You are currently viewing چرا تیروئید شما مهره ای برای سلنیوم است · سارا پترنل

چرا تیروئید شما مهره ای برای سلنیوم است · سارا پترنل


آیا تا به حال دست خود را در یک مهره برزیلی امتحان کرده اید؟

میدانم از یک سوال عجیب

عجیب و عجیب است که این مهره بسیار بزرگ و منحصر به فرد اغلب در یک کاسه آجیل باقی می ماند.

در حقیقت ، آجیل های برزیلی دارای بافتی هستند که اغلب با طعم خامه ای خارق العاده نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً به همان اندازه مهم. آجیل برزیلی منبع عالی فیبر و گوشت است. اما یک دلیل بزرگ وجود دارد که چرا برزیلی ها بادام زمینی را بهترین دوست جدید شما می کنند و بادام زمینی را امتحان می کنند.

آجیل برزیلی یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

اگر نمی دانید میزان سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت تیروئید چقدر مهم است ، در مورد این ماده مغذی اطلاعات بیشتری خواهید داشت.

سلنیوم برای سلامتی مفید است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقادیر زیادی احتیاج ندارد ، اما هنوز هم بسیار مهم است.

سلنیوم اغلب به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی اش مورد توجه قرار می گیرد. این بدان معنی است که رادیکال های آزاد را از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به آنزیم های مهم برای سم زدایی کمک می کند. باعث مسمومیت به نام گلوتاتیون اکسیداز می شود. از هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند. این ماده معدنی را به یک نیروگاه سم زدا تبدیل می کند.

آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازسازی ویتامین C کمک می کند ، که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. این امر به ویژه مهم است زیرا برخلاف سایر پستانداران ، انسانها قادر به ساخت ویتامین C خود نیستند.

جای تعجب نیست که مردم به دنبال سلنیوم برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند در حالی که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و سم زدایی را ترویج می دهند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ آفرین! کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی قطعاً می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

با این حال ، تأثیر مستقیم سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید دست او را بیشتر می کند.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم.

آیا وبلاگهای من در مورد هاشیموتو را خوانده اید؟ اگر من را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید ، احتمالاً قبلاً می دانید که هاشیموتو شایع ترین بیماری خود ایمنی کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید ناشی از بیش فعال بودن هورمون تیروئید است. وقتی T4 و شکل فعال آن T3 ایجاد نمی شود.

به سرما حساس است. افزایش وزن نازک شدن یا ریزش مو ؛ خستگی؛ ناباروری ؛ می تواند منجر به افسردگی و بسیاری موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

تبدیل هورمون های تیروئید به فرم فعال شامل سلنیوم است.

گروهی از آنزیمها به نام یدوتیرونین دیودینازها به سلنیوم نیاز دارند تا مانند گلوتاتیون پراکسیداز عمل کنند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ؛ ما برای حفظ سلامت کافی تیروئید با هم کار می کنیم.

به محض اینکه تیروئید بیشتر از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم داشته باشد ، من در قطار سلنیوم هستم.

کمبود سلنیوم مقدار زیادی سلنیوم

سلنیوم باید با بسیاری از مواد معدنی مانند ید دوست خود متعادل باشد. عملکرد کافی تیروئید تحت تأثیر قرار نمی گیرد. مرگ بیش از حد.

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای در حال توسعه نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک می تواند در نهایت قرار گرفتن در معرض طبیعی سلنیوم در رژیم غذایی ما را کاهش دهد. در این زمان نیازی به ترس نداریم. اما برای گفتن درباره نسل های آینده هنوز زود است.

امروزه کمبود سلنیوم با هضم و جذب ضعیف (افزایش خطر در افراد مسن) همراه است. وضعیت HIV ؛ این بیماری در اثر بیماری کرونز و جراحی های اخیر دستگاه گوارش ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد
  • مشکل در تمرکز

اگر با این صداها آشنا هستید ، بسیاری از این صداها به عنوان علائم کم کاری تیروئید شناخته می شوند. روغن رز رویال

سطح روزانه سلنیوم 55 میکروگرم بود ، اما در دوران بارداری به 60 میکروگرم و در دوران شیردهی به 70 میکروگرم افزایش یافت.

در طرف دیگر طیف ، توصیه می شود روزانه بیش از 400 میکروگرم سلنیوم هضم نشود.

اگر سلنیوم را از منابع غذایی دریافت کنید ، خطر مسمومیت وجود ندارد.

اما علائم مسمومیت به شرح زیر است:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • در دهان طعم فلزی دارد
  • ریزش مو
  • ترک خوردن ناخن
  • حالت تهوع
  • جوش یا زخم روی پوست
  • اسهال
  • خستگی
  • عصبانیت

رایج ترین منبع غذایی برای مصرف بیش از حد سلنیوم از آجیل برزیلی دوست قدیمی ما است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، منبع عالی سلنیوم هستند ، بنابراین آجیل برزیلی سرشار از مواد معدنی (68-91 میکروگرم) است ، بنابراین خوردن بیشتر آنها توصیه نمی شود. دو در روز

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

တူ နာ، ساردین سلیمان و ماهی
میگو
قارچ (مخصوصا جنایی و شیتاکه)
مارچوبه
دانه های خردل
جوجه، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که سلنیوم بر ذخیره مواد غذایی تأثیر نمی گذارد ، اما پختن گوشت مانند برنج (که حاوی مقداری سلنیوم در برنج است) می تواند باعث از بین رفتن مواد معدنی شود.

چگونه می توان سلنیوم را برای هاشیموتو تکمیل کرد؟

به خاطر داشته باشید که با این کمبود باید مسمومیت با سلنیوم را طی کنید. دشوار است بدانید که آیا باید مکمل مصرف کنید یا خیر. در حالت ایده آل ، شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از رژیم غذایی خود دریافت خواهید کرد.

رویکرد من این است که نشان دهم اگر نیاز دارید یا وضعیت تغذیه خود را آزمایش کنید و نشان دهید که کم هستید. سپس به آرامی بنوشید. در صورت لزوم به آرامی بسازید. همیشه به دنبال علائم مسمومیت باشید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

مکمل های سلنیوم انواع مختلفی دارند. تفاوت اصلی در میزان خوب جذب آنها است.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. آن را به خوبی به عنوان دیگر (گاهی گران تر) مانند L-selenomethionine و سلنوسیستئین جذب نمی کند.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل ها 200 میکروگرم در روز است. به شما این امکان را می دهد که سلنیوم خود را به طور طبیعی دریافت کنید و اجازه دهید با سایر مواد مغذی کار کند.

مکمل های سلنیوم گاهی اوقات با ویتامین E ترکیب می شوند. هر دوی آنها رادیکال های آزاد را ترویج می کنند و با هم برای رادیکال های آزاد همکاری می کنند.

بر اساس یک مطالعه اخیر ، ویتامین E و سلنیوم را می توان به صورت جداگانه به منظور افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مصرف کرد. بنابراین اگر شما بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستید ، مصرف آن را توصیه نمی کنم.

اگرچه نگرانی در مورد سلنیوم و واکنش های دارویی وجود ندارد ، اما مصرف آن همراه با رقیق کننده های خون یا داروهای ضد انعقاد توصیه نمی شود ، زیرا لخته شدن خون را کند می کند.

خوشبختانه ، مصرف سلنیوم بی خطر است زیرا برای هیچ داروی تیروئید بی خطر نیست.

تصویری بزرگ برای تیروئید خود در نظر بگیرید

نگاه کن! سلنیوم یک ماده مغذی شگفت انگیز برای حمایت از هاشیموتو و زندگی سالم است ، اما یک ماده معدنی فوق العاده نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم از پازل است.

با توجه به نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به T3 فعال ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است نیاز به مکمل باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. ید ویتامین دی شما همچنین به مزایای سایر مواد مغذی مکمل تیروئید مانند منیزیم و روی نیاز دارید. یافتن داروی مناسب تیروئید بسیار مهم است. ورزش؛ کنترل استرس و کنترل قند خون.

اگر مزایای داشتن سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، نگران نباشید که هر از چند گاهی یک مهره برزیلی بگیرید.

هنگامی که آماده فراتر رفتن از این مراحل ساده و م toثر برای بازیابی سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو هستید ، می توانید از برنامه هاشیموتو و ابزار بازسازی تغذیه 30 روزه من استفاده کنید. این به شما آرامش می دهد که منابع خود را در یک مکان نگه دارید. سفر شفا

یک گزینه عالی دیگر برای کسانی که نیاز به مراقبت های شدید دارند. اگر با مشکلات سلامتی هاشیموتو یا پیچیده تر مرتبط با بیماری های دیگر دست و پنجه نرم می کنید ، برنامه شاد و سالم بزرگسالان من را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید