You are currently viewing چرا هنگام ورزش چربی شکم از بین نمی رود؟  – دکتر رویا خادمیان

چرا هنگام ورزش چربی شکم از بین نمی رود؟ – دکتر رویا خادمیان


چرا هنوز نشستن به کاهش وزن کمک نمی کند؟  چرا هنگام ورزش چربی شکم از بین نمی رود؟

چرا هنگام ورزش چربی شکم از بین نمی رود؟

کارشناسان تصور اشتباهی دارند که هدف قرار دادن ماهیچه های شکم و انجام تمریناتی که بر روی این ماهیچه ها تمرکز می کند به شما در از بین بردن چربی شکم کمک می کند. فقط عضلات شکم.

در اینجا برخی از باورهای غلط رایج در مورد از بین بردن چربی شکم آورده شده است.

مصرف نوشابه های گازدار:

مصرف هرگونه نوشیدنی گازدار که باعث نفخ می شود می تواند چربی شکم را افزایش دهد. بنابراین ، افرادی که بیش از دو لیوان نوشابه گازدار در روز می نوشند ، 6 برابر بیشتر از کسانی که از این نوشابه ها اجتناب می کنند ، اندازه تلخ خود را دارند.

غذاهای فرآوری شده بخورید:

هرگونه غذای فرآوری شده مانند قند و چربی های اشباع باید دور ریخته شود. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید ، چربی شکم را از بین ببرید. غذاهای فرآوری شده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. میزان چربی ترانس باید در هر وعده غذایی کمتر از 0.5 گرم باشد و بسیاری از افراد بیشتر از این چربی ترانس مصرف می کنند.

مشروب می خورم:

به دلیل دارا بودن قند زیاد ، الکل خطر چاقی در ناحیه کمر و شکم را افزایش می دهد.

از انجام تمرینات قلبی و عروقی خودداری کنید.

این تمرینات باید به شما در خلاص شدن از شر چربی اضافی شکم کمک کند. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی 15 تا 60 دقیقه طول می کشد تا هر تمرین بتواند قلب شما را کار کند. رایج ترین تمرینات قلبی عروقی پیاده روی ، دویدن و دویدن است. اینها شامل دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی نیست به باشگاه ورزشی بروید. اما گاهی اوقات استفاده از تجهیزات ورزشی خاص به شما انتخاب گسترده تری می دهد. این شامل استپر ، اسکی ثابت ، تردمیل ، قایقرانی و موارد دیگر است.

تمرینات قدرتی را نادیده بگیرید:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو مهمتر از تمرینات قدرتی است. اما تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه عضلات بدن شما بیشتر باشد ، بهتر است. همانطور که کالری بیشتری می سوزانید ، تمرینات قدرتی نیز باید به اندازه کاردیو اهمیت داشته باشند.

از مصرف چربی ها به طور کامل خودداری کنید:

آجیل آووکادو ، غذاهای غنی از چربی های اشباع نشده ، مانند روغن زیتون و ماهی ، برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید هستند. باید از تمام چربی ها به طور کامل اجتناب کرد.

استرس مزمن را احساس کنید:

این حالت ذهنی عاملی برای افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی شکم است. علت آن انتشار هورمون های کورتیزول و آدرنال است که می تواند در شرایط استرس زا منجر به چاقی شود.

ایستاده از جانب و اکنون کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست بدهید ، باید گروه های کربوهیدرات پیچیده خود را برای افزایش توده عضلانی اضافه کنید. تقریباً 45 تا 65 درصد باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

دریافت نکردن گوشت کافی:

غذاهای غنی از پروتئین به کنترل وزن شما کمک می کند و هورمون گرلین را تقویت می کند.

کم خوابی:

کم خوابی و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که کم خوابی با افزایش سایز کمر ارتباط دارد. کم خوابی می تواند منجر به رژیم غذایی پر کالری و کاهش متابولیسم شود.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

اگر برای خلاص شدن از شر چربی اضافی دور کمر و شکم خود مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. به شما کمک می کند چربی بیشتری هنگام ورزش بسوزانید.

دیدگاهتان را بنویسید