چگونه از نظر ذهنی مناسب باشیم


وقتی به چیزی در درون اعتقاد دارید، در بیرون خود را نشان می دهد. ارتباط ذهن و بدن غیرقابل انکار است و برای موفقیت در کاهش وزن، نه تنها باید از نظر جسمی آماده شوید، بلکه باید از نظر روحی نیز تناسب داشته باشید.

آمادگی ذهنی چیست؟

آمادگی ذهنی توانایی مدیریت احساسات قوی است. این شامل پذیرش خود، عزت نفس، انعطاف پذیری و مراقبت از خود است. این مولفه‌ها در واقع به شما کمک می‌کنند تا افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید و به خودتان این امکان را می‌دهید که الگوهای منفی را بشکنید و آنها را با الگوهای مثبت جایگزین کنید.

به عنوان مثال، فقط فکر کردن به اینکه وزن کم خواهید کرد، سخت ترین مرحله در سفر است. به گفته دکتر کیم، Psi. دکتری، متخصص کاهش وزن رفتاری در کوهستان قرمز، ۹ نفر از ۱۰ نفر ایمان داشتن آنها می توانند وزن کم کنند، وزن کم کنند – اثبات قدرت سیستم اعتقادی شما در موفقیت شما.

پنج مولفه تناسب اندام ذهنی

تجسم

تصور کنید که به هدف خود یعنی کاهش وزن رسیده اید. تصور کنید اقدامات لازم را انجام دهید (مانند تغذیه سالم و پایبندی به رژیم RM3®)، تا شما را به جایی که می خواهید برسانید. تخیل فعالیت مغز مرتبط با انگیزه و اهداف را تحریک می کند.

تمرکز کامل ذهن

در زمان حال زندگی کنید و این را در غذا خوردن به کار ببرید. خوردن آگاهانه، یا خوردن با قصد، با غذا خوردن بدون فکر متفاوت است، که می تواند شامل بلعیدن خود بدون فکر باشد. در حین غذا خوردن، به سادگی از وعده غذایی خود و مواد مغذی آن لذت ببرید. درباره غذا خوردن آگاهانه در مقابل غذا خوردن آگاهانه بیشتر بدانید.

خوش بینی

به جای نادیده گرفتن نکات منفی، تعادل را ایجاد کنید. با اذعان به مزایا و معایب سفر کاهش وزن خود، خود را مجبور به دیدن دستاوردهای جدید می‌کنید و در عین حال فداکاری‌هایی را که برای آن انجام می‌دهید نیز مشاهده می‌کنید. به اهداف بلندمدت و تعهد خود برای متحول کردن زندگی خود برسید.

آرامش

بهداشت خواب و همچنین اجتناب از استرس مهم است. استرس یک عامل رایج در افزایش وزن است، بنابراین اطمینان از شرکت در فعالیت های ضد استرس مانند گوش دادن به موسیقی یا گذراندن وقت در طبیعت، کلید مبارزه با افزایش وزن است.

تناسب اندام

ورزش اندورفین را فراهم می کند که به بهبود خلق و خو و کاهش استرس کمک می کند. در RM3®، ما ورزش سبک و حداکثر ۱۲۰ دقیقه در هفته پیاده روی، یوگا یا حرکات کششی را توصیه می کنیم. برخی از حرکات یوگا را اینجا ببینید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/