You are currently viewing هرگز 9 کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.  – دکتر رویا خادمیان

هرگز 9 کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. – دکتر رویا خادمیان


ac image Zd1563435172Jz - هرگز نه کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

هرگز 9 کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

برخی افراد به دلایل مختلف ، از جمله کاهش وزن ، کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما به هیچ وجه نباید کربوهیدرات ها را از غذاهای خاص حذف کنید.

وقتی کربوهیدرات ها را از منابع گیاهی دریافت می کنیم ، مواد مغذی ارزشمند و ارزشمندی دریافت می کنیم. سایر منابع کربوهیدرات مانند بتاکاروتن و لیکوپن ، که مواد مغذی اصلی در میوه ها و سبزیجات هستند ، از منابع کربوهیدرات مانند میوه ها و سبزیجات به دست نمی آید.

مواد مغذی گیاهی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده ، با التهاب مبارزه کرده و قند خون را کاهش می دهند.

اینها بهترین منابع کربوهیدرات هستند که هرگز نباید از رژیم غذایی شما حذف شوند.

تخم مرغ:

سیب زمینی بو داده 30 درصد کمتر از سیب زمینی معمولی است و 40 درصد فیبر محلول دارد زیرا حاوی فیبر و ریزمغذی ها است. کلسترول را کاهش داده و هضم غذا را کند می کند. زرده تخم مرغ همچنین حاوی کاروتنوئیدها و رنگدانه های زرد و نارنجی است. تخم مرغ همچنین سرشار از کتوژنیک اسید است. این ترکیب گیاهی طبیعی می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

لوبیا:

خوردن حبوبات باعث کاهش کلسترول بد ، افزایش کلسترول خوب و کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. حبوبات حاوی آلفا آمیلاز هستند که از جذب و تجزیه کلسیم جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می کند. هر 184 گرم لوبیا حاوی 113 گرم کربوهیدرات است.

موز:

هر 225 گرم موز حاوی 51 گرم کربوهیدرات است. موز منبع عالی انرژی است و استفاده از آنها قبل از ورزش ماهیچه های شما را تقویت می کند. موز سرشار از پتاسیم است و برای سلامت قلب ضروری است.

نارنجی:

هر 180 گرم این میوه حاوی 21 گرم کربوهیدرات است. پرتقال منبع عالی ویتامین C است که 130 درصد نیاز روزانه شما را تامین می کند. خوردن پرتقال می تواند از سرطان جلوگیری کرده و سلامت قلب را بهبود بخشد. مصرف منظم این میوه می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد.

گریپ فروت:

حاوی 19 گرم کربوهیدرات در 230 گرم است. گل کلم کم کالری و ویتامین C بسیار بالایی دارد. خوردن گریپ فروت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه از مقاومت به انسولین محافظت می کند و از دیابت جلوگیری می کند. گریپ فروت حاوی اسید سیتریک است. می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند.

سیب:

حاوی 125 گرم کربوهیدرات در 125 گرم است و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. خوردن منظم سیب می تواند از سلامت مغز محافظت کرده و از بیماری های جدی مغزی مانند زوال عقل و سکته جلوگیری کند. خوردن سیب نقش مهمی در پیشگیری از سرطان سینه دارد.

هویج:

هر 136 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات و نیترات است. خوردن آن باعث تقویت قدرت ماهیچه ها می شود. این امر به ویژه در مورد بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب صادق است. نیترات می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و از آسیب مغزی جلوگیری کند.

هویج:

هر 128 گرم حاوی 12 گرم کربوهیدرات است. هویج سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است که به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. خوردن هویج خام یا سورگوم مغذی ترین است.

زغال اخته

این میوه همچنین منبع سالم کربوهیدرات است. ذغال سنگ دارای اثرات هیپوگلیسمیک است و می تواند تغییرات بافت پانکراس را در دیابت افزایش دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که میوه حاوی آنتوسیانین ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید