You are currently viewing منابع آنتی اکسیدان ها دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان

منابع آنتی اکسیدان ها دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


غذاهای مهم برای آنتی اکسیدان ها

در قسمت قبلی سایت ، دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان در مورد نحوه عملکرد آنتی اکسیدان ها صحبت کرد. در این بخش منابع آنتی اکسیدان ها مورد بحث قرار می گیرد.

س

بیشتر سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. ویتامین C مهمترین آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات است. ویتامین E حاوی کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. برخی از سبزیجات بیشتر از میوه ها حاوی آنتی اکسیدان (بتاکاروتن) هستند. به طور کلی ، پخت سبزیجات تأثیر چندان منفی بر میزان آنتی اکسیدان آنها ندارد. سبزیجات مهم شامل کلم بروکلی ، گل کلم، شامل هویج و هویج. قسمت های سبز این سبزیجات سرشار از گلوکوزینولات است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها در غذاهای رایج در آسیا است. تحقیقات زیادی در مورد سیر انجام شده است. اما خواص آنتی اکسیدانی آن هنوز مورد تردید است. با این حال ، تحقیقات اثرات ضد باکتریایی و ضد سرطانی سیر را تأیید می کند.

نحوه عملکرد اصفهان با آنتی اکسیدان ها متخصص تغذیه

میوه ها

میوه ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند سبزیجات است. میوه ها حاوی آنتی اکسیدان های مهم مانند ویتامین C و فلاونوئیدها هستند. زردآلو و هندوانه سرشار از کاروتنوئید هستند. میزان ویتامین C موجود در میوه ها متفاوت است. به نظر می رسد میوه های روشن تر حاوی آنتی اکسیدان بیشتری هستند. از نظر خارجی ، حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به میوه ها یا سبزیجات رنگی و همچنین میوه های رنگی است.

نان و غلات

برخی از غلات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. غلات سبوس دار آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به محصولات تصفیه شده دارند. فرآیندهای غلات می تواند تأثیر قابل توجهی بر محتوای آنتی اکسیدان آنها داشته باشد. اما امروزه برخی از غذاها سرشار از آنتی اکسیدان در غلات صبحانه هستند. افزودن میوه های خشک مانند کشمش به برخی از غلات صبحانه می تواند خواص آنتی اکسیدانی آنها را افزایش دهد. مطالعات نشان داده است که ذخیره این مواد غذایی میزان آنتی اکسیدان آنها را کاهش می دهد.

نوشیدنی بدون الکل

قهوه، ကို ကို، چای سبز و سیاه از منابع مهم آنتی اکسیدان ها هستند. مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی ها فلاونوئیدها هستند. غنی بودن و سبکی چای و قهوه نشان دهنده میزان آنتی اکسیدان آنهاست. افزودن شیر محتوای فلاونوئید چای را کاهش نمی دهد. در برخی از نقاط جهان از تزریقات بومی استفاده می شود. برخی از این نوشابه ها حاوی آنتی اکسیدان های ناشناخته هستند. خیساندن چای می تواند به محتوای آنتی اکسیدان آن آسیب برساند.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

چگونه با آنتی اکسیدان ها کار می کند؟



دیدگاهتان را بنویسید