پیر شدن به معنای کم خوردن نیست، بلکه به این معناست که تغذیه کافی داشته باشید

مدتی است که به مردم کمک می کنم بهترین سلامتی خود را پیدا کنند. تغذیه برای میانسالان به بالا خوردن برای احساس سیری، دوری از بیماری های ژنتیکی و قطعاً به حداقل رساندن چربی شکم است. غذایی که برای یک نفر مناسب است برای دیگری مناسب نیست.

دوست من بو در مورد نخوردن غذاهایی که برای او آماده شده است شکایت می کند. او از گروه خونی B است و متوجه شد که با حذف مرغ از رژیم غذایی خود، خستگی مزمن خود را کاهش داده است. انجام این برنامه غذایی دشوار است، زیرا فشار زیادی از سوی همسالان او وجود دارد. او بهترین کار را یافت که آرام بماند و برود و غذای “مناسب” را برای او پیدا کند. این همچنین یک چالش است، زیرا تعجب آور است که چگونه بسیاری از محصولات حاوی موادی هستند که برای آن “مناسب” نیستند. این دلیل است من غذای کامل را به شدت توصیه می کنیم. به این ترتیب تهیه یک وعده غذایی بسیار ساده تر است. پو احساس بهتری دارد و سلامت عمومی او بهبود یافته است، آرتریت او به طرز چشمگیری بهبود یافته است و خستگی مزمن متعلق به گذشته است.

سالی دوست من در کالج است و من با من به عنوان یک فناوری فارغ التحصیل شدم. من اولین بار در مورد “رژیم غذایی گروه خونی” شنیدم و شک داشتم. کتاب را به او دادم و او چیزی نگفت که توجه او را جلب کند. او کتاب را داد. سپس در سال ۲۰۰۹ عروسش کتاب دیگری به او داد. آزمایش آلرژی انجام دادم و گندم، ذرت و بادام زمینی مثبت شد. وقتی به تیپ B در کتاب نگاه کردم که گندم، ذرت و بادام زمینی در لیست اجتناب من قرار دارند، شگفت زده شدم. اینها، گروه خونی B، به ویژه مسئول افزایش وزن هستند و مهارکننده های متابولیک قوی هستند. او مجبور شد متوقف شود و در مورد رژیم غذایی خود و احساسش در سن ۵۸ سالگی فکر کند. برای او جالب بود که همیشه از گوجه فرنگی و لوبیا متنفر بود، که هر دو در لیست اجتناب از او هستند. (برای گروه خونی B لوبیا کلیه، کلیوی، سرمه ای و لیما وجود دارد.) شخصاً هر روز نوعی لوبیا مصرف می کنم.

او حدود دو سال بود که رژیم غذایی بدون گلوتن داشت و تغییرات زیادی را احساس نکرد، جز اینکه به نظر می رسید سیستم گوارشش بهتر شده است. همین گندم، ذرت و بادام زمینی هم باعث افت قند خون در گروه خونی B می شود. او در تمام عمرش از افت قند خون رنج می برد. تصمیم گرفتم ابتدا گندم، ذرت و بادام زمینی را حذف کنم. او هنوز هم ماست می خورد که قبلاً او را افت قند خون می کرد و تایید شده مارک هایی پیدا کردم که حاوی شربت ذرت نیستند. (توصیه می‌کنم در هشت کلید سلامت اولیه من که به ۱۰ رسید، هیچ‌کس شربت ذرت با فروکتوز بالا نخورد.) در عرض دو ماه متوجه شد که هیپوگلیسمی ندارد. او گرسنگی می‌کشید و علائم وحشتناک هیپوگلیسمی را نداشت. من بدون تلاش ۵ پوند از دست دادم و ناگهان دوست داشتم!

از آنجایی که او مشتاق بود از غذاهایی که باعث هیپوگلیسمی و افزایش وزن می شود اجتناب کند. آنها همچنین از غذاهایی که در لیست های اجتنابی قرار دارند دور نگه داشته می شوند. او به آرامی غذاهای بسیار مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کرد و اکنون در تمام وعده های غذایی خود غذاهای فرآوری نشده می خورد. او سبزیجات بیشتری می خورد که برایش سخت است. برای درست کردن چیزی که با آن بزرگ نشده‌ایم، زمان و تلاش لازم است تا بتوانیم آن را بخوریم. او اکنون آجیل و میوه نیز می خورد. به عنوان یک گروه خونی B، او با چالشی مواجه است، پیدا کردن مقداری گوشت، و اکنون او گوشت بره و ماهی و همچنین گوشت گاو، بوفالو و بوقلمون می خورد. او هنوز برای خانواده‌اش مرغ درست می‌کند، اگرچه این کار توهین آمیز به حساب می‌آید. فکر می کنم او چیزی نمی خورد.

سخت ترین و سخت ترین قسمت رژیم غذایی حذف گندم و ذرت است. فکر می‌کردم بدون گلوتن یک چالش است، گندم و/یا ذرت در همه چیز هستند. محصولات بدون گلوتن معمولا حاوی آرد ذرت یا نشاسته ذرت هستند. من تازه متوجه شدم که مخلوط آرد بدون گلوتن که او استفاده می کرد حاوی ژلاتین است که در لیست اجتناب از او قرار دارد. او در نانوایی مشغول امتحان نان بدون گلوتن بود و بعداً متوجه شد که حاوی آرد ذرت یا گندم سیاه است. من برای یافتن محصولات قابل استفاده در اینترنت جستجوهای زیادی انجام داده ام. یک کتاب آشپزی عالی برای آرد بادام پیدا کرده است و از موادی استفاده می کند که می تواند استفاده کند. از آرد بادام می توان برای تولید محصولات با گلیسمی پایین نیز استفاده کرد.

غذاهای مکزیکی، ایتالیایی و چینی حاوی گندم، ذرت و گوجه فرنگی هستند. گوجه فرنگی نیز در لیست او قرار دارد تا از آن اجتناب شود. او می گوید که غذا خوردن در بیرون را سخت می کند. (ترکیه برای او یا همبرگر بوفالو مفیدتر است و رستوران های زیادی این را ارائه نمی دهند.)

او سعی خواهد کرد مقدار کمی گندم یا سایر غذاهایی که شما از آنها اجتناب می کنید، شاید دو بار در ماه بخورد. شما متوجه علائم جدیدی نمی شوید مگر اینکه مقدار زیادی غذای خاصی بخورید. یه وافل سبوس دار خوردم ببینم چی میشه. آن شب با سردرد میگرنی از خواب بیدار شد. سالهاست که سردرد نداشته است.

او به طور منظم آزمایش خون انجام داد و پس از ۶ ماه از شروع رژیم گروه خونی، آزمایش های بیشتری انجام داد. وقتی دیدم سطح A1C، گلوکز و انسولین من به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود، متعجب شدم. در گذشته آنها به طور پیوسته در حال افزایش بودند. او اکنون شواهدی دارد که متابولیسم او کارآمدتر بوده است. روده های او حتی بیشتر بهبود یافت و آلرژی های او تقریباً ناپدید شدند.

او فیبرومیالژیا دارد و خستگی مزمن برای گروه خونی B او رایج است. مطمئن نیست که رژیم غذایی ممکن است/یا این را درمان کند، اما هنوز احساس بهتری دارد. (امید است که او ۱۰۰٪ بهتر شود.) او برای قلبش ال-آرژنین مصرف می کرد، زیرا گروه خونی B به این نیاز دارد تا عوامل استرس را رها کند و از قلب آنها حمایت کند. من برای فیبرومیالژیا در گوگل جستجو کردم و متوجه شدم که ممکن است ناشی از اکسید نیتریک بیش از حد باشد یا ناشی از آن باشد. برای دریافت آرژنین طبیعی، بوقلمون و اسفناج برای مبتدیان عالی هستند. پیش سازها و مواد مغذی بهتر است به طور طبیعی خورده شوند. غلات می توانند “بیش از حد” باشند.

تلاش برای کاهش استرس بسیار مهم است، زیرا می تواند منجر به التهاب غده فوق کلیوی شود و حتی ما را گرسنه تر کند. دانستن اینکه کدام غذاها بیشتر برای سیستم شما مفید هستند، می تواند عامل استرس را کاهش دهد. او یک درمانگر دستی و یک فیزیوتراپیست استخدام کرد که همگی به سلامتی بهتر کمک کردند.

او منیزیم اضافی مصرف می کند و یک مکمل شیرین بیان از یک متخصص طبیعی می گیرد. گام بعدی او احتمالا اضافه کردن یک گیاه حافظه مانند جینسنگ یا جینکو و تهیه یک کوکتل مایع مایع غشایی در صبح است.

غذا خوردن برای گروه خونی شما سفر خوبی است. خانواده او فکر می کنند او دیوانه است. شما همچنان این رژیم را دنبال خواهید کرد. این رژیم هیپوگلیسمی را درمان می‌کند، و این همه شواهدی است که باید بدانید که کار می‌کند. او مشتاقانه منتظر نتایج تحقیقات بیشتر است و امیدوار است که سلامتی را بهبود بخشد.

من خودم از گروه خونی A هستم. وقتی این برنامه غذایی را شروع کردم، کلسترولم بالای ۲۰۰ بود (حدود ۲۲۵ و در حال افزایش است). من نگران بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، کلسترول و قند بالا هستم که در سمت مادرم قرار می گیرد و شکم های چاق در سمت پدرم جاری می شود.

من هم قرار بود چیزهایی را امتحان کنم، در اصل برنامه غذایی ام را با چیپس سیب زمینی و برنج سفید خراب می کنم. و سپس این فرآیند یک سفر است، روده بزرگ شما را درمان می کند، بنابراین غذای خوب را تشخیص می دهد و می تواند به طور موثر آن را پردازش کند.

من دقیقا برعکس گروه خونی B میخورم. بوفالو، گوشت گاو، بره در لیست اجتناب من هستند. ماهی (نوع آب سرد) در لیست بسیار مفید من است و مرغ و بوقلمون در لیست خنثی من هستند. من در واقع هر روز ماهی میخورم. من کنسرو ماهی سالمون یا کنسرو ماهی تن یا ماهی قزل آلا کبابی می خورم. روی یک سالاد سبز بزرگ (رومی) با لوبیا. (لوبیا گروه خونی A، لوبیا چشم سیاه، لوبیا سیاه و لوبیا چیتی)

من توانستم کلسترول خود را به زیر ۲۰۰ برسانم (۱۸۷) و سطح HDL و LDL خود را نرمال کنم (به گفته سالی، عدم تعادل، به خصوص L3 و L4 دو عامل بیماری قلبی در زنان هستند).

من حتی مشکل یبوست را برطرف کردم و مطمئن هستم که کارها به خوبی پیش می رود.

من در مقالات دیگرم توضیح داده‌ام که چگونه خوردن میوه‌های زیاد باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و چگونه چیزی در فهرست اجتناب از من در نهایت به ذهنم خطور می‌کند. من ایمیل‌هایم را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ام که نکات مهم سلامتی، نحوه خوردن میوه‌ها و سبزیجات برای دریافت مقداری از آن و عدم ایجاد مشکلات گوارشی را ارائه دهم. من از آن زمان این روش را برای ترکیب پروتئین و سبزیجات دو برابر بیشتر دیدم! زمان خوردن میوه در کتاب ماریلو هنر، حقیقت در مورد شکم. آن کار می کند!!

خانواده من هم فکر می کنند من دیوانه هستم. می دانم که حالم بهتر است، و ژنتیکم را پیدا کردم، بنابراین می توانم آن را با منابع جایگزین اصلاح کنم. من هرگز از این طریق غذا خوردن را متوقف نمی کنم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر