You are currently viewing چرا ورزشکاران علوم ورزشی به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟

چرا ورزشکاران علوم ورزشی به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

شما به عنوان یک ورزشکار می دانید چگونه بدن خود را تربیت کرده و بر موانع موفقیت غلبه کنید. شما می دانید که ویتامین ها و مواد معدنی ، که مواد مغذی ضروری برای بدن هستند ، برای عملکرد مطلوب ضروری هستند. بر اساس یک مطالعه جدید ، ویتامین D برای ورزشکاران بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که ویتامین D از آسیب ها و بیماری ها محافظت می کند. عملکرد مطلوب را بهبود می بخشد و سلامت استخوان ها را تقویت می کند.

نشان داده شده است که ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون و کاهش التهاب می شود. کمبود ویتامین D خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. با توجه به فواید زیاد ویتامین D ، تحقیقات زیادی در مورد میزان بهینه این ویتامین برای ورزشکاران انجام شده است. طبق این مطالعات ، دوز مطلوب روزانه ویتامین D برای ورزشکاران بین 4000 تا 5000 واحد است.

حقایق ویتامین D

  • ویتامین D برای سیستم ایمنی مهم است. فعالیت بدنی؛ سلامت استخوان؛ برای محافظت از زخم و سطح بهینه هورمون مورد نیاز است.
  • اکثر ورزشکاران ویتامین D کافی دریافت نمی کنند.
  • کمبود ویتامین D می تواند علائم زیر را ایجاد کند: درد عضلانی ؛ عدم تعادل ؛ نازک شدن مو ؛ ریزش مه ؛ کاهش تراکم استخوان ؛ شکستگی های فشار ؛ افزایش خطر بیماری و اختلال نعوظ
  • کمبود ویتامین D خطر آسیب دیدگی در ورزشکاران را افزایش می دهد ، درد را کاهش می دهد و بهبود را کند می کند.
  • بیماریهای مربوط به کمبود ویتامین D شامل سرطان پروستات است. بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر و بیماری قلبی.

چقدر ویتامین D نیاز دارم؟

دوز توصیه شده ویتامین D برای بزرگسالان 600 واحد در روز است ، اما تحقیقات نشان می دهد که این مقدار برای اکثر افراد بیشتر است. سلامت مطلوب ، به ویژه برای اکثر ورزشکاران. بر اساس چندین مطالعه ، میزان مطلوب ویتامین D حداقل 4000 واحد در روز و برخی از آنها در زمستان تا 10.000 واحد است.

در صورت بروز علائم مسمومیت ، توصیه می شود که بیش از 10000 میلی گرم ویتامین D در روز بدون توصیه پزشک خود مصرف نکنید. علائم مصرف بیش از حد ویتامین D شامل گیجی ، تهوع و استفراغ است. اینها شامل تهوع و استفراغ است. 5000 واحد ویتامین D با کیفیت بالا در روز بهترین دارو برای سلامتی و مناسب ورزشکاران است.

دو نوع مکمل ویتامین D وجود دارد

ویتامین D3 یک مکمل بدون نسخه است ، اما ویتامین D2 باید توسط پزشک تجویز شود. جالب اینجاست که ویتامین D (D3) ، همانطور که در مطالعه نشان داده شده است ، بهتر جذب بدن می شود و بهترین نوع ویتامین برای ورزشکاران و عموم مردم است.

چرا ورزشکاران به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟

ویتامین D برای عملکرد ماهیچه ها و مفاصل مهم است. این ماده نقش مهمی در حمایت از بسیاری از سیستم های بدن از جمله سیستم عصبی و سیستم ایمنی ایفا می کند. به همین دلیل ، ویتامین D برای ورزشکاران بسیار مهم است. این ویتامین برای جذب کلسیم بسیار مهم است. اگر ویتامین D کافی دریافت نکنید ، در صورت عدم جذب کلسیم ، ممکن است عوارض جانبی شدیدی را تجربه کنید.

تحقیقات علمی نشان می دهد که دریافت مقدار کافی ویتامین D می تواند سالها منجر به استرس و اضطراب شود. آسیب های عضلانی ؛ این می تواند از بیمار شدن و بیماری شکستگی استخوان جلوگیری کند. ورزشکارانی که کمبود ویتامین D دارند و به طور منظم ورزش می کنند بیشتر از آسیب های استخوانی رنج می برند. احتمال بیماریهای خود ایمنی و درد مفاصل بیشتر است.

به دلیل مزایای آن برای ورزشکاران ، توصیه می شود سطح ویتامین D در افراد غیر ورزشکار کمی بیشتر از افراد غیر ورزشکار باشد. تحقیقات نشان می دهد که ورزشکاران به دلیل تغییراتی در آناتومی بدنشان در طول ورزش دچار کمبود ویتامین D می شوند.

کدام ورزشکاران باید از مکمل های ویتامین D استفاده کنند؟

چرا ورزشکاران به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟

خطر کمبود ویتامین D بستگی به محل زندگی شما دارد. سبک زندگی شما ؛ شرایط زندگی ؛ بسته به وضعیت ارثی و عوامل دیگر. ویتامین D به ویتامین خورشید نیز معروف است. زیرا بدن می تواند این ویتامین را با نور خورشید تولید کند. اما برای دریافت ویتامین D کافی ، باید در طول سال مقدار زیادی نور خورشید دریافت کنید. مثلا اگر در یک شهر ساحلی زندگی می کنید ، اکثر روزهای سال گرم است و بدن شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کند.

اما اگر در بیشتر فصول سال یا بیشتر سال در خانه بدون نور خورشید ورزش می کنید ، ممکن است به مدت یک سال کمبود ویتامین D داشته باشید. مهم نیست چه ورزشی انجام می دهید. ورزشکارانی که به مدت طولانی در خانه زیر نور آفتاب ورزش می کنند بیشتر مستعد التهاب و درد هستند. پرش آهسته ضعف ضعف و استرس خطر شکستگی را افزایش می دهد.

اگر پوست مشکی دارید هر کجا که زندگی می کنید به احتمال زیاد از کمبود ویتامین D رنج می برید. پوست میزان نور ماوراء بنفش مورد نیاز بدن برای سنتز ویتامین D را مسدود می کند. مطالعات نشان می دهد که 82/1 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار کمبود ویتامین D دارند.

بنابراین ، اگر پوست شما تیره یا قهوه ای است ، به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین D هستید و باید برای مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. کمبود ویتامین D همچنین می تواند ناشی از عواملی مانند شیوه زندگی باشد. این که آیا از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر پیری و سرطان پوست استفاده می کنید ، مهم نیست چقدر در معرض نور خورشید باشید. کرم ضد آفتاب در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از پیری پوست و سرطان پوست جلوگیری کند. بدن شما نمی تواند نور خورشید و ویتامین D را بدون قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دریافت کند.

توصیه شده
خواندنی

افسردگی و اختلالات فصلی را با امگا 3 و ویتامین D3 درمان کنید

آیا می توانم از رژیم غذایی خود ویتامین D دریافت کنم؟

شما می توانید ویتامین D را از غذاهایی که می خورید ، به ویژه ماهی های چرب و برخی غذاهای غنی شده ، دریافت کنید. اما غذای کافی برای بدن برای حفظ سطح متعادل ویتامین D وجود ندارد. به عنوان مثال ، شما باید ماهی قزل آلا و شیر غنی شده بیشتری بخورید تا نیاز بدن شما به ویتامین D تامین شود. اگر می خواهید ویتامین D4000 را از شیر غنی شده دریافت کنید ، باید روزانه 400 لیوان شیر بنوشید. تحقیقات خاصی در مورد نیاز به ویتامین D برای ورزشکاران انجام شده است و دریافت ویتامین D از طریق رژیم غذایی محدود است.

به ورزشکاران توصیه می شود از مکمل های ویتامین D3 استفاده کنند

بر اساس بسیاری از خطرات جدی مرتبط با سطح پایین ویتامین D ، اکیداً توصیه می شود که همه ورزشکاران مکمل ویتامین D3 مصرف کنند. ورزشکاران ، به ویژه افراد بالای 35 درجه سانتیگراد ، باید روزانه از مکمل های ویتامین D استفاده کنند. مطالعات نشان داده است که بهترین دوز این ویتامین برای ورزشکاران بین 4000 تا 5000 قرص در روز است و ویتامین D3 فراوان ترین شکل ویتامین D در بدن است.

ورزشکاران تیره یا برنزه باید مکمل های ویتامین D3 را در هر مکانی که زندگی می کنند ، مصرف کنند. علاوه بر این ، ورزش شدید و کاهش وزن خطر کمبود ویتامین D را در ورزشکاران افزایش می دهد. ویتامین D3 فواید زیادی برای عملکرد ورزشی دارد و باید در رژیم غذایی روزانه ورزشکاران گنجانده شود. اگر می خواهید ورزشکار بهتری باشید ویتامین D کافی دریافت کنید. ویتامین D بیش از یک ماده مغذی نیست.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید