You are currently viewing چاق  تجزیه و تحلیل فیزیکی برای تعیین درصد ماهیچه و استخوان

چاق تجزیه و تحلیل فیزیکی برای تعیین درصد ماهیچه و استخوان


اول از همه ، شما باید اشکال مختلف را برای توصیف ترکیب بدن خود بدانید.

دو شکل معمول ترکیب بدن وجود دارد:

مدل 2C

  • توده چربی: چربی چیزی است که به نظر می رسد همه ما دائماً بیش از آن هستیم و همه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از شر این چربی های مقاوم خلاص شویم. با این حال ، چربی بدن برای عملکردهای مختلف ضروری است. چربی به بدن اجازه می دهد تا انرژی را ذخیره کند. از اندام های داخلی محافظت می کند ؛ مانند عایق عمل می کند و دمای بدن را تنظیم می کند. مقدار چربی نمی تواند به صفر درصد برسد. پایین نگه داشتن بدن زیر 4 درصد توصیه نمی شود زیرا می تواند مشکلات سلامتی طولانی مدت ایجاد کند.
  • توده بدون چربی (FFM): نام نازک همه چیز در یک بدن لاغر است. این توده تمام اندام های داخلی را می پوشاند. توده عضلانی و استخوانی ؛ این شامل اجزای مختلف مانند آب است. هر چیزی که فاقد چربی باشد می تواند در این گروه گنجانده شود.

با در نظر گرفتن این دو مقدار ، به دست آوردن درصد چربی بدن کافی است ، که برای تقسیم مقدار کل وزن کل بدن کافی است. اگر موضوع افزایش چربی بدن است و اندازه گیری توده عضلانی بدون چربی مهم نیست ، روش 2C مناسب است.

مدل 4C

برای تجزیه و تحلیل دقیق تر ترکیب بدن ، باید از روش هایی برای تقسیم بدن به اجزای آن ، از جمله 4 یا 4C استفاده کرد. در این مدل ، بدن به چهار ترکیب زیر تقسیم می شود:

  • آب: بدن بزرگسالان بیش از 50 درصد آب دارد. آب به روغن تبدیل می شود. ماهیچه در خون و سایر مایعات بدن یافت می شود. این ترکیبات را می توان بیشتر به آب درون سلولی (آب بین سلولی) و آب خارج سلولی (آب خارج سلولی) تقسیم کرد.
  • پروتئین: نسبت این پروتئین در بدن منعکس کننده پروتئین در عضلات بدن است.
  • مواد معدنی مواد معدنی به طور عمده در دو مکان ذخیره می شوند: عروق خونی و بافت استخوانی در بدن.
  • چاق

با دقت بخوانید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

عواملی که بر ترکیب بدن تأثیر می گذارد


عوامل خارج از کنترل انسان بر ساختار بدن تأثیر می گذارد. این شامل:

  • سن: اگر برنامه مناسبی برای عضله سازی ندارید ، توده عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد. در نتیجه ، متابولیسم را کند می کند.
  • چربی بدن مردان و زنان بیشتر از مردان است. این تفاوت راهی طبیعی برای آمادگی زنان برای بارداری و شیردهی است.
  • ژنتیک: ژنتیک نقش مهمی در توانایی بدن برای ذخیره چربی در درصد کم یا در مناطق خاصی دارد.
  • هورمون ها: هورمون ها بر احتباس آب و ترکیب بدن تأثیر می گذارند.

ترکیب سالم بدن


درصد طبیعی چربی بدن در مردان و زنان

شرح باکره

مرد

چربی های ضروری 10 تا 13 درصد 2 تا 5 درصد
ورزشکاران 14 تا 20 درصد

6 تا 13 درصد

تناسب بدن 21 تا 24 درصد

14 تا 17 درصد

قابل قبول 25 تا 31 درصد 18 تا 24 درصد
چاق بیش از 32 درصد

بیش از 25 درصد

ورزشکاران چربی بدن کمتری دارند و بیشتر در فعالیت های ورزشی مانند دویدن و دوچرخه سواری مشارکت دارند. آره، کمبود چربی یک مشکل ناخواسته در بدن است. اختلالات اشتها؛ در ورزشکاران ، از جمله یائسگی و تراکم استخوانی پایین ، سندرم تریپل خطر پوکی استخوان و استرس را افزایش می دهد و منجر به آسیب و عوارض دیگر می شود. چاقی یا چاقی درصد چربی بدن را افزایش می دهد. برای افزایش توده بدن ، باید با تقویت ماهیچه ها و استخوان ها و از بین بردن چربی اضافی بدن ، حجم عضلانی بدون چربی را افزایش دهید.

حتما بخونید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. راهها و وسایل ناکارآمد

روش تجزیه و تحلیل ترکیب بدن


دانستن ترکیب بدن شما اولین قدم برای بهبود آن است ، بنابراین بهتر است ترکیب بدن خود را در اسرع وقت تجزیه و تحلیل کنید. تعریف تجزیه و تحلیل فیزیکی اطلاعات ارزشمندی در مورد وزن ارائه می دهد. این به بهبود سلامت بدن و رسیدن به فرم کمک می کند. خوشبختانه ، روشهای زیادی برای اندازه گیری ترکیب بدن وجود دارد. آنها فقط اطلاعات کلی و اساسی را ارائه می دهند ، اما برخی از این روشها سریع و آسان هستند. برخی از روش ها گران هستند و نیاز به یک متخصص طولانی مدت و با تجربه دارند. در این بخش ما برخی از روش هایی را که اغلب برای تجزیه و تحلیل ترکیب بدن استفاده می کنیم ، شرح خواهیم داد.

کالیپر تاشو پوست

این یک روش بسیار متداول است که در باشگاه های ورزشی استفاده می شود. حمل کولیس و استفاده از آن آسان است ، بنابراین معمولاً بعد از یک تمرین کوتاه می توانید از کولیس استفاده کنید. برای اندازه گیری با کولیس ، چربی خارجی بدن را بین دو انگشت نگه دارید. اعداد به دست آمده در محاسبات ساده ریاضی برای بدست آوردن کل توده چربی استفاده می شود. همانطور که مشاهده می کنید ، این روش بسیار ساده است. مدل 2C (دو قسمتی) را می توان به راحتی با کولیس انجام داد. کولیس فقط درصد چربی بدن را به شما می گوید. هنگام تجزیه و تحلیل با کولیس نکات زیر باید در نظر گرفته شود. دقت هر نتیجه ممکن است در همه اندازه گیری ها یکسان نباشد. بهره وری (به دست آوردن نتایج یکسان در اندازه گیری های مختلف) به اندازه تکرارپذیری خوب نیست (مانند تجزیه و تحلیلهای انجام شده بر روی تجهیزات پزشکی). ؛ دستگاه های پزشکی به منظور کاهش اختلافات و افزایش دقت طراحی شده اند.

گرانش هیدرواستاتیک

کالیبراسیون هیدرواستاتیک ، که گرماسنجی زیر آب نیز نامیده می شود ، از وزن زیر آب برای اندازه گیری درصد چربی بدن استفاده می کند. برای افزایش وزن در زیر آب ، باید تمام هوا را در ریه های خود در حالی که روی ترازوی مخصوص نشسته اید ، باد کرده و فرو ببرید. وزن زیر آب با وزن زمین مقایسه می شود و این اعداد و چگالی استخر در معادلات دقیق گنجانده شده است. این محاسبات درصد چربی را به شما می دهد. به طور مناسب پوشیده شده است ، در نتیجه افزایش وزن هیدرواستاتیک ، شرایط نامطلوب زیادی را تحمل می کند. با این حال ، مانند اندازه گیری های کالیپر ، گرانومترهای هیدرواستاتیک تنها درصد چربی بدن را محاسبه می کنند و توده استخوانی ، توده عضلانی و توده استخوان را محاسبه می کنند. اطلاعاتی در مورد آب بدن یا توده نازک بدن وجود ندارد.

DEX

DEXA ، که گاهی اوقات DXA نیز نامیده می شود ، آزمایشی است که برای گذراندن اشعه ایکس شما را مجبور می کند در یک تخت مخصوص دراز بکشید. این تفاوت بین خروجی اولیه انرژی بدن و اندازه گیری انرژی خروجی بدن را اندازه گیری می کند. DEXA در ابتدا برای اندازه گیری تراکم استخوان طراحی شده بود ، اما اکنون برای اندازه گیری چربی و توده عضلانی استفاده می شود. اسکن DEXA استاندارد طلایی برای اندازه گیری درصد چربی بدن به همراه وزن هیدرواستاتیک است. برخلاف کالیپرها و وزنه های زیر آب ، DEXA توانایی اندازه گیری قسمت های مختلف بدن را دارد. هر بازو و قسمت فوقانی بدن با چربی پوشانده شده است. برای اندازه گیری توده نرم و تراکم استخوان ، اسکن های جداگانه ای انجام می شود. برای گرفتن اسکن DEXA ، باید در بیمارستان یا کلینیک مجهز به دستگاه DEXA وقت بگیرید.

تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک

تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) جریان کوچکی را در بدن فرد اندازه گیری می کند و مقاومت فعلی (امپدانس یا مقاومت قابل توجه) را در بدن اندازه گیری می کند. قدرت قابل توجهی اندازه گیری می شود و ترکیب بدن محاسبه می شود. برخلاف روشهای دیگر ، این روش نیازی به متخصص ندارد. شما می توانید این اندازه گیری را با استفاده از ابزار BIA طبق دستور انجام دهید. تجهیزات BIA به طور گسترده ای در طیف گسترده ای از کیفیت و دقت در دسترس هستند. باید بدانید که همه این ابزارها کل بدن را تجزیه و تحلیل نمی کنند. در برخی از دستگاهها ، BIA برای اندازه گیری مستقیم قدرت ظاهری پا استفاده می شود و نتایج به طور کلی برای قسمت بالای بدن محاسبه می شود. ابزارهای دستی امپدانس بازو را مستقیماً اندازه گیری می کنند و نتیجه را برای پایین تنه پیش بینی می کنند. از طرف دیگر ، تجهیزات پزشکی مدرن می توانند کل بدن را به طور مستقیم اندازه گیری کرده و بسیار دقیق باشند. بنابراین ، اندازه گیری آنها بر افراد تأثیر نمی گذارد. پیشرفته ترین ابزار BIA قادر به تجزیه و تحلیل اجزای مختلف است. BIA اندازه گیری آب بدن است. از آنجا که تجزیه و تحلیل انجام می شود ، اطلاعات مفیدی از تعریف تجزیه و تحلیل به دست می آید. تقریباً همه دستگاه های BIA درصد چربی بدن را گزارش می کنند ، اما برخی از دستگاه ها پیشرفته تر هستند و وزن ، وزن و حجم بدن را اندازه گیری می کنند. ماهیچه ها و مفاصل ؛ نازک و غیره را پشتیبانی می کند.

چه زمانی باید ترکیب بدن خود را تغییر دهیم؟


اگر درصد چربی بدن شما بیش از حد بالا باشد ، مهم است که سلامت خود را بهبود بخشید. شما باید سعی کنید عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشیده و در کل آن را کاهش دهید. همچنین خطر بیماریهای مختلف را در کنار کاهش وزن کاهش می دهد. اگر درصد چربی بدن شما کمتر از چربی ضروری است ، ممکن است لازم باشد برای افزایش درصد چربی بدن خود تغییراتی ایجاد کنید تا سلامت شما به خطر نیفتد. اگر می خواهید بدن خود را سالم نگه دارید ، باید سعی کنید توده عضلانی را افزایش داده و چربی اضافی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با هدف انجام دهید رژیم غذایی شما تغییر دادن برنامه ورزش منظم با رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم می توانید به هدف خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید