You are currently viewing نفس عمیق بکشید و تکنیک های او را به فرزندان خود بیاموزید

نفس عمیق بکشید و تکنیک های او را به فرزندان خود بیاموزید


تنفس عمیق برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدنمان برای بهبود سلامت روانی خود استفاده کنیم.

چگونه نفس عمیق بکشیم

آیا تو استرس داری؟ اعصاب ترس وقتی احساس اضطراب یا عصبانیت می کنید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما کندتر و سریعتر می شود.
وقتی عصبانی هستید ، صدای تنفس در قفسه سینه شما بسیار کم می شود. وقتی احساس بهتری دارید ، تنفس شما کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر زیر شکم و دنده ها انجام می شود.

شما می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید. به آرامی انجام دهید. و می توانید هر نفس را بلندتر و عمیق تر کنید. با این کار احساس خواهید کرد که به سختی نفس می کشید.

فواید تنفس عمیق

وقتی نفس عمیق می کشید ، ورزش نه تنها به آرامش ذهن شما کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا به سرعت از موقعیت های استرس زا بهبود یابید. آره، علاوه بر تنفس عمیق ، مزایای دیگری نیز وجود دارد.

مسکن ها
سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون را پایین می آورد
هضم بهتر
بهترم
ذهن را پاک می کند

این تکنیک ها به کودکان کمک می کند تا ارتباط بین تنفس و احساس را درک کنند. نوزادان باید تکنیک های تنفسی را تمرین کنند که به آنها در تمرکز و آرامش بدن و ذهن کمک کند.
با انجام این فعالیت های داوطلبانه ، کودکان بیشتر از تنفس دقیق آگاه می شوند.

چگونه نفس عمیق بکشیم

بهتر است این سوال را در ابتدای تمرین تنفس عمیق از فرزند خود بپرسید. بدن و ذهن ما چگونه با هم ارتباط دارند؟

اگر مدتی طول می کشد تا آنها پاسخ دهند ، صبور باشید. کودکان به این س answersال پاسخ های بسیار ساده خواهند داد.
شاید بهتر باشد با یک مثال به آنها کمک کنید تا درک کنند. برای مثال ، با یک ضربه شروع کنید. وقتی می خواهیم توپ را لمس کنیم ، ذهن ما یک سیگنال به پای ما می فرستد و به آنها می گوید که چه کار کنند. کودکان نیز می توانند این موارد را درک کنند.

اگر فکر می کنیم (یا باور داریم) می توانیم کاری را انجام دهیم ، می توانیم آن را انجام دهیم.
ما نگران هستیم؛ وقتی عصبانی یا ناراضی هستیم ، بدن ما بیمار می شود ، ممکن است احساس خستگی یا ناراحتی کنید.
اگر بدن ما بیمار یا آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
با این تمرینات ، کودک می تواند ارتباط بین افکار ما و وضعیت جسمانی ما را درک کند ، و ما نیز قادر به درک شدت تنفس و بهزیستی جسمی و روحی خود خواهیم بود.

تکنیک های تنفس

تنفس یک پاسخ خودکار است. حتی لازم نیست فکر کنید ؛ این فرآیند به طور خودکار اتفاق می افتد.
اما حس نفس شما را راحت تر می کند. اینها تکنیک های تنفس عمیق هستند که می توانند در هر کجا و در هر زمان که احساس راحتی می کنید انجام شوند.

تنفس عمیق

با دقت و عمیق نفس بکشید

یک راه آسان برای تمرکز بیشتر بر تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بوی واقعا یک نفس هدفمند است. بنابراین ، بهتر است این تکنیک دقیق تنفس را امتحان کنید.

با بستن چشم ها و بوسیدن رایحه مورد علاقه خود شروع کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
با شمارش چهار بار نفس خود را بیرون دهید.
یک دقیقه دیگر تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این روش تنفس آرامش کامل بدن و ذهن را ایجاد می کند. در اینجا نحوه چیدن یکی از آنها برای استفاده با بادکنک خود آورده شده است.

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف نگه دارید
از طریق بینی نفس عمیق بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
کیک تولد خود را با تمام شمع ها و تنفس در دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه دیگر تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این یک راه خوب برای تمرکز بر تنفس آرام است ، زیرا باید به آرامی در یک حباب خیالی بازدم کنید. با این بادکنک نفس بکشید :

از طریق بینی عمیق نفس بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس بکشید.
بادکنک را در دهان خود قرار دهید و به آرامی از طریق دهان خود را بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخش بر بدن خود بهره مند شویم.
آنها باید آرامش خود را حفظ کنند. تمرکز یا تنفس ناخودآگاه می تواند باعث تکان خوردن یا افتادن آنها شود. به آنها یادآوری کنید که می توانید این کار را در هر زمان انجام دهید و هیچ کس متوجه کار آنها نمی شود.

اولین مرکز پرستاری سلامت با سالها مجوز رسمی برای ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری تحت مجوز رسمی وزارت بهداشت ، با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز می باشد.

پرستاران سالمند ؛ پرستاران و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین خدمات مراقبت و پرستاری به کارکنان مجرب مرکز خدمات ارائه می دهند.

کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
هشدار: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید