You are currently viewing کم کاری تیروئید و هر چیزی [ باید/ نباید] بیا بخوریم

کم کاری تیروئید و هر چیزی [ باید/ نباید] بیا بخوریم


با اشک در چشمانم ، از ترازوی دیجیتالی که یکی از دوستانم در روز تولدم با من آورده بود افتادم.

من مدتی از این مقیاس به خوبی استفاده نکردم صدایم بلندتر می شود و احساس سنگینی خاصی دارم.

و ترسناک ترین آنها لباسام راحت نیست

از طرفی ذهن و بدنم دچار مشکل شده است همیشه خسته اتفاق افتاد. حتی صبح هایی که از خواب بیدار می شوم انگار یک کامیون 18 چرخ از رم عبور می کرد یا ممکن است زمین تا صبح در حال پاک شدن باشد.

نمی دانستم که تمام زندگی من جالب خواهد بود و این باعث می شود من بسیار تنبل شوم. یک روز خواهرم به دکتر رفت و از او خواست تیروئید مرا معاینه کند. آره، بدنم خشک شده است. تورم و سرما باید در علائم آن گنجانده شود.

خواهرم درست در آب بود.

مشکل دقیقاً این پروانه است که جلوی گردن ما نشسته است. فریب کوچک بودن آتش سوزان را نخورید تا احساس سلامتی و طراوت کنید یا این احساسات شگفت انگیز را از دست ندهید.

اگر همیشه خسته و کم انرژی هستید و با تمام احساسات مخالف دست و پنجه نرم می کنید ، باید بیشتر به این پروانه کوچک یا غده تیروئید توجه کنید.

با غده تیروئید بدون اختلال آشنا شوید

ما باید بدانیم که غده تیروئید چگونه هورمون ها را ترشح می کند. هورمون های یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) محصولات این غده هستند که نقش مهمی در سلامتی ما دارند.

متابولیسم و ​​تعادل واکنش های شیمیایی بدن ما به شدت تحت تأثیر این هورمون ها است. از سوی دیگر ، آنها در کنترل عملکردهای حیاتی مانند دمای بدن و ضربان قلب بسیار مثر هستند. گویی آنها به اعضای بدن ما دستور می دهند تسلیم و زنده بمانند. (1)

اما زمان هایی وجود دارد این غده کند شده و T3 و T4 کافی تولید نمی کند. اختلالات خود ایمنی (سیستم ایمنی بدن آنتی بادی هایی را تولید می کند که به غده تیروئید حمله می کنند) ؛ قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی ؛ این دارو برای درمان برخی شرایط مانند مصرف برخی داروها و پرکاری تیروئید (که با ید رادیواکتیو یا داروهای ضد تیروئید استفاده می شود) استفاده می شود. جراحی تیروئید ، که به دلیل تولید مستقیم هورمون های تیروئید ، بخشی یا تمام غده را برمی دارد و برخی از شرایطی که غده تیروئید ما را تضعیف می کند (2). ما می خواهیم آرامش داشته باشیم.

اما نترسید.

هیچ درمان خاصی برای کم کاری تیروئید وجود ندارد ، اما در حقیقت این پروانه به یک اژدهای خطرناک تبدیل نخواهد شد. این یک بیماری کاملاً قابل کنترل است و زندگی در صلح با آن بسیار آسان است. باید باهاش ​​چکار کنم؟ کافی است بدانید چه چیزی بخورید و چه چیزی نخورید.

چگونه می توان رژیم غذایی و کم کاری تیروئید را جبران کرد؟

خستگی را کنار بگذارید ؛ از بایدها و نبایدهای غذای تیروئید وستون برایمان بگویید. دانستن این موارد و انجام آنها می تواند شما را از مصرف هورمون ها و داروهای غیرطبیعی نجات دهد.

  • ابتدا دستان خود را با آب تمیز بشویید هیچ رژیم خاصی برای تیروئید بی اثر وجود ندارد. کافی است رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. این رژیم متعادل نه تنها مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار می دهد بلکه در برابر کمبودهای کمبود مواد معدنی نیز محافظت می کند و سلامت ما را تضمین می کند.
  • کالری مورد نیاز بدن خود را با دقت مدیریت کنید. خود را مجبور به کاهش وزن نکنید. اما کنترل وزن و 4 کالری بسیار مهم است. همه ما می دانیم که چاقی یک اختلال تیروئیدی است که در آن بدن ما هورمون های لازم را تولید نمی کند.
  • ممکن است لازم باشد با استفاده از یک دفترچه یادداشت یا یک برنامه ، میزان کالری دریافتی خود را ثبت کنید.
  • اگر وزن شما بسیار کند است و لاک پشت به جلو حرکت می کند ، بهتر است 250 کالری در روز کاهش دهید. اما اگر متوجه شدید که سریعتر و سریعتر وزن خود را افزایش می دهید ، این کاهش کالری را به 500 کالری در روز افزایش دهید.
  • گوشت بدون چربی بخورید. برای داشتن رژیم غذایی متعادل ، باید مراقب میزان پروتئین مصرفی روزانه خود باشید. زیرا مقدار زیادی پروتئین برای پنج عملکرد بدن ضروری است. به همین دلیل خوردن گوشت بدون چربی توصیه می شود زیرا کالری کمی دارد و به راحتی می توانید 6 کالری مورد نیاز خود را کنترل کنید.
  • کارشناسان می گویند ماهی ، صدف خوراکی، جوجه تخم مرغ پروتئین هایی مانند لبنیات کم چرب و حبوبات توصیه می شود.
  • میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از رژیم متعادل هستند. مطمئن شوید که آنها را در رژیم غذایی خود دارید تا به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دریافت کنید. هنوز مواد مغذی دیگری مانند فیبر را تأمین می کند.
  • غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مطمئن شوید که متعادل است. غلات کامل 100٪ کامل و مغذی برای رژیم غذایی شما هستند. از آنجا که حاوی تمام اجزای یک دانه است ، فیبر بیشتری از هفت دانه تصفیه شده دارد. پروتئین و سایر مواد مغذی بهتر عمل می کنند.
  • နှန် စား ပြောင်း، گندم غذاهایی مانند نان های سبوس دار و برنج قهوه ای غلات محسوب می شوند.
  • میزان مصرف سویا را کاهش دهید.

