You are currently viewing چگونه التهاب بدن را کاهش دهیم؟

چگونه التهاب بدن را کاهش دهیم؟


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

داشتن رژیم غذایی سالم کلید زندگی سالم است. مهم این است که به آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم توجه داشته باشیم. ناسالم؛ به ویژه رژیم غذایی پرچرب بسیار خطرناک است و می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید از بشقاب خود حذف کنید. از همه غذاهایی که برای کاهش التهاب در بدن و کارکرد مفاصل و ماهیچه ها استفاده می شود خودداری کنید.

غذاهای ضد التهاب

این غیر معمول نیست که فرزندان شما سبزه خود را روی بشقاب خود بگذارند یا سطل زباله را پشت سر شما پرتاب کنند. اما اگر می خواهید یک زندگی سالم و شاد داشته باشید ، باید این هفته مقدار زیادی سبزیجات و سبزیجات را در رژیم غذایی خود ، بیمارستان های بیشمار ، قرار دهید.

رژیم ضد التهابی از همه این غذاها تشکیل شده است ، که منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها در دفع رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد خطر التهاب و سایر بیماری های مرتبط را افزایش می دهند.

این لیستی از غذاهایی است که سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

  • اسفناج
  • چغندر
  • کلم قرمز
  • کیلان
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری
  • تمشک.
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

از غذاهای شیرین خودداری کنید تا التهاب را تقویت کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

برخی از غذاهایی که هر روز می خوریم سرشار از کربوهیدرات ها و چربی های تصفیه شده هستند. نان سفید کیک ها نوشابه و نوشابه های تقلبی ؛ به طور قابل توجهی ظاهر برجستگی ها روی پوست مانند سیب زمینی سرخ کرده و مارگارین را کاهش می دهد.

همه این غذاها می توانند بدون توجه به التهاب به طور ناخواسته باعث افزایش التهاب در بدن شما شوند.

کالری خوب اضافه کنید

وقتی وارد این مسیر شدید ، بسیار مغذی است. باید مراقب مصرف غذاهای غنی از چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها باشید.

در اینجا چند راهکار در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه به روش های زیر وجود دارد:

  • ماهی گوشت قرمز خود را بخورید ، ماهی تن جعبه ماهی ငါး ကြီး ဆီ، آن را با منبع غنی از پروتئین مانند باس و ماهی آزاد جایگزین کنید. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که می توانند التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
  • از خوردن گوشت هایی مانند هات داگ ، سوسیس و کالباس برگر خودداری کنید. کلسترول را افزایش می دهد بدون اینکه بر تغذیه و تغذیه گوشت تأثیر بگذارد.
  • به جای خوردن شیرینی یا کیک با قند بالا ، یک اسموتی یا سالاد میوه برای خود انتخاب کنید.
  • به جای روغن گیاهی معمولی ، روغن های سالم مانند روغن زیتون را انتخاب کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. روغن زیتون نه تنها یک انتخاب سالم تر از روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که التهاب را کاهش می دهد. اگر می خواهید انواع سالم چربی داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند روغن آفتابگردان و آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده های سالم

هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix ، ما همیشه به دنبال چیپس یا پاپ کورن هستیم. تا زمانی که متوجه آن نشویم ، خیلی دیر شده و کل بسته در زیر آب فرو رفته است. افزایش سدیم و کربوهیدراتها که کالری اضافی را افزایش داده و آنها را از طریق بدن آزاد می کند ، واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین هنگامی که اعتصاب غذا می کنید می توانید چربی ، بادام ، s ws၊ فندق ؛ مغز آجیل ؛ သစ် ကြား သီး، انگور آن را با دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان جایگزین کنید و آن را شیرین اضافه کنید. همچنین می توانید انواع توت خشک و آناناس تهیه کنید. خواسته های شما را برآورده می کند ؛ شما را پر می کند و از شما در برابر حملات به این کیسه های پلاستیکی محافظت می کند. فراموش نکن، آجیل منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و سرشار از مواد مغذی است.

سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور کلی ، زمان انجام و نحوه انجام آن متناسب است. مخصوصاً در زمان حال و حال. به طور مشابه ، نسل قدیم از سبزیجات خوب زیادی در غذاهای خود همیشه استفاده می کردند. در نتیجه ، غذا نه تنها طعم خوبی دارد بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک می کند.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. یک پماد ضد التهابی عالی است که می تواند برای این منظور برای کاهش التهاب در بدن استفاده شود. برخی فلفل هستند. فلفل، ပွ င့ ် . چای سبز حاوی زنجبیل رزماری

رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید

محققان و پزشکان به شدت توصیه می کنند که رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید که فیبر زیادی دارد و به عملکرد بدن شما کمک می کند. با این حال ، فیبر به کاهش پروتئین واکنش پذیر C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. مصرف منظم فیبر در رژیم غذایی می تواند التهاب بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برخی از غذاهای دارای فیبر بالا شامل غلات مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل است. نارنجی، حبوبات و حبوبات مانند چغندر و آناناس سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام خوردن رژیم غذایی با فیبر بالا ، می تواند یک محرک باشد و در این موارد عوارض جانبی جدی داشته باشد.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “شش ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” Healthline؛ 12 نوامبر 2019 https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 2019 آخرین به روز رسانی در 6 ژوئیه
فلچر ، J. ، “غذاهای ضد التهابی ؛ چه باید دانست اخبار پزشکی امروز 3 ژانویه ، 2020 https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ؛ 2020 بازیابی شده در 7 ژوئیه
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ؛ دانشکده پزشکی هاروارد 7 نوامبر 2018 https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation 2020 6 جولای آخرین ورود

دیدگاهتان را بنویسید