You are currently viewing نقش کلسیم در بدن چیست؟  در مورد این محصول مهم بیشتر بدانید

نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این محصول مهم بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس برای درک بهتر نقش این ماده معدنی حیاتی با ما همراه باشید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیرات قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن دارد
  • عفونت سیستم عصبی ، به ویژه سیستم عصبی.
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • سلامت دهان و دندان را ارتقا می بخشد
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن ها و دندان ها به راحتی آسیب می بینند.
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • دانه؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • محصول؛
  • شکل.

چرا ما مکمل های کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید دریافت کافی کلسیم نه تنها برای بدن شما مفید است ، بلکه برای بدن شما نیز مفید است. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. ویتامین D یکی از مهمترین مواد مغذی برای جذب کلسیم در بدن است. بدون ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مورد نیاز خود را جذب می کند. به این ترتیب ، کلسیم دیگری آزاد می شود. این امر دو مشکل عمده ایجاد می کند. اول ، شما انتظار دارید که بدن شما به درستی کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم خود را ساطع می کند. کلسیم در کلیه ها تجمع می یابد. کلسیم را در کلیه ها تولید می کند. این بدان معناست که شما همچنین ممکن است مشکلات کلیوی شدید داشته باشید. علاوه بر ویتامین D ، منیزیم باید برای بهبود جذب کلسیم مصرف شود.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی قطعاً بهترین منبع کلسیم هستند. به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه یک تا دو لیوان شیر بنوشد. همچنین خوردن 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی در صورت داشتن مشکلات گوارشی با محصولات لبنی می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سالم ماندن می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروب های بدن شما را متعادل کنند.

بنابراین ، دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا از نقش کلسیم در بدن اطلاع دارید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و شرکای تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. همه ما افکار و ایده های شما را به اشتراک می گذاریم. بی صبرانه منتظر دیدن تجربه هستم. یادت نره دوست.

دیدگاهتان را بنویسید