You are currently viewing چقدر “بستنی” بخورم؟  – دکتر رویا خادمیان

چقدر “بستنی” بخورم؟ – دکتر رویا خادمیان


به علاوه کیش 958x600 1 - ما

چقدر “بستنی” بخورم؟

از آنجا که بستنی دارای کالری بالا و چربی و قند کمی است ، هنگام خوردن آن باید به نکات زیر توجه کرد: هوای گرم و تعریق زیاد و قند خون پایین ما را به خوردن بستنی سوق می دهد. این یک غذای خوشمزه با رنگ ها و طعم های متنوع است ، اما س questionال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

شرایط خاص هر فرد

به طور کلی ، مصرف بستنی در افراد مختلف تا حدی متفاوت است که برای سلامتی مضر نباشد. مصرف روزانه بستنی بستگی به میزان غذا و کالری دریافتی از سایر منابع غذایی دارد.

ارزش غذایی بستنی

بستنی با شیر از آنجا که با قند و مکمل های دیگر تهیه می شود ، پروتئین و چربی بالایی دارد. کلسیم ویتامین B12 این منبع خوبی از ریبوفلاوین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. اگر یک لیوان شیر 3 تا 150 کیلوکالری انرژی برای بدن انسان تأمین کند ، همین مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری بیشتری تأمین کند.

مناسب برای کودکان و افراد لاغر

اگرچه بستنی برای کودکانی که وزن کمی دارند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، انتخاب مناسبی است ، اما باید توجه داشت که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. بستنی سرشار از چربی است که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود. برای افراد مبتلا به چربی خون و استئاتوز کبدی توصیه نمی شود.

برنامه ریزی برای دیابت

افراد مبتلا به دیابت نباید خوردن بستنی را از دست بدهند ، اما یک متخصص تغذیه ممکن است با تنظیم دقیق رژیم غذایی خود از خوردن بستنی لذت ببرد.

کودکان باید بستنی بخورند

در سه سالگی ، کودکان فاقد آنزیم های مسئول متابولیسم چربی هستند ، بنابراین کودکان نباید بیش از حد نگران پرخوری بستنی والدین خود باشند. با این حال ، باید مراقب باشید که قبل از خوردن بستنی نخورید. اشتهای نوزاد را سرکوب می کند.

مواد اضافی در بستنی

کاکائو ، که به برخی از بستنی ها اضافه می شود. قهوه و شکلات می توانند جذب مواد مغذی را تحت تأثیر قرار دهند. مواد نگهدارنده و رنگ های ماندگار در بستنی می تواند روحیه کودکان را بدتر کند. بنابراین ، باید مصرف قطعات یدکی و بستنی صنعتی مقاوم را کاهش دهید.

هنگام خوردن بستنی چه چیزی باعث سردرد می شود؟

یک متخصص تغذیه می گوید: خوردن بستنی مغز را تحریک می کند تا تکانه های عصبی را به مغز آزاد کرده و باعث سردرد شود. دمای بستنی بسیار م effectiveثر است زیرا باعث این سردرد می شود ، بنابراین بهتر است افرادی که این مشکل را دارند بستنی را کمی نرم کرده و بخورند ».

ترتیب بستنی و غذا

بستنی از شیر و نان پرچرب تهیه می شود و کالری بالایی دارد ، بنابراین باید دوباره یک قاشق غذاخوری چربی بخورید. بهتر است میزان قندی را که افراد بعد از خوردن بستنی می خورند کاهش دهند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید