You are currently viewing کاهش مشکلات بارداری با رژیم غذایی خاص توسط دکتر رویا خادمیان

کاهش مشکلات بارداری با رژیم غذایی خاص توسط دکتر رویا خادمیان


ba2725 1: با رژیم غذایی خاص مشکلات بارداری را کاهش دهید

با رژیم غذایی خاص مشکلات بارداری را کاهش دهید

یک مطالعه علمی نشان داده است که رژیم غذایی بسیار سالم می تواند بارداری را کاهش دهد.

محققان دانشگاه کندی در ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که از هر سه غذای سالم نمره بالایی می گیرند ، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری ، بیماری قلبی و سکته مغزی هستند. مشخص شده است که اختلالات فشار خون مرتبط با بارداری و زایمان زودرس را کاهش می دهد.

دانشمندان رژیم غذایی انسان در دوران بارداری را تجزیه و تحلیل کرده اند. از هفته 8 تا 13 بارداری ، 1900 زن تحت نظارت قرار گرفتند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری در سه ماه گذشته گزارش شدند. از هفته 16 تا 22 و از 24 تا 29 هفته ، زنان گزارش کردند که در 24 ساعت گذشته چه خورده اند.

آنها به سه عادت غذایی سالم پاسخ دادند. شاخص مصرف سلامت جایگزین (AHEI) ؛ جایگزین رژیم مدیترانه ای (AMED) و دستورالعمل های رژیم غذایی برای پیشگیری از فشار خون بالا (DASH). سبزیجات ؛ دانه تأکید بر خوردن آجیل و حبوبات است.

خوردن هر غذایی از قبل از بارداری تا سه ماهه دوم یک عامل خطر برای دیابت بارداری است. فشار خون بالا محققان دریافته اند که احتمال سقط جنین در ماه های منتهی به بارداری بیشتر است.

بین هفته های 16 تا 22 ، زنانی که نمرات بالایی در شاخص تغذیه جایگزین داشتند ، 32 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری بودند.

در 19 هفته 12 هفته و 16 هفته 22 هفته ، زنانی که از راهکارهای رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا استفاده کردند ، اختلال استرس ناشی از بارداری خود را 19 درصد کاهش دادند.

نمرات بالا در رژیم غذایی مدیترانه ای دیگر بین 24 تا 29 هفته ، یا نمرات بالا در رژیم های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا بین 24 تا 29 هفته ، زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

این نتایج دانشمندان آمریکایی است که تأکید زیادی بر رژیم غذایی سالم و متعادل دارند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید