You are currently viewing مضرات رژیم بدون کربوهیدرات

مضرات رژیم بدون کربوهیدرات


آشنایی با خطرات رژیم های کم کربوهیدرات

بدن انسان برای ایجاد تعادل در غذا ساخته شده است. متأسفانه برخی از غذاها هستند که سعی می کنند با حذف برخی غذاها مانند کربوهیدرات ها وزن خود را کاهش دهند. رژیم محدود کربوهیدرات ها برای بدن مضر است. موارد زیر ممکن است برخی از شرایط زیر را ایجاد کند: مضرات رژیم بدون کربوهیدرات

1. سنگ کلیه

سنگ های کلیه اسید اوریک و اگزالات کلسیم را تشکیل می دهند که در کلیه ها ایجاد شده و با گذشت زمان تجمع می یابد. فیبر نامحلول در کربوهیدرات باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از سنگ کلیه می شود. توصیه می شود روزانه حداقل 30 گرم فیبر داشته باشید. این امر با رژیم کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

2. یبوست و اسهال

روده ما برای عملکرد صحیح به حداقل 30 گرم فیبر در روز نیاز دارد. دو نوع فیبر وجود دارد. دسته اول ؛ الیاف محلول در آب و نوع دوم ؛ انواع نامحلول در آب فیبر نامحلول در کاهش تولید مدفوع و زمان دفع ضروری است. رژیم های کم کربوهیدرات فیبر نامحلول کمی دارند که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. حاوی غلات محلول و نامحلول غنی از فیبر است. لوبیا میوه ها توصیه می شود سبزیجات و جو را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوردن فیبر می تواند منجر به یبوست ، اسهال و یبوست شود. سندرم روده تحریکپذیر خطر ابتلا به بواسیر و سرطان روده را کاهش می دهد.

3. کلسترول را افزایش می دهد

رژیم های کم کربوهیدرات و رژیم های کم فیبر خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند. این غذاها افراد را تشویق می کند تا مقدار زیادی پروتئین حیوانی بخورند که دارای کلسترول بالا و چربی های اشباع شده است. خوردن این نوع غذا میزان کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهد و خطر آترواسکلروز و حمله قلبی را افزایش می دهد. غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا حاوی فیبر هستند که می تواند منجر به سخت شدن عروق شود. انسداد و لخته شدن خون ؛ خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. 10 تا 15 درصد پروتئین در رژیم غذایی سالم ؛ حاوی 55-65 fiber فیبر و 35-25 fat چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که تراکم استخوان کاهش می یابد. از دست دادن کلسیم در مدت زمان طولانی رخ می دهد. بسیاری از رژیم های غذایی باعث پوکی استخوان می شوند. وقتی میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی روزانه شما بسیار زیاد است. سطح کلسیم در ادرار نیز افزایش می یابد. طبق یک مطالعه ، پروتئین بالا ، اگر به مدت طولانی رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می کنید. خطر ابتلا به پوکی استخوان در حال افزایش است. در حقیقت ، کمبود منابع پروتئینی می تواند منجر به پوکی استخوان شود. بنابراین ، یک رژیم غذایی سالم باید شامل رژیم متعادل همه گروه های غذایی باشد.

معایب رژیم بدون کربوهیدرات متخصص تغذیه اصفهان

از دست دادن توده عضلانی و متابولیسم

در دراز مدت ، هر رژیمی که باعث از دست دادن کالری مورد نیاز بدن شود ، می تواند منجر به کاهش متابولیسم و ​​توده عضلانی شود. از دست دادن عضلات یکی از عوامل اصلی افزایش وزن است. اگر سعی کنید وزن خود را در مدت زمان کوتاهی کاهش دهید ، ماهیچه های خود را از دست خواهید داد. غذاهایی که نوید کاهش وزن زیادی در مدت زمان کوتاه را می دهند عواقبی مشابه دارند.

6. کمی ورزش کنید

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. آنها منبع عالی مواد مغذی برای ماهیچه ها و مغز هستند. خوردن رژیم کم کربوهیدرات گلیکوژن کمتری در ماهیچه ها و کبد تولید می کند. فعالیت ماهیچه ها را کاهش داده و باعث ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی ماهیچه ها است. وقتی ماهیچه حرکت می کند ، یک مکانیسم شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی تولید کند. برای انقباض و انبساط ماهیچه ها ، فقط مقدار کمی ATP در هر ماهیچه ذخیره می شود. ماهیچه ها به ATP بیشتری نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع اصلی تامین ATP هستند و در صورت عدم وجود ، از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می کنند.

احساس خستگی می کنید زیرا این منابع چندان مثر نیستند. شما نمی توانید ورزش کنید و ورزش کافی برای کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدراتهای دارای فیبر بالا به تدریج سطح قند خون را افزایش می دهند. آنها منبع خوبی از انرژی هستند. این به شما انرژی لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین بر اساس مصرف کربوهیدرات خود رژیم کاهش وزن داشته باشید. کمبود انرژی برای ماهیچه ها و مغز گزینه مناسبی برای کاهش وزن نیست ، اما می تواند منجر به عدم ورزش شود. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن برای همه گروه های غذایی کافی است و فرد کمتر مستعد کاهش وزن و کاهش وزن است. احساس خستگی یا گرسنگی نمی کنم.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

منابع آنتی اکسیدان ها

رابطه بین تغذیه و خلق و خو



دیدگاهتان را بنویسید