You are currently viewing چگونه بفهمیم که به پودر پروتئین علوم ورزشی نیاز داریم؟

چگونه بفهمیم که به پودر پروتئین علوم ورزشی نیاز داریم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

امروزه هر ورزشکاری در مورد مکمل های ورزشی در رسانه ها و رویدادهای ورزشی شنیده است. پودر پروتئین یک مکمل محبوب به عنوان یک مکمل محبوب است. اما آیا شما فقط برای بدنسازان از پودر پروتئین استفاده می کنید یا سایر ورزشکاران می توانند از آن استفاده کنند؟ با مجله Science Sports همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع اصلی پودر گوشت وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر پرکاربردترین پروتئین است ، زیرا حاوی نه اسید آمینه ضروری است و یک پروتئین کامل محسوب می شود.

دلیل مصرف پودر پروتئین تأمین پروتئین مورد نیاز بدن و ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز با خوردن رژیم غذایی با پروتئین بالا برآورده می شود.

اما در برخی موارد این امکان پذیر نیست. یا ممکن است فردی بخواهد مقدار کامل پروتئین مصرف کند. بنابراین به پودر پروتئین تبدیل می شود.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنید؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن یک نوجوان با بزرگ شدن به پروتئین بیشتری نیاز دارد. اگر ورزش می کند ، به پروتئین بیشتری احتیاج دارد تا هم متابولیسم و ​​هم ورزش را تکمیل کند. این ممکن است یکی از دلایل باشد.

وقتی ورزش را شروع می کنید

به طور طبیعی ، این شرایط به این معنا نیست که بدن شما باید بلافاصله به پودر پروتئین روی آورد. این مقدار پروتئین دریافتی است.

هنگام ورزش پودر پروتئین بخورید

اگر چند روز در هفته ورزش می کنید ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

در حالی که شما در حال درمان برای آسیب هستید

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند ، برای ترمیم آسیب ها به عضله بیشتری نیاز دارند.

شما گیاه خوار هستید

گیاهخواران تمایل بیشتری به خوردن گوشت و سبزیجات دارند. جوجه، آنها منابع پروتئینی مهمی مانند ماهی و گاهی شیر و تخم مرغ مصرف نمی کنند. بنابراین ، اگر از منابع پروتئین گیاهی به طور کامل استفاده نکنند ، باید پودر گوشت بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. برای ساختن یک پوند ماهیچه معادل 453 گرم ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم گوشت در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر بیش از حد پروتئین مصرف کنید ، خوردن بیش از حد آن می تواند به کلیه ها و کبد شما آسیب برساند.

آیا به مکمل پروتئین نیاز دارید؟ چگونه می دانید؟

اگر باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن خود را محاسبه کرده و آن را تکمیل کنید ، باید با ورزش مکمل کنید. خستگی غیر طبیعی ؛ ضعف ، به ویژه در هنگام ورزش یا بهبود طولانی مدت از جراحی یا آسیب

محاسبه پروتئین مورد نیاز: چقدر پروتئین در روز باید بخورید؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و تغذیه است.

  • برای بزرگسالان؛ وزن بدن 8 / کیلوگرم شما به پروتئین در روز احتیاج دارید.
  • ورزشکارانی که برای اوقات فراغت ورزش می کنند 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین دارند
  • ورزشکارانی که در سطح مسابقات شرکت می کنند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان ، 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
  • مثلابه عنوان مثال ، یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم به 112 تا 150 گرم پروتئین در روز نیاز دارد.

نکاتی برای ورزشکاران نوجوان

همانطور که توضیح دادیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است. نکات زیر توسط آکادمی تغذیه و تغذیه برای نوجوانان توصیه می شود. با 453 گرم در هر پوند ، آنها به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار 0.5 تا 0.8 گرم در روز است.

مصرف بیش از حد می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان مقدار پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت ، اگر رژیم طبیعی طبیعی دارید که نیاز بدن شما را برآورده می کند ، فراموش نکنید که نیازی به خوردن پودر پروتئین ندارید.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید