You are currently viewing ویتامین P یا روتین چیست؟

ویتامین P یا روتین چیست؟


ویتامین P یا روتین در پوست سیب یافت می شود ، چای خشک က ညွတ်، گندم سیاه پیاز، چای سبز این یک بیوفلاونوئید است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند انجیر و مرکبات یافت می شود. همچنین به عنوان ویتامین P یا rotocid شناخته می شود. معمولاً حاوی یک اثر آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است. از طریق غذا به دست می آید و همچنین می تواند به عنوان یک مکمل معمولی استفاده شود. این بیوفلاونوئید می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد که ما توضیح می دهیم.

ویتامین P یا ویتامین D معمولی می تواند از بسیاری جهات از بدن محافظت کند.

از سلولهای مغزی در برابر آسیب محافظت کنید
آنزیم های التهابی (فسفولیپاز A2) مشابه کورتیکواستروئیدها هستند اما عوارض جانبی ندارند.
کاهش استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد
کاهش ایمن فشار خون بالا: بر روی مسیرهای مشابه داروهایی که برای فشار خون بالا استفاده می شوند تأثیر می گذارد.
افزایش استیل کولین
هنگامی که در معرض اشعه قرار می گیرد ، ترکیبات سمی را در بدن خنثی و متصل می کند

از گردش خون پشتیبانی می کند

به طور سنتی از روالها برای حمایت از گردش خون استفاده می شود. معمولاً عروق خونی را تقویت و نرم می کند. تقویت عروق خونی سلامت بدن را بهبود می بخشد و خطر صدمات و جراحات را کاهش می دهد. شرایطی مانند رگ های عنکبوتی و واریس را برطرف می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که بواسیر و بواسیر ، که معمولاً باعث التهاب عروق می شوند ، می توانند به بهبود بعد از عمل کمک کنند.

از لخته شدن خون جلوگیری می کند

مطالعات نشان داده است که می تواند از تشکیل لخته خون در برخی از حیوانات جلوگیری کند. جلوگیری از لخته شدن خون شانس زنده ماندن فرد را افزایش می دهد.

ویتامین P

کلسترول را کاهش می دهد

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد LDL معمول می تواند کلسترول را کاهش دهد. در یک مطالعه ، روزانه 500 میلی گرم روتین به افراد مبتلا به دیابت که فشار خون بالا داشتند داده شد. محققان دریافتند که سطح کلسترول LDL در پلاسما کاهش می یابد.

درد آرتروز را کاهش می دهد

یکی از رایج ترین روش ها کاهش درد آرتروز است. در سرکوب استرس آنتی اکسیدانی در مبتلایان به آرتریت م isثر است. ممکن است به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آن باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید روال خود را بهبود می بخشند.

آنتی اکسیدان ها

این ماده در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد که حاوی آنتی اکسیدان هستند ، محافظت می کند. این مولکول ها می توانند به DNA آسیب برسانند و باعث سرطان شوند. ورزش منظم با فلاونوئیدها می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و از گسترش آنها جلوگیری کند.

از پوست محافظت می کند

در یک کارآزمایی بالینی بر روی 40 فرد میانسال ، یک پماد ویتامین P به طور نرمال پوست را نرم کرد. کوتاه شدن ؛ افزایش ناحیه و چین و چروک. در یک مطالعه مشابه ، به طور معمول تولید کلاژن را افزایش داده و آسیب اکسیداتیو را در سلول های پوست کاهش داد. فلاونوئیدها می توانند بدن را در برابر اشعه UV محافظت کنند. اما می توان از آن به ویژه در کرم های ضد آفتاب استفاده کرد. روتین دارای اثر SPF است.

التهاب را کاهش دهید

ویتامین P یا مصرف منظم خطر ابتلا به انسفالیت را کاهش می دهد و بقای سلول های مغزی را در افراد مبتلا به از دست دادن حافظه افزایش می دهد. ورزش منظم همچنین می تواند در برابر جریان خون ضعیف و اثرات فشار آنتی اکسیدانی بر سلول ها محافظت کند. گونه های اکسیژن فعال مضر اکسید نیتروژن ناشی از التهاب را مهار کرده و شکل فعال گلوتاتیون را تثبیت می کند.

کپسول مولتی ویتامین معدنی Vitali Tone را بشناسید

دیابت خود را کنترل کنید

ویتامین P از لوزالمعده محافظت می کند. گلوکز را کاهش داده و سطح انسولین را در موش های صحرایی دیابتی افزایش می دهد. این کبد (گلیکوژن) و قند را تجزیه می کند و به بازیابی آنزیم هایی که ذخیره چربی را کاهش می دهند ، کمک می کند. به نظر می رسد در حیوانات به تعادل مصرف قند و چربی کمک می کند. این ترکیب برای دیابتی ها در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان های معمولی مفید است.

پوکی استخوان

در موشهای مبتلا به پوکی استخوان ، ورزش منظم میزان تشکیل استخوان را افزایش می دهد. در ساختار استخوان ، استخوان به طور معمول از رشد سلول های شکسته یا استئوکلاست جلوگیری می کند. این سلول ها پوکی استخوان را تشدید می کنند. ورزش منظم می تواند فعالیت سلول های تشکیل دهنده استخوان را افزایش دهد ، که می تواند به بازسازی استخوان ها کمک کرده و استخوان ها را سالم نگه دارد.

جلوگیری

اطلاعات کافی در مورد استفاده منظم در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. همچنین ، از پزشک خود بپرسید که چقدر باید در روز بخورید. معمولاً 250 میلی گرم دو بار در روز.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: verywellhealth

دیدگاهتان را بنویسید