You are currently viewing مینی راهنمای خیساندن و رشد در خانه

مینی راهنمای خیساندن و رشد در خانه


در فکر این هستید که به دنبال چه چیزی باشید و تاکتیک هایی که به سهولت راه کمک می کند؟ دانه های شما در اینجا یک راهنمای کوچک در مورد نحوه تهیه غلات کامل و حبوبات به این روش است.

وقتی به جوانه زدن فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد مشتی سبزیجات برگ سبز است که اغلب در بیشتر فروشگاه های پوشاک به عنوان گزینه اصلی استفاده می شود. و شما اشتباه نمی کنید.

جوانه لوبیا سبزیجات مغذی است و می توان آن را به طرق مختلف خورد. آنها را می توان در بسیاری از فروشگاه ها یافت. اما می توانید آنها را در خانه درست کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

جوانه زدن چیست؟

از آنجا که نهال ها گیاهان دانه دار (یا نهال) هستند ، جوانه زنی برای رشد ضروری است.

همه اینها دانه ها را خیس کرده است. به نظر می رسد کیسه ای است که با بند کشیده شده است. برخی از نمونه های تجاری شامل نهال یونجه است. اینها شامل حبوبات و علف گندم است.

دانه دانه ها و حبوبات برای جوانه زنی بهترین هستند. دانه شما می توانید این کار را در خانه در چند مرحله ساده انجام دهید ، که شامل فرآیند خیساندن دانه ها یا لوبیا است.

اما ابتدا ممکن است تعجب کنید که چرا جوانه ها برای شما مفید هستند.

فواید غرقابی و جوانه زنی

مزایای اصلی غرقاب شدن و جوانه زنی توانایی آن در افزایش جذب و هضم مواد مغذی است.

حبوبات آجیل و دانه ها می توانند سایر مواد مغذی را از گیاهان به ویژه کلسیم و آهن جذب کنند. مس اهن، قابل مقایسه با مواد معدنی مانند منیزیم و روی. برخی از این آنتاگونیست ها عبارتند از اسید فیتیک (یا فیتات) ، اسید اگزالیک (یا اگزالات) و لکتین.

نشان داده شده است که خیساندن باعث کاهش محتوای ضد مغذی برخی حبوبات و دانه ها می شود. اما بسته به نوع ، چقدر؟ مثلا بر اساس یک مطالعه مقایسه ای در سال 2018 ، خیساندن سویا و سایر حبوبات در آب گرم قبل از پخت ، میزان اگزالات و لکتین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، اما به اسید فیتیک آسیب نمی رساند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که نخود و حبوبات فیتات ها را بدون تأثیر قابل توجهی بر کیفیت مواد مغذی آنها در طول جوانه زنی کاهش می دهند. با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که حبوبات حاوی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها پس از جوانه زنی هستند. همه پودرهای برنج از دست دادن اسید فیتیک را نشان می دهند ، اما آنتی اکسیدان ها پس از جوانه زنی به دست می آیند. جذب آهن از همه غلات را می توان پس از جوانه زنی تقویت کرد.

علاوه بر این ، برخی از دانه ها گوشت بیشتری نسبت به گیاهان غیر رشد یافته خود پیدا کردند. بر اساس مطالعه سال 2017 ، گندم ، افزایش قابل توجه پس از برنج قهوه ای و دانه های تریتیکال پس از جوانه زنی.

محصولات تجاری ساخته شده از سویا مانند توفو و شیر سویا نسبت به گیاهان غیر گوشتی دارای مقاومت گوشت و پروتئین کمتری هستند.

در مورد هضم ، جوانه زدن می تواند مصرف فیبر را افزایش دهد. طبق یک مطالعه ، جوانه زدن حبوبات در پنج روز میزان فیبر آنها را 133 درصد افزایش داد. جوانه زنی بذر می تواند میزان گلوتن افراد حساس به گلوتن را کاهش دهد.

وقتی حبوبات به شکل پخته نباشند ، محتوای مواد مغذی بیشترین مقدار را دارد. من کسی را نمی شناسم که یک کاسه بزرگ کلیه نپخته را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود دوست داشته باشد. با این حال ، غرقاب شدن و جوانه زنی میزان مواد مغذی ضد میکروبی را کاهش داده و فراهمی زیستی سایر مواد مغذی را در گیاه افزایش می دهد.

نحوه پرورش گیاهان در خانه

آیا آماده کاشت در آشپزخانه خود هستید؟ در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

ابتدا برخی از ابزارهای مناسب جوانه زنی را تهیه کنید. این می تواند یک “گلدان جوانه زنی” رسمی با یک درب خوب تهویه و یک پایه باشد. گلدان های گلدار در حال رشد ؛ یا اگر یک دانه کوچک جوانه بزند ، می تواند پوششی روی پارچه پنیر با بند چرمی باشد. همه آنها یک هدف را ارائه می دهند (تا زمانی که شما ایمنی غذا را تمرین می کنید) هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد.

برای خیساندن در آب و جوانه زدن

  1. نخود یا لوبیا دریایی ؛ دانه؛ با لوبیا سبز مانند دانه ها شروع کنید. هرچه سریعتر بتوانید آنها را پیدا کنید ، بهتر است. این نتیجه بهتری است که می توانید بگیرید. بیشتر بذر ؛ دانه ها (دانه ها) ؛ کیسه های بذری در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.
  2. دانه های خود را کاملاً بشویید و تمیز کنید. در یک شیشه استریل شده قرار دهید. آنها را با آب تصفیه شده که 2-3 سانت از بالا بالا می آید بپوشانید. روی قابلمه خود را با درب دلخواه بپوشانید.
  3. حبوبات را به مدت 8 ساعت در حالت عمودی خیس کنید.
  4. در صورت تمایل می توانید لوبیا یا دانه های خیس شده را بلافاصله بپزید. اگر باعث رشد آنها شدید ، آب را فیلتر کنید. آبکشی کنید. سپس رطوبت اضافی در داخل یک کاسه کوچک آزاد می شود که هر مایعی را برای وارونه نگه داشتن شیشه در خود نگه می دارد. برای جلوگیری از خشک شدن کامل دانه ها ، گلدان را زیر و رو کنید. بهتر است آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  5. هر 8-12 ساعت با آب تازه فیلتر شده شستشو دهید. آنها باید طی چند روز شروع به رشد کنند. همانطور که طول آنها به حدود 1-2 اینچ می رسد ، مانند قبل رنگ کنید.
  6. وقتی نهال های شما آماده شدند ، آنها را برای آخرین بار بشویید و آب را فیلتر کنید. سپس آنها را به ظرفی با درب منتقل کنید و 5-7 روز در یخچال نگه دارید. هرچه سریعتر از آنها استفاده کنید ، بهتر خواهند بود.

جوانه لوبیا را به سالاد اضافه کنید. به عنوان ساندویچ گوشت استفاده می شود. می توان آن را به سوپ ها و حتی غذاهای داغ مانند املت یا کیک اضافه کرد.

اقدامات احتیاطی ایمنی مواد غذایی

در سال های اخیر ، FDA جوانه زدن را به عنوان یک غذای پرخطر برچسب گذاری کرده است. این به این دلیل است که آنها سابقه ایجاد بیماری های ناشی از غذا در ایالات متحده را دارند سالمونلا در مقابل و اشرشیاکلی. طبق CDC ، 12 مورد از بیماریهای ناشی از گیاهان در سالهای 2013-2017 وجود داشته است.

چرا؟ احتمال زیادی وجود دارد که نهال ها در زمان جوانه زنی آلوده شوند. به عنوان مثال ، گیاهانی که در مزارع بزرگ رشد می کنند آبیاری می شوند. زمین حیوانات وحشی ؛ یا ممکن است به شیوه های کشاورزی ناپاک آلوده باشد. آنها همچنین می توانند در حین انتقال با میکروب ها تماس بگیرند. بزرگ شدن در خانه خطرات مشابهی را به همراه دارد. نهال ها در معرض سطوح و تجهیزات ناپاک قرار می گیرند. ممکن است توسط دستان کثیف یا حیوانات خانگی شما آلوده شود.

دمای مرطوب اتاق: محیط ایده آل برای جوانه زنی نیز محیط ایده آل برای رشد میکروبی است.

برای کمک به کاهش خطر آلودگی

  • فقط نهال یخ زده بخرید
  • گیاهان خریداری شده از فروشگاه قارچ شامل کپک یا بو نباشید
  • هنگام رشد در خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید. سطوح را ضدعفونی کنید ؛ همه ظروف و ظروف آشپزخانه را ضدعفونی کنید.
  • نهال ها را در ظروف تمیز زیر 40 درجه فارنهایت یا زیر یخچال قرار دهید.
  • قبل از غذا آنها را مستقیماً زیر آب سرد جاری بشویید

برای یک فرد سالم معمولی ، مزایای جوانه زدن بیشتر از این خطرات است. با این حال ، اگر شما در معرض خطر بالا هستید ، مانند زنان باردار یا افراد مسن ، یا جمعیتی با سیستم ایمنی ضعیف ، ممکن است در معرض این عناصر باشید. بهتر است به طور خاص از گیاهخواری خودداری کنید.

5 فعالیت ناسالم در دوران بارداری >>

غرقابی و قلمه های کوتاه برای جوانه زنی

آیا وقت یا تمایلی برای پرورش گیاهان در خانه خود ندارید؟ مشکلی نیست!

محصولات زیادی موجود است که می تواند به عنوان عنصر اصلی در جوانه ها یا نهال ها و دانه ها استفاده شود.

نان رشته فرنگی در اینجا برخی از مارک های مورد علاقه من که محصولات جوانه مانند نان شیرین و غلات را تولید می کنند:

خواه بخواهید محصولات جوانه ای بخرید یا نه. خواه بخواهید آن را رشد دهید یا نه. امیدوارم این کار مکان خوبی را برای شروع به شما بدهد. شیوه های ایمنی غذا را در نظر داشته باشید. شما به راحتی می توانید انواع نهال را در تنه خود پرورش دهید و از مواد مغذی و گوارش آنها لذت ببرید.

کاهش وزن: آیا تا به حال لوبیا و / یا جوانه را خیس کرده اید؟ هر نکته ای را که دارید به اشتراک بگذارید

برخی از این پست ها را در مورد نحوه دریافت تغذیه بیشتر بررسی کنید.

– ویتنی

اگر از شما خواسته شد این POST را تهیه کنید ، حتماً یک عکس بگیرید و سپس #WhitSKITCH را بگیرید. می خواهم ببینم

دیدگاهتان را بنویسید