درباره مصرف سویا در دوران کم کاری تیروئید حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. با این حال ، هیچ دلیل خوبی برای حذف کامل این هشت نفر از رژیم غذایی آنها وجود ندارد. دانه های سویا اغلب به عنوان پروتئین جایگزین در نظر گرفته می شوند و حذف آنها دشوار است (9). بنابراین ، بهتر است مصرف حبوبات را محدود کنید. غذاهای حاوی سویا باید با احتیاط مصرف شوند.

  • بسیاری از مواد معدنی خاص در رژیم غذایی شما وجود دارد. ازسلنیوم و سپس تروا در اینجا سه ​​نکته مهم در حرکت عملکرد تیروئید وجود دارد.

(من) این ماده معدنی گرانبها نقش مهمی در تولید هورمون تیروئید دارد. معمولاً کمبود آن می تواند ما را در معرض تنبلی و کم کاری تیروئید قرار دهد (11). بنابراین ، اگر کمبود ید دارید ، توصیه می شود که نمک های ید را با دقت مصرف کنید. یا غذاهای غنی از ید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهای دریایی (ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو) ؛ پرورش تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) این عنصر هورمون تیروئید را تحریک می کند. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این ماده معدنی ، خواص آنتی اکسیدانی آن است که از غده تیروئید ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. آجیل؛ ماهی تن جعبه ماهی ؛ تخم مرغ و انواع حبوبات برزیلی سرشار از سلنیوم هستند.

روی روی مشابه سلنیوم است احیای هورمون های تیروئید روی نقش مهمی در تنظیم TSH دارد. TSH هورمونی است که باعث تولید 13 هورمون خود توسط تیروئید می شود.

حلزون گوشت گاو و مرغ سرشار از روی هستند ، بنابراین هرگز رژیم غذایی روزانه خود را حذف نکنید (14).

بنابراین اجازه دهید نتیجه بگیریم که ترکیب تخم مرغ خوب است. سلنیوم و زرده تخم مرغ به دلیل داشتن ید زیاد ، سرشار از پروتئین هستند. جوجه گوشت گاو و ماهی اکثر میوه ها (انواع توت ها ، موز ، پرتقال ، گوجه فرنگی (سبزیجات و اسفناج ، محدودیت در پخت و پز) ، غلات ، محصولات لبنی و نوشیدنی های بدون کافئین یک رژیم غذایی کامل و متعادل را ایجاد می کنند.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این سه ماده معدنی می تواند سمی باشد و به غده تیروئید بیشتر آسیب برساند. بنابراین ، از این مکمل های معدنی بدون نسخه استفاده نکنید. ممکن است روی بوم بیفتید.

  • گواتروژن ها ترکیباتی هستند که می توانند به ماهیان خسته تیروئید آسیب برسانند. در حقیقت ، گواتروژن ها عملکرد طبیعی غده تیروئید را مختل می کنند.

جالب است بدانید که نام این ترکیبات از گواتر گرفته شده است. می دانید که گلودرد استرپتوکوکی ناشی از رشد بیش از حد غده تیروئید است. می توان گفت عارضه کم کاری تیروئید است (15).

غذاهای حاوی این ترکیب عبارتند از:

  • کلم، کلم بروکلی ، کیلان سبزیجات خاص مانند کلم پیچ و اسفناج
  • စွန်⁇၊ برخی از گیاهان حاوی کلسیم هستند ، مانند هلو و توت فرنگی.
  • غذاهای حاوی سویا

خوب است بدانید که پخت این غذاها 16 ترکیب گواتر را فعال نمی کند. با این حال ، در هر صورت ، مصرف این اقلام باید محدود باشد.

  • به غذاهای فرآوری شده سلام کنید. این به این دلیل است که آنها مدت طولانی از منوی شما حذف شده اند. همه ما می دانیم که این غذاها بسیار کالری بالایی دارند و می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

چهار عامل مهم برای کم کاری تیروئید :

  • استراحت کافی را فراموش نکنید. کمتر از هفت تا هشت ساعت خواب با افزایش چربی شکم همراه است.
  • با دقت غذا بخورید. این بدان معناست که هنگام غذا خوردن به آنچه می خورید توجه کامل داشته باشید. به دلیل مشکلات تیروئیدی به کاهش وزن کمک می کند.
  • با مدیتیشن یوگا استرس را از بین ببرید. استرس را از بین می برد ؛ وزن خود را ثابت و سالم نگه دارید.
  • می توانید میانگین کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید. اما به هیچ وجه رژیم کتوژنیک کربوهیدرات خیلی کمی به رژیم غذایی خود اضافه نکنید. این به این دلیل است که کمبود کربوهیدرات سطح هورمون تیروئید را کاهش می دهد.

اطلاعات من در مورد نحوه زندگی مسالمت آمیز با کم کاری تیروئید. من تمام تلاشم را کردم تا تمام دانش خود را با شما به اشتراک بگذارم. اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید خوشحال می شوم اینجا به شما بگویم. صحبت کردن در اینجا خوب است زیرا می توانیم درباره یکدیگر بیشتر بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید