You are currently viewing مکمل گلوتامین علوم ورزشی چیست؟  بهترین زمان برای مصرف گلوتامین

مکمل گلوتامین علوم ورزشی چیست؟ بهترین زمان برای مصرف گلوتامین


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل گلوتامین یکی از رایج ترین مکمل ها نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای همه ورزشکاران است. این اسیدهای آمینه به طور طبیعی توسط بدن تولید می شوند. گلوتامین برای سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش ضروری است. سپس برای کسب اطلاعات مفید در مورد این مکمل به مجله Sports Science Journal بپیوندید.

گلوتامین چیست؟

این یک اسید آمینه ضروری در بدن است و فراوان ترین اسید آمینه در پلاسما و ماهیچه ها است. اسیدهای آمینه بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. غلظت گلوتامین در خون یک فرد سالم 3-4 برابر بیشتر از سایر اسیدهای آمینه است. حدود 60 درصد آمینو اسید درون سلولی و حدود 9 گرم در روز از ماهیچه ها وارد جریان خون می کند.

تحقیقات روی گلوتامین نشان داده است که این اسید آمینه می تواند به راحتی از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری کرده و از اسپاسم ماهیچه ها جلوگیری کند. یکی از مزایای اسید آمینه گلوتامین ، داشتن پروتئین و چربی بالا است. نقش مهمی در مقابله با اندازه سلول و کاتابولیسم دارد.

به عنوان مقوی ، این آمینو اسید دارای خواص کاتابولیک بسیار قوی برای افزایش توده سلولی و ترویج انسجام ماهیچه ای است. گفته می شود که این اسید آمینه تأثیر افزایش تولید طبیعی هورمون رشد را دارد. نیازی به گفتن نیست. اثرات HGH ، که باعث افزایش حجم و قدرت عضلانی می شود ، برای همه آشکار است.

چرا بدن به گلوتامین نیاز دارد؟

بدن انسان برای انتقال آمونیاک و نیتروژن از طریق جریان خون به گلوتامین نیاز دارد. بنابراین ، بدن دائماً در تلاش است تا گلوتامین را در جریان خون جریان دهد.

این اسید آمینه هم در سیستم ایمنی و هم در دستگاه گوارش مورد نیاز است. وقتی فردی به دلیل این کمبود اسید آمینه از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده می کند ، ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد شود.

وقتی یک ورزشکار به طور منظم فعالیت بدنی سنگینی انجام می دهد ، بیشتر از آنچه بدنش تولید می کند ، به گلوتامین نیاز دارد. اگر بدن به اندازه کافی گلوتامین از جریان خون دریافت نکند ، به عضلات می رود. در این حالت ، گلوتامین توسط ماهیچه ها تجزیه شده و وارد جریان خون می شود.

مصرف گلوتامین چه فوایدی دارد؟

مکمل گلوتامین چیست و چگونه گلوتامین دریافت می کنید؟

از جمله مزایای ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد: بهبود حافظه ، هیدراتاسیون ماهیچه ها و مفاصل. جلوگیری از آسیب بافت ماهیچه ای ترمیم بافت ماهیچه ای. انتقال نیتروژن بین اندام ها ؛ حفظ تعادل اسید و باز ؛ تولید هورمون رشد را افزایش می دهد. منبع انرژی سلول ها را در سیستم ایمنی تنظیم می کند و سنتز و تجزیه پروتئین را تنظیم می کند.

افرادی که با ورزش شدید آشنا هستند در فرایند تجزیه پروتئین در ماهیچه ها نقش دارند. ورزشکاران این روند مخرب را به عنوان فرآیند کاتابولیسم می دانند. آنتونیو 1999 بیان می کند که حفظ سطح گلوتامین درون سلولی در جلوگیری از تجزیه پروتئین های ماهیچه های اسکلتی مثر است.

از گلوتامین و کاتابولیسم جلوگیری می کند

گفته می شود که مصرف کافی این آمینو اسید خطر این فرآیند را در بدن ورزشکاران کاهش می دهد. این اسید آمینه به ویژه در هنگام برش مهم است. یا ممکن است بخواهید چربی بدن خود را از دست بدهید یا از رژیمی پیروی کنید که چربی سوزی می کند.

این آمینو اسید برای ورزشکاران مانند طلا و عقیق است وقتی می خواهند وزن خود را کاهش دهند و نگران از دست دادن عضلات خود هستند.

گلوتامین منبع مهم سلولها برای سیستم ایمنی بدن (گلبولهای سفید خون و برخی از سلولهای دستگاه گوارش) است.

در نتیجه کمبود آن باعث نقص سیستم ایمنی بدن می شود. بنابراین ، در برخی موارد ، به فرد آسیب دیده رژیم غذایی غنی از پروتئین و گلوتامین تجویز می شود.

بیشتر توصیه ها برای گلوتامین در دوران نقاهت شدید پس از ورزش شدید است. عوارض استفاده از آن معمولاً یک هفته بعد ظاهر می شود. شما از نظر بدنی آماده خواهید بود و در حین ورزش انرژی بیشتری خواهید داشت که این کار خستگی و دردهای عضلانی را برطرف می کند.

خواص گلوتامین در فعالیت بدنی

  • با تأمین نیتروژن برای تولید پروتئین ، سنتز پروتئین در ماهیچه ها را تحریک می کند
  • کاهش زمان بازیابی عضلات
  • تولید هورمون رشد را افزایش می دهد
  • هنگام ورزش کاتابولیسم را کاهش دهید
  • وقتی گلیکوژن بدن تمام می شود ، برای افزایش ایمنی ، آن را با گلیکوژن جایگزین می کند
  • با تقویت سیستم ایمنی ، خطر بیماری را کاهش دهید

آیا به عضله سازی کمک می کند؟

مطالعات متعدد نشان داده است که این مکمل هیچ نقشی در عضله سازی ندارد. بنابراین ، اگر می خواهید عضله بسازید ، بهتر است این مکمل را از سبد خود خارج کنید. در عوض ، می توانید از آن برای سوزاندن بدن و سوزاندن چربی در حین خشک شدن استفاده کنید.

عوارض گلوتامین چیست؟

مکمل گلوتامین چیست و چگونه گلوتامین دریافت می کنید؟

تاکنون هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است ، اما گلوتامین یک آمینو اسید است. باید توجه داشته باشید که اگر بیش از نیاز خود مصرف می کنید ، باید نیتروژن اضافی بدن خود را دفع کنید. وقتی گلوتامین تجزیه می شود ، آمونیاک در بدن ذخیره نمی شود اما نباید بیش از حد مصرف شود.

هشدار در مورد مصرف گلوتامین

قبل از استفاده از گلوتامین به اقدامات احتیاطی زیر توجه کنید:

  • کودکان و نوجوانان بین 3 تا 18 سالگی ، نباید بیش از 0.7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن غذا بخورید.
  • بارداری و شیردهی اطلاعات کافی در مورد استفاده از این اسید آمینه در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. بهتر است این فرد از این مکمل استفاده نکند.
  • مشکلات کبدی افراد مبتلا به مشکلات کبدی باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
  • اختلالات روانی: از خوردن غذا خودداری کنید زیرا این افراد ممکن است تغییرات روانی را تجربه کنند.
  • بالا رفتن در برخی افراد ممکن است خطر تب را افزایش دهد.

منابع غذایی گلوتامین

همانطور که قبلاً ذکر شد ، گلوتامین یک آمینو اسید ضروری است که توسط بدن تولید می شود اما به طور طبیعی در برخی از غذاها یافت می شود. طبق رژیم غذایی طبیعی ، بدن می تواند 3 تا 6 گرم در روز جذب کند. بیشتر اسیدهای آمینه در محصولات حیوانی یافت می شود.

  • غذای دریایی
  • گوشت قرمز
  • کلم قرمز
  • تخم مرغ
  • خامه ترش
  • پوسته ی سخت
  • از
  • سبزیجات تیره
  • پودر شیر بدون چربی
  • ذرت

چگونه باید گلوتامین مصرف کنم؟

حرکات ورزشی باید بین 0.1 تا 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و 5 تا 15 گرم از این آمینو اسید را روزانه مصرف کنند. این مقدار را می توان در دو تا سه وعده غذایی مصرف کرد. علاوه بر مکمل این مکمل های آمینو اسیدی ، توجه به این نکته ضروری است که مقادیر زیادی از این مواد مغذی نیز می توانند از طریق رژیم غذایی روزانه وارد بدن شوند.

بهترین زمان برای مصرف گلوتامین

می توانید این مکمل را 3 بار قبل از بیدار شدن یا ورزش دریافت کنید. هر بار ورزش کنید و 5 گرم بخورید و بخوابید. در روزهای بدون ورزش ، قبل از خواب غذا بخورید.

لازم به ذکر است که مصرف 5 گرم قبل از خواب ، هورمون رشد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و ممکن است در ترکیب با پروتئین کازئین مفیدتر باشد.

گلوتامین را همراه با کراتین مصرف کنید

در گذشته چه گفته می شد؟ شما نباید کراتین و گلوتامین را با هم مصرف کنید زیرا این دو مکمل به حامل و حامل بدن بستگی دارد. وقتی این دو مکمل در کنار هم قرار می گیرند ، با حاملان برنده و باخت رقابت می کنند.

با این حال ، هیچ تحقیق معتبری در مورد تعامل بین کراتین و گلوتامین وجود ندارد. بنابراین ، هیچ همپوشانی علمی بین این دو وجود ندارد.

آیا مکمل سرطان زا است؟

برخی می گویند این مکمل باید از مکمل های ورزشکاران به عنوان آمینو اسید سرطان زا حذف شود. به دلیل سطح بالای اسید آمینه گلوتامین در خون ، همه ما می توانیم سرطانی شویم.

اما چرا گفته می شود گلوتامین باعث سرطان می شود؟ تومورها تا حدی سابقه خانوادگی سرطان هستند. افرادی که سابقه سرطان دارند.

با توجه به متاستاتیک بودن تومورها ، مصرف زیاد این آمینو اسید می تواند آن را تقویت کند. اما ، بستگی به شرایط ژنتیکی فرد دارد. رفتار بیولوژیکی سرطان در بدن ؛ بسته به تغذیه و استرس روزانه. اگر می توان گلوتامین را تعیین کرد ، چگونه بر سرطان آنها تأثیر می گذارد؟

حتی مقالاتی که در مورد بروز سرطان اظهار نظر می کنند صرفاً محتاط است. به طور کلی ، مصرف طولانی مدت و بیش از حد گلوتامین می تواند عوارض جانبی طولانی مدت داشته باشد.

پیشنهاد مجله Science Sports هیچ نظری در مورد برچسب این مکمل ها ندارد و این را توصیه نمی کند. این مقاله در آگوست 2017 به روز شد.

ویرایش و ویرایش توسط elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید