چالش ۱۰۰ روزه تغذیه سالم را کامل کنید!


خوشحالم که اعلام کنم بالاخره ۱۰۰ روز چالش تغذیه سالم را به پایان رساندم. من تمام ۱۰۰ دستور غذا را در وبلاگ و همچنین صفحه فیس بوک پست کرده ام تا بتوانید بررسی کنید و مطمئن شوید که تقلب نمی کنم. اگر زمانی گیر کردید و ایده‌ها یا الهام‌بخشی برای یک دستور غذای سالم می‌خواهید، به وبلاگ یا آلبوم فیس‌بوک سر بزنید. متوجه خواهید شد که لیست دستور العمل های سالم من شامل برنج بریانی، کشک، ماکارونی و هر چیز دیگری است. من صادقانه فکر نمی کنم که غذای سالم نباید ناخوشایند یا لاغر باشد. در دنیای من غذای سالم باید همه جا شما را خوشحال کند. این بدان معنی است که بریانی باید در منو ظاهر شود.

یکی از بهترین چیزها در مورد رهایی از این چالش این است که من به طور طبیعی این روزها به سمت جایگزین های سالم تر می رویم. من اغلب احساس گرسنگی می کنم. احساس می کنم کنترل بیشتری بر آنچه می خورم دارم. در کنار روزه داری متناوب، در این مدت توانستم حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنم. در این مدت ورزش نامنظم داشتم. بنابراین من هیچ یک از کاهش وزن خود را به آن نسبت نمی دهم. فرد منظم تر احتمالاً وزن بیشتری از دست داده است.

تعریف من از سلامت بسیار گسترده است. به جز شیرینی ها و سرخ کردنی ها همه چیز عادلانه است. بنابراین منوی سالم من شامل تالی، بریانی، نودل شزوان است. تاوای ماهی سرخ شده و برنج چیپوتل. تنها محدودیتی که برای خودم در نظر گرفتم این بود که مطمئن شوم هر وعده غذایی خانگی است. بنابراین می توانید اسموتی ها، دستور العمل های مرغ کبابی، دستور العمل های آسان تیفین، کاری، دستور العمل های سبزیجات کبابی، انواع برنج، صبحانه های سنتی … تقریبا هر نوع غذا را پیدا کنید. برای دسترسی به دستور العمل های روزانه عاقلانه، به صفحه چالش ۱۰۰ روز تغذیه سالم بروید.

در اینجا لیستی از مواردی است که باید هنگام خوردن غذای سالم در نظر داشته باشید.

  1. وقتی سعی می کنید غذای سالم بخورید یا رژیم بگیرید، تمام دنیا برای خرابکاری تلاش های شما توطئه می کنند. اقوام ناشناس در آن مدت ازدواج می کنند و در ایام روزه گرفتن آنها را دریافت می کنند و خانواده و اقوام تا به حال بی تفاوت شما را به خوردن ترغیب می کنند. دوستان شما بدون شرمندگی خود را با سمبوسه و سیب زمینی سرخ کرده پر می کنند. شما به جشن های تولد، مهمانی های شراب و پیک نیک که شامل غذا خوردن زیاد است دعوت خواهید شد. همه به شما اصرار می کنند که غذا بخورید. “این فقط یک روز است، یک وعده غذایی”، “آن بیکن خیلی خوب است”، “شما همه لذت را از دست می دهید”، “شما فقط یک بار زندگی می کنید.” حرف زدن آنها شما را به عنوان عضو دائمی باشگاه گوندو می خواهند. تسلیم نشو خود را لاغر تصور کنید اگر این خیلی سخت است یا مثل من، نمی دانید چه شکلی است، به مرد لاغر مورد علاقه خود فکر کنید.
  2. زمانی که می خواهید غذای سالم بخورید، غذای خانگی بهترین گزینه است. خوردن بریانی خانگی بسیار سالم تر از خوردن ساندویچ در رستوران است. غذای رستورانی معمولاً بسیار چرب و پر از سس‌ها، قندها و مواد نگهدارنده است که باعث می‌شود بیش از آنچه تصور کنیم کالری داشته باشد. من از شما می خواهم که مواد اولیه و مواد مورد علاقه خود را ذخیره کنید تا همیشه بتوانید چیزی را در خانه تهیه کنید. این می تواند تخم مرغ، پنیر، ذرت شیرین، نخود پوست کنده، مرغ، نان، تورتیلا، روتیس آماده، خمیر دوسا، سبزیجات خرد شده، ماست، انبه، موز، جو دوسر و هر چیزی باشد. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی چیزهای مورد علاقه خود را در خانه دارید.
  3. از آنجایی که من همه چیز را در زیر غذاهای سالم قرار دادم، اندازه سهم برای معادله بسیار مهم بود. به خودم اجازه دادم بریانی بخورم اما فقط نصف بشقاب. من وعده های غذایی تالی دارم اما برنج به یک فنجان محدود می شود.
  4. روزه داری متناوب راهی عالی برای کاهش وزن بدون تنبیه خود است. این ایده بسیار ساده است. ظرف ۸ ساعت غذا بخورید و ۱۶ ساعت باقیمانده ناشتا باشید. در دوران روزه داری در ابتدا احساس گرسنگی شدید می کنید. زیاد بنوشید و آب زیادی بنوشید. من همچنین دوست دارم چای سبز یا آب لیمو داغ با کمی نمک بنوشم. گاهی کشک می نوشم. حتی اگر از روش روزه داری متناوب پیروی نکنید، نوشیدن مایعات راهی موثر برای دفع گرسنگی است.
  5. وقتی با همگناهکاران زندگی می کنید، فقط کنترل نفس مهم نیست. کنترل شما بر آنها نیز مهم است. مانند بسیاری از چیزهای زندگی، کنترلی بر هیچکس نخواهید داشت. من در مورد جاگان، بچه ها، مادرم، شوهر شوهرشان و یک خدمتکار صحبت می کنم. بنابراین ممکن است یک روز تعدادی از آنها را به رستوران ببرید یا یک شب پیتزا سفارش دهید. به خاطرش خودتو نکش به یاد داشته باشید که به اندازه وعده های معقول پایبند باشید و به یاد داشته باشید که از وعده غذایی بعدی به بعد به روال خود بازگردید.
  6. اگر کاهش وزن فوری را مشاهده نکردید، ناامید نشوید. احساس سبکی خواهید کرد و متابولیسم شما بهبود می یابد. انتخاب های غذایی شما معمولاً انتخاب های سالم تری هستند. خواهید دید که اکنون آگاهانه تری غذا می خورید و ظرفیت شما کاهش یافته است. وقتی این همه آب بنوشید مو و پوست شما بهتر به نظر می رسد. حال شما بهتر خواهد شد.
چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/