You are currently viewing چرا بدون دلیل مشخص وزن اضافه می کنیم؟

چرا بدون دلیل مشخص وزن اضافه می کنیم؟


یک روز ، علت چاقی چیست؟

چاقی فقط مربوط به چاقی نیست ؛ عوامل زیادی می توانند بر افزایش وزن شما تأثیر بگذارند که ممکن است از آنها مطلع نباشید. در این مقاله به بررسی علل چاقی می پردازیم.

چاقی یک بیماری خطرناک است که می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. اما نکته مهم این است که بسیاری از مردم علت افزایش وزن و چاقی خود را نمی دانند ، آنها فکر می کنند همه کارها را درست انجام داده اند و بدون دلیل چاق شده اند. به همین دلیل ، در این مقاله در مجله پزشکی Apple Health ، سعی کردیم علل افزایش وزن را بیابیم. اما من با استفاده از آخرین درمان پزشکی متوجه آن نشدم. با ما بمان

چرا بدون دلیل مشخص وزن اضافه می کنیم؟

اول از همه ، ما باید بدون دلیل در مورد چاقی صحبت کنیم. اگر فکر می کنید چاقی یک مشکل ماوراء طبیعی است ، در اشتباه هستید. علت چاقی شما به شیوه زندگی و شرایط سلامتی شما مربوط می شود. در حقیقت ، شما ممکن است تنها علت افزایش وزن خود را ندانید. برخی تصور می کنند که بسیار کم و درست غذا می خورند و بدون پرخوری وزن اضافه می کنند. اما این فقط به معنای پاک کردن صورت از مشکل و کمک نکردن به شما است.

موارد زیر ممکن است یکی از دلایل افزایش وزن و چاقی باشد: اما شما متوجه آنها نمی شوید.

صندلی زیاد است

بی تحرکی و بی تحرکی در روز عواملی هستند که در افزایش وزن و بیماری های مزمن نقش دارند. کار روی میز تماشای تلویزیون راندن یک خودرو استفاده از رایانه و تلفن همراه کار دشواری است.

عدم تحرک و چاقی

در مطالعه ای بر روی 464 فرد چاق و دارای اضافه وزن ، متوسط ​​زمان نشستن روزانه آنها 6.2 ساعت در روزهای یکشنبه و 6 ساعت در روزهای غیر کاری بود. در این مطالعه ، پس از تماشای تلویزیون ، مردم بیشترین نقش را در مطالعه ایفا کردند.

ایجاد تغییرات کوچک در شیوه زندگی ، مانند ورزش و نشستن ، می تواند تفاوت قابل توجهی بین عدم تحرک و چاقی قائل شود. به عنوان مثال ، یک مطالعه سه ماهه بر روی 317 کارگر نشان داد که با یک ساعت نشستن و جایگزینی یک ساعت در ساعات کار ، کل چربی بدن را به دست آوردند. اندازه کمر را کاهش داده و حجم عضلات بدون چربی را افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که گذراندن زمان زیاد پشت صفحه می تواند منجر به افزایش وزن قابل توجهی شود.

به جای تماشای تلویزیون ، بعد از شام پیاده روی کنید. ورزش؛ بعد از ناهار استراحت کنید. تغییرات کوچک مانند ایستادن یا دوچرخه سواری می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

مقدار زیادی شکر و شیرینی بخورید

قند قند نوشیدنی بدون الکل نوشیدنی های ورزشی ؛ بستنی، مصرف منظم نوشیدنی های شیرین و نوشابه مانند چای سرد و قهوه می تواند چربی اضافی را برای بدن شما آسان کند. مصرف زیاد قند و شیرینی یکی از دلایل اصلی چاقی است و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

در ایالات متحده ، نوشیدنی های قندی بزرگترین منبع قند هستند و با افزایش وزن ارتباط دارند. به عنوان مثال ، 30 مطالعه روی 242،352 کودک و بزرگسال نشان داد که نوشابه با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد.

بر اساس مطالعه دیگری که بر روی 11،218 زن انجام شد ، نوشیدن یک بطری نوشابه در روز باعث افزایش یک کیلوگرم وزن در دو سال شد.

خوردن شکر و شیرینی می تواند بسیار ناسالم باشد ، اما قطع ناگهانی قند می تواند ناسالم باشد و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. به همین دلیل ، بهتر است میزان مصرف قند و شیرینی را به تدریج کاهش دهید.

غذاهای فراوری شده

غذاهای فرآوری شده یکی از بزرگترین دلایل چاقی بدون پرخوری هستند و بسیاری از مردم غذاهای فرآوری شده ای را که باعث چاقی می شوند ، می خورند. غلات با قند بالا غذاهای پیشرفته ، مانند فست فودها و غذاهای مایکروویو ، مطمئناً باعث مشکلات سلامتی و چاقی می شوند.

علل چاقی

مثلا مطالعه ای در سال 196363 بر روی بزرگسالان کانادایی نشان داد افرادی که رژیم غذایی فرآوری می کردند 32 درصد بیشتر از افرادی که رژیم غذایی فرآوری می کردند چاق بودند.

غذاهای فرآوری شده با کیفیت بالا اغلب کالری بالایی دارند ، اما فقدان مواد مغذی ضروری مانند پروتئین و فیبر می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

خواب ناکافی

خواب برای سلامتی و تناسب اندام ضروری است. این باعث افزایش وزن همراه با کمبود خواب و سایر عوارض جانبی می شود.

بر اساس مطالعه ای که روی 92 زن انجام شد ، افرادی که کمتر از 6 ساعت در روز می خوابیدند ، نسبت به زنانی که 6 ساعت در روز می خوابیدند ، دارای شاخص توده بدنی (BMI) و ویسفاتین (پروتئین تولید شده توسط سلول های چربی) بودند.

بنابراین خواب بیشتر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خواب در ساعت 7 عصر یا بیشتر در شب 33٪ بیشتر از افرادی که در ساعت 7 عصر خوابیده اند باعث کاهش وزن می شود.

اگر خواب ضعیفی دارید ، می توانید با کاهش استفاده از انواع مختلف مانیتور (کامپیوتر ، تلفن همراه یا تلویزیون) قبل از خواب ، آن را بهتر کنید.

به اندازه کافی غذای سالم نخورید

خوردن غذاهای ناسالم ناسالم است. خوردن غذاهای فرآوری شده ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن شود. در حقیقت ، داشتن رژیم غذایی سالم می تواند منجر به پرخوری و چاقی شود.

یک مطالعه 609 فرد بزرگسال چاق را به دو گروه تقسیم کرد که از رژیم 12 ماهه کم چرب یا کم کربوهیدرات استفاده کردند.

هدف هر دو گروه افزایش مصرف سبزیجات است. افزایش قند ؛ کربوهیدراتهای تصفیه شده با چربیهای ترانس ؛ غذاها معمولاً همراه با کمترین و مقوی ترین غذاها در خانه تهیه می شوند.

در این مطالعه ، افرادی که از هر دو رژیم غذایی استفاده می کردند ، 12 پوند (5.4 کیلوگرم) برای گروه کم چرب و 13 پوند (5.9 کیلوگرم) برای گروه کم کربوهیدرات دریافت کردند. در نتیجه ، کیفیت مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی مهمترین عامل برای کاهش وزن است.

گنجاندن مواد غذایی در رژیم غذایی اصلا کار سختی نیست. رژیم غذایی و میان وعده های شما شامل سبزیجات ، میوه ها و آجیل است. میوه ها لوبیا تخم مرغ به تدریج مکمل ها ، مانند آجیل و دانه ها را اضافه کنید.

فشار

استرس مزمن امروزه یکی از شایع ترین علل چاقی است. سطوح بالای هورمون استرس کورتیزول می تواند منجر به افزایش میل به کالری و اشتها و همچنین افزایش وزن شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد چاق سطح کورتیزول بالاتری نسبت به افراد بدون بیماری دارند.

بدون پرخوری وزن خود را افزایش دهید

جالب اینکه مدیریت استرس به کاهش وزن کمک می کند. یک مطالعه هشت هفته ای بر روی 45 بزرگسال چاق نشان داد افرادی که در فعالیتهای تفریحی مانند تنفس شرکت می کردند به طور قابل توجهی کمتر از افرادی بودند که فقط دستورالعمل های استاندارد غذایی را دریافت کردند.

تکنیک های آرامش بخش ، مانند یوگا ، می تواند به کاهش استرس کمک کند. گذراندن وقت در طبیعت و معاشرت با دوستان را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

شما برخی از ناهنجاری ها را تجربه می کنید

علت چاقی به شیوه زندگی عادی برمی گردد که توضیح دادیم ، اما برخی مشکلات سلامتی نیز می تواند منجر به چاقی شود. در واقع ، فعالیت بدنی بیش از حد بدون پرخوری می تواند با علت افزایش وزن مرتبط باشد. مهم نیست که چقدر برای بهبود شیوه زندگی خود تلاش می کنید ، باز هم متوجه خواهید شد که چربی شما همچنان در حال انباشتن است. بدن بیماریهایی که می توانند باعث چاقی شوند عبارتند از:

  • کم کاری تیروئید این وضعیت می تواند بر عملکرد غده تیروئید تأثیر بگذارد و می تواند عامل چاقی باشد و کاهش وزن را مشکل کند.
  • افسردگی این شرایط روانی رایج با افزایش وزن و چاقی همراه است.
  • سرطان پلی کیستیک رحم (PCOS) سندرم تخمدان پلی کیستیک با تأثیر بر تعادل هورمونی در زنان بعد از زایمان می تواند باعث افزایش وزن و کاهش وزن شود.
  • چاقی (BED) BED می تواند مشکلات سلامتی زیادی از جمله پرخوری بی رویه و افزایش وزن ایجاد کند.

سایر شرایط مانند دیابت و سندرم کوشینگ نیز با افزایش وزن همراه است. بنابراین ، برای تشخیص صحیح ، مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

علاوه بر این ، برخی از داروها ، از جمله داروهای ضد افسردگی و ضد افسردگی ، می توانند باعث افزایش وزن شوند. اگر فکر می کنید به دلیل مصرف داروهای خود در حال افزایش وزن هستید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

یک حرف آخر

عوامل زیادی می توانند در افزایش وزن ناخواسته نقش داشته باشند. بیخوابی بی تحرکی و پرخوری غذاهای فرآوری شده یا پر قند تنها برخی از عاداتی است که می تواند منجر به افزایش وزن شود. اما وقتی علت چاقی مشخص شد ، مهم است که خوب غذا بخورید. چند تغییر ساده ، مانند ورزش و تمرکز بر رژیم غذایی سالم ، می تواند به شما در تناسب اندام و سالم ماندن کمک کند.

healthline.com

ncbi.nlm.nih.gov

nhs.uk

دیدگاهتان را بنویسید