You are currently viewing پنج ماده مغذی و کاهش چربی شکم متخصص تغذیه اصفهان

پنج ماده مغذی و کاهش چربی شکم متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند. برخی از آنها بخشی منظم از رژیم مدیترانه ای هستند. دکتر تغذیه اصفهان در پایان این مقاله در سایت رضا اطمینانانی ، با پنج ماده غذایی که می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند ، بیشتر آشنا خواهید شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منابع خوبی از چربی ها و روغن های سالم هستند. فیبر آنتی اکسیدان ها ؛ این منبع خوبی از مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین ها و پتاسیم است. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعت فشار خون را تنظیم می کند.

بر اساس یک مطالعه جدید ، آووکادو ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه در رژیم غذایی روزانه خود از آووکادو تازه استفاده کردند ، در حالی که گروه دیگر به همان میزان به جای آووکادو کالری دریافت کردند. سه ماه بعد ، کسانی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز آووکادو نمی خورید ، افزودن آن به رژیم غذایی و خوردن تا جایی که می توانید یک استراتژی عاقلانه برای حفظ سلامت شما است.

2 مغز خوراکی

آجیل های خوراکی جزء ضروری رژیم مدیترانه ای هستند و سرشار از پروتئین و چربی های گیاهی هستند. آنتی اکسیدان ها ؛ سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی مقدار زیادی کمبود مواد مغذی در بزرگسالان هستند. از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب پشتیبانی می کند.

بادام ها؛ آجیل برزیلی ؛ s ws၊ فندق ؛ آجیل ماکادامیا ؛ گردو؛ بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم (7 گرم) آجیل ، از جمله پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص وزن بدن هستند. فشار کمتر از کسانی است که این غذاها را نمی خورند. آنها دارای اندازه کمر کوچک هستند. نشانه ای از تجمع چربی شکم وجود دارد.

اگر به مغز حساسیت دارید می توانید بخورید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود یا به عنوان میان وعده اضافه کنید.

3. عدس

لوبیا را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که اکثر ما از آن چشم پوشی می کنیم. حبوبات نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند ، بلکه مقرون به صرفه نیز هستند. . دوستدار محیط زیست همچنین یک انتخاب بسیار رضایت بخش و مغذی است. لوبیا منبع خوبی از پروتئین و فیبر گیاهی است. مواد معدنی ؛ ویتامین ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است.

نتایج تحقیقی که چربی شکم را در بزرگسالان برای بیش از پنج سال ردیابی کرد ، نشان داد که هر 10 گرم فیبر محلول مصرفی ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduced کاهش می دهد. یک فنجان عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است. حدود نیمی از آنها فیبر محلول هستند که عملکرد روده را تنظیم کرده و کلسترول را کاهش می دهد.

پنج ماده مغذی و کاهش چربی شکم متخصص تغذیه اصفهان

4 دانه

محبوبیت رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از این سری اجتناب کنند. با این حال ، آجیل می تواند مزایای مختلفی برای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم ، ارائه دهد. بر اساس مطالعه بیش از 2800 شرکت کننده ، خوردن بیشتر غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی مرتبط بوده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. دانه های تصفیه شده مانند برنج و نودل سفید با افزایش چربی معده مرتبط هستند.

به جای اجتناب از غلات ، با توجه به نیازهای انرژی خود به خوردن اعتدال فکر کنید. این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتری بخورید و زمانی که فعالیت بیشتری دارید بیشتر غذا بخورید. انتخاب های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. وحشی سلیمان

ویتامین D برای سیستم ایمنی مهم است. این امر به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله تراکم استخوان و سلامت روانی اهمیت دارد. مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین D با چربی اضافی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. تغذیه چهار اونس (113 گرم) از این ماهی حدود 80 درصد از ویتامین D دریافتی روزانه شما را تامین می کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید ، اگر ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای شور مانند شیر گیاهی بخورید. یا این مکمل های ویتامین را از 800 تا 1000 واحد بین المللی در روز مصرف کنید.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

چه گوشت بخورید و چه نخورید

با رژیم غذایی بوی بد را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید