You are currently viewing نکات تغذیه ای دکتر انوشه رژیم غذایی برای روزه داری

نکات تغذیه ای دکتر انوشه رژیم غذایی برای روزه داری


افرادی که روزه می گیرند با پرهیز از عادات بد ، روح خود را پاک می کنند. اجتناب از عادات بد غذایی و ترکیب این فعالیت ها سلامت بدن و ذهن شما را حفظ می کند.

در ماه مبارک رمضان ، متابولیسم بدن کاهش می یابد. یک رژیم غذایی کمی کوچکتر برای داشتن چهره خوب و انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه کافی است.

با نزدیک شدن به آخرین روز و زمان افطار ، سطح قند خون کاهش می یابد. بنابراین ، باید تلاش شود تا این نیاز فوری به گلوکز (قند) در مغز و سلول های عصبی برطرف شود ، به ویژه در دوران افطار. در درمان افطار ، بهتر است از خوردن غذای بسیار کم و خوردن غذاهای چرب و شیرین زیاد خودداری کنید.

2-3 روز بهترین غذاها برای افطار خرما و آب میوه بهترین مواد برای رفع نیاز بدن شما به گلوکز است. شیرینی بامیه او از خوردن قندهای ساده مانند شکر اجتناب می کرد.

در برخی موارد ، به دلیل فشار قحطی ، برخی افراد در دوران افطار پرخوری می کنند. باعث سوء هاضمه و اسهال می شود. نفخ ؛ سوزش و سنگینی معده. بنابراین ، توصیه می شود به آرامی غذا بخورید و خوب بجوید. خوردن یک تکه میوه بعد از افطار نیز خوب است.

2-3 ساعت بعد از افطار وقت شام است. شام ممکن است یک غذای سبک باشد ، اما نان و غلات ممکن است سرو شود. شامل همه گروه های غذایی مانند گوشت و پروتئین و محصولات لبنی است. توصیه می شود بعد از شام یک یا دو تکه میوه بخورید.

صبح زود ، سنگین ، عالی چربی بالا از خوردن غذاهای تند خودداری کنید. صبحانه معمولاً با سبزیجات و سالاد به آرامی سرو می شود. حلیم می تواند یک غذای صبحانه خوب باشد.

بین افطار و سحر مقدار زیادی آب بنوشید. چای، کافئین موجود در قهوه و کولا به دلیل خاصیت ادرارآور باعث کم آبی بدن می شود. بنابراین مصرف سحر را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید.

از خوردن غذاهای شیرین و شیرین در وعده صبحانه خودداری کنید. اینها تولید انسولین را تحریک می کند ، که باعث کاهش قند خون در صبح زود می شود. کربوهیدراتهای پیچیده (نان ، برنج ، سیب زمینی ، لوبیا ، ذرت و …) این تأثیر را ندارند ، اما برای خوردن سحر بیشتر مناسب هستند. مصرف سبزیجات و سالاد را افزایش دهید. توصیه می شود بعد از روز یا افطار ورزش های سبک انجام دهید.

برای زنان باردار و شیرده و کودکان ، روزه داری می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد. در مورد بیماران قلبی و عروقی ، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید و در صورت موافقت پزشک ، داروهای خود را تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید