و حافظه ضعیفی داشته باشند که می تواند منجر به اختلالات یادگیری و کم خونی شود.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این نمک بسیار م forثر برای رشد نوجوانان و داشتن پوستی سالم است. علاوه بر حفظ مو و ناخن ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

از بین همه گوشتها (به ویژه غذاهای دریایی) ، ماهی یکی از بهترین و مفیدترین آنها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ شرح دادیم ، ید حاوی مقادیر مهم زیادی است. سلامت انسان و پیشگیری از گلودرد استرپتوکوک بر آن تأثیر می گذارد.

علاوه بر این ، روغن ماهی یکی از بهترین چربی ها است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. اثرات مهمی بر حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

از خوردن گوشت خودداری می کند

تجزیه و تحلیل بالا نشان می دهد که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. اما برخی تصور نمی کنند که استفاده از آن مجاز باشد. مرغ که حاوی گوشت قرمز و چربی یا گوشت است ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که دارای چربی زیادی هستند. با این حال ، در کاهش چربی های غیر ضروری خون موثر است. اما عکس آن صادق است.

گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا گوشت هستند. توضیح دهید که سرشار از اسیدهای چرب اشباع است که برای سلامت قلب و عروق مضر است و از طرف دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند. خسارت.

از آنجا که ما نمی توانیم با چشم غیر مسلح ببینیم که برخی از بافتهای عضلانی قرمز حاوی مقداری چربی است ، باید مراقب باشیم که از اسیدهای چرب مفید در گوشت برای جلوگیری از تجزیه اسیدهای چرب موجود در اینجا استفاده کنیم. همه گوشت های قرمز ، از جمله مرغ یا گوشت گاو ، باید به دقت مراقبت شوند تا از بیماری های دستگاه گوارش و قلب و عروق و سایر آثار این اسید چرب جلوگیری شود. استفاده نکن.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش کلسترول ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است.

عامل مهم دیگر این است که خوردن بیش از حد گوشت می تواند اسید اوریک را در خون افزایش داده و باعث نقرس در فرد شود. این برای پوست قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی پر از حیوانات و مصرف چنین منابع حیوانی باعث افزایش میزان دفع کلسیم توسط کلیه ها و دفع کلسیم از طریق ادرار می شود. عوارض جانبی کمبود کلسیم

لازم به ذکر است که کلیه ها باید پروتئین مورد نیاز خود را آزاد کنند ، عمدتا به شکل اوره. اوره یک آلاینده است و نباید در بدن تجمع یابد. برای رهایی از آن باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

یکی از عوامل اصلی سوء تغذیه امروزه کفایت غذا است. این بدان معناست که غذا باید تمام نیازهای تغذیه ای انسان را برآورده کند. همچنین خوردن رژیم غذایی متعادل به طور روزانه بسیار مهم است و توصیه می شود که از هیچ غذایی پرخوری نکنید. تفاوت رژیم غذایی یکی از عواملی است که جذب غذا و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

در این حالت ، مقداری از گوشت قرمز ، که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز است ، می تواند جایگزین غذاهای دیگر شود. گوشت قرمز هیچ ضرری ندارد. به عنوان مثال ، گوشت سفید ؛ خوردن ماهی به طور خاص دو بار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی گاهی جایگزین سالمی برای گوشت هستند.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش کلسترول ناخواسته است. علاوه بر این ، غلات غیر معدنی (آجیل) ، که حاوی اسانس هستند ، می توانند جایگزین گوشت قرمز شوند. آره، حبوبات یا آجیل ها را می توان با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و غیره) یا حبوبات و آجیل مخلوط کرد تا تقریباً به اندازه گوشت پروتئین دریافت کند. آره، توجه به این نکته ضروری است که حبوبات حاوی آهن و ویتامین B12 نیستند.

در نتیجه ، گوشت های مختلف دارای مواد مغذی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل ترکیباتی که در این دسته ذکر شده است قرمز است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد. به طور کلی خوردن بیش از حد و پروتئین حیوانی مجاز نیست.

از خوردن گوشت پرهیز کنید متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید