You are currently viewing کمبود اسید سلامت بدن را تهدید می کند – دکتر  رویا خادمیان

کمبود اسید سلامت بدن را تهدید می کند – دکتر رویا خادمیان


7HealthyFats Inline - کمبود اسید چرب سلامت بدن را تهدید می کند

کمبود اسید سلامت بدن را تهدید می کند

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بخش مهمی از ساختار سلول های بدن ما هستند. سرشار از اسیدهای چرب ، آووکادو ، ماهی، بادام زمینی این ماده در بسیاری از غذاها از جمله تخم مرغ و زیتون یافت می شود ، اما بسیاری از افراد از ترس افزایش وزن از آن اجتناب می کنند. با این حال ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای فرآیندهای حیاتی از جمله متابولیسم ضروری هستند و کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را تهدید می کند.

مصرف این دو اسید چرب را از همین امروز شروع کنید تا پنج علامت هشداردهنده کمبود آنها را نبینید.

خستگی شدید

حذف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و رژیم غذایی بدون چربی می تواند منجر به خستگی شدید و کمبود انرژی شود. بنابراین ، شما باید مقدار مناسب را هر روز روی بشقاب خود قرار دهید.

خطر بیماریهای التهابی:

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که با کمبود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تشدید می شود. در صبح ، سفتی و درد مفاصل ، همراه با التهاب ، علائم کاهش قابل توجه در مصرف اسیدهای چرب ضروری است. افراد مبتلا به بیماری التهابی روده باید از منابع طبیعی خود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

پوست خشک

یکی از شایع ترین تظاهرات بالینی کمبود اسیدهای چرب ضروری خشک شدن پوست است. امگا 3 به پوست کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کرده و آلودگی ها را از روی پوست پاک کند. در نتیجه ، بدن مواد مغذی ضروری امگا 3 را برای حفظ سلامت و شفافیت پوست فراهم می کند.

تولد زودرس

علت دقیق زایمان زودرس هنوز مشخص نیست ، اما سن و جنسیت مادر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. سیگار کشیدن؛ عواملی مانند استرس و سطح امگا 3 و امگا 6 پیشنهاد می شود. این چربی ها برای رشد واقعی جنین در دوران بارداری مفید هستند و عملکرد مناسب سلول ها را ارتقا می دهند. چربی به همراه ویتامین D و کلسیم برای بارداری سالم ضروری است.

مشکلات قلبی

دانه خوردن غذاهای غنی از امگا 6 مانند روغن آفتابگردان و میوه های خشک می تواند به طور باورنکردنی از قلب محافظت کند. این چربی ها علاوه بر افزایش سطح انرژی ، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. از سوی دیگر ، اسیدهای چرب امگا 3 خطر ترومبوز و تصلب شرایین را کاهش داده و التهاب را کاهش می دهد.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